Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Zit tien punten in de stress! Ik laat weten hoe het ging. Bedankt voor alles!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

welkom bij de club van castraten. deze stress kennen we allemaal. alle duimen draaien hier voor polly en voor je het weet ligt ze weer te ronken op schoot.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Spannend... sterkte met het wachten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Toen ik haar wegbracht moest ik huilen als een kind. Kon mijn achternaam niet eens uitbrengen dus las de assistente hem maar op en hoefde ik alleen maar te knikken. Ik heb ook gevraagd of ze nog eens in de oren willen kijken en haar Navelbreukje wilden controleren. Dat wilden ze wel. Om 15:00 kon ik haar ophalen. De navelbreuk hoefde niet geopereerd en de oren waren schoon. Wel had ze teveel buikvet. Dat verklaart ook haar dikke buik. Eenmaal thuis alleen maar likken aan de wond. Dus heb haar nu een babyrompertje aan gedaan. Sprong al gelijk op de bank. Maar nu slaapt ze op mijn schoot. Ik verroer geen vin, dat snap je! Spannend allemaal hoor.

Zou nog graag jullie advies willen: wanneer zou de beste tijd zijn om een tweede kitten te introduceren? De assistente zei over een maandje of zo, maar dat vind ik best lang.

Nu heb ik 13 februari een week vakantie, maar gaan we vanaf woensdag drie dagen weg. Dus dat lijkt mij ook geen goed moment voor een kitten.

Als ik dan wegga, wat kan ik beter doen: Polly naar een pension of mijn buurmeisje thuis voor haar laten zorgen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het achter de rug is. Nu maar lekker opknappen.

Ik zou voor die drie dagen je buurmeisje vragen 2 x daags (of meer) te komen.

Een tweede kitten kan na je vakantie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Fijn dat ze weer thuis is. Kan ze wel met het rompertje lopen. Hier liet Yuna zich in het begin elke keer op haar zij vallen... zooooo zielig. Daarna liep ze wat wankelend maar er echt aan wennen kon ze niet. Ze liep met stijve pootjes heel voorzichtig door huis. (En dan haar grotere/zware broer die wilde spelen en over haar heen viel)

Tweede kitten inderdaad als je even de tijd hebt. Lang weekend of zo. Nét voor een korte vakantie van drie dagen lijkt mij ook niet handig.

Verzorgen van Polly inderdaad door het buurmeisje. Twee maal daags (of meer) is prima (afhankelijk van hoeveel keer per dag ze eten krijgt). Ook kun je zeggen dat ze zich gewoon lekker thuis mag maken en er gewoon langer mag zijn. Tv kijken, iPadden o.i.d. en dan kan ze ook gelijk met Polly spelen e.d.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

Fijn dat Polly weer veilig is en dat alles in orde is. Zodra je een tweede kitten in huis heb zal dat buikvet ook snel verdwenen zijn vermoed ik. Want van spelen met elkaar verbruiken ze veel energie.

Ben je al aan het rondkijken voor een maatje voor Polly? Ik vind trouwens erg lief dat dit wilt doen. Je zult er veel liefde en plezier voor terugkrijgen...
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja heel veel aan het rondkijken! Wel moeilijk. Hebben jullie nog tips voor een fokker die een nestje heeft?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

Op dit forum zijn niet of nauwelijks fokkers actief. Er is nog een ander kattenforum waar dat wel het geval is kat...plaza, (wanneer ik het voluit tik wordt het verwijderd)Misschien kun je daar informeren, of via de fokkersverenigingen en op internet bestaat de website kitten te koop deze site is ook gericht op raskatten.

Hoe ben je trouwens aan het adres van de fokker van Polly gekomen?
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

[verwijderd] houd ik dagelijks in de gaten en marktplaats. Dit was een fokker in mijn stad via marktplaats vond ik haar. Heb nu een kater van 6 maanden op het oog.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

Heb je al gecheckt hoe deze fokker bekend staat? Zodat je niet nog eens met zorgen geconfronteerd wordt zoals nu met Polly.. En marktplaats is geen beste plek, veel broodfokkers adverteren daar.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nou, ik heb een katertje (6 maand) op het oog van een particulier, die gaat verhuizen naar een appartement en kan de kater niet meenemen. Is altijd binnen geweest. Lief karakter (zegt de eigenaar). Gevaccineerd, niet gecastreerd (ga ik gelijk laten doen!). Polly is alleen erg klein van stuk (met een dikke pens) en ik wil er niet zo'n grote kater bij...Zouden jullie me afraden een kater van een particulier over te nemen?

Een vriendin van mij heeft 2 weken geleden twee kittens (broertjes) opgehaald uit Duitsland a 800 euro per stuk. Gisteren heeft ze er eentje in moeten laten slapen, want hij werd heel ziek (peritonitis) en werd niet beter. Nu heeft ze nog een zielige mauwende kater over de vloer die zijn broertje mist. Heb ook aangeboden haar kitten te adopteren, maar daar ging ze niet op in...

Oh ja, veel broodfokkers! Op die website waarvan de naam wordt verwijderd, staan echte goede fokkers, maar die adverteren daarnaast ook op marktplaats is me opgevallen. Polly kwam ook van een broodfokker denk ik, maar dan denk ik: die kittens moeten ook een huis vinden waar er lieve zorgzame mensen zijn die ze helpen een inhaalslag te maken als dat nodig is. Ik was ook blij dat Polly niet meer bij de fokker woonde.

Polly werd vanochtend wakker en was alweer klaar om te spelen en te rennen. Toen ik met haar speelde spinde ze. Je zou niet denken dat ze gisteren geopereerd is, ze heeft tonnen energie. Eet en drinkt goed. De wond ziet er mooi dicht en schoon uit. Ze likt er heel soms nog maar aan. Zaterdag moet ik de wond laten controleren bij de dierenarts.
Ach het is zo'n lieve poes. Ze zet soms wel haar nageltjes in me of bijt me. Ik denk dat ze met me wil spelen, daarom is een tweede kitten denk ik ook goed. Ik heb een beetje een haast-gevoel bij de tweede kitten. Elke keer als ik naar mijn werk ga, voel ik me schuldig. Kijkt ze uit het raam. Mijn vriend is niet overtuigd van een kitten, maar toen ik zei: 1. polly op de slaapkamer of 2. een nieuwe kitten, koos hij voor 2. Ik ben wel bang dat er geen klik komt...

3 maart ga ik een weekend weg, vriend is dan wel thuis, komt lastig uit alweer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

ik zou gaan kijken bij die particulier. en dan geen kitten nemen omdat je het zielig vind maar omdat je er echt een goed gevoel bij hebt. als hij het belangrijk vind dat het katertje goed terecht komt zullen de kosten ook moeten meevallen. toch bijzonder dat hij een katertje heeft genomen terwijl hij gaat verhuizen. hij zal de kater misschien net 3 maanden hebben? dikke grote kater en kleine poes zegt niet zoveel over hun gedrag. mijn kleine krengetje heeft soms volledige controle over mijn dikke rode kater hihihi katers zijn juist meestal goedzakken als ze geholpen zijn
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Anne »

Polly kwam ook van een broodfokker denk ik, maar dan denk ik: die kittens moeten ook een huis vinden
Juist door dit soort gedachtes stimuleer je de broodfok. Na jouw komen er weer nieuwe kittens die in die vervelende situaties zitten. Je kunt beter naar het asiel gaan, daar worden alle kittens gecontroleerd door de da, ingeent, ontwormd, gechipt en geholpen
Wat mooi dat Polly er binnenkort een maatje bijkrijgt :-P Je zult zien dat ze veel schik aan elkaar gaan beleven.
Ik zou voor een thuisoppas gaan, dat geeft minder stress voor Polly
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

Poezen zijn vaak dominant over katers, is mijn ervaring. Dus ik zou mij geen zorgen maken over Polly.
Ik had een kater die 110 cm groot was, en een poesje van 38 cm was hem de baas...ik bedoel maar.

En inderdaad zou ik ook voorlopig, op de particuliere kat inzetten. Je kunt alvast een vragenlijstje maken voor je bezoek. Omtrent karakter, gedrag, gezondheid van de ouders en het katertje zelf etc.

En ik sluit mij aan bij Anne, door op de advertenties te blijven reageren en de kittens te kopen houdt je deze criminelen aan het werk. En de dieren betalen de rekening meestal, poezen die op veel te jonge leeftijd gedekt worden en aan complicaties van de zwangerschap overlijden, risico's van besmette kittens met Fiv en Felv, erfelijke aandoeningen die rustig doorgefokt worden etc. :-( helaas :-(
Laatst gewijzigd door Ennakee op 02 feb 2017 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie