Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

prinsespolly schreef:Nou, ik heb een katertje (6 maand) op het oog van een particulier, die gaat verhuizen naar een appartement en kan de kater niet meenemen. Is altijd binnen geweest. Lief karakter (zegt de eigenaar). Gevaccineerd, niet gecastreerd (ga ik gelijk laten doen!). Polly is alleen erg klein van stuk (met een dikke pens) en ik wil er niet zo'n grote kater bij...Zouden jullie me afraden een kater van een particulier over te nemen?

Een vriendin van mij heeft 2 weken geleden twee kittens (broertjes) opgehaald uit Duitsland a 800 euro per stuk. Gisteren heeft ze er eentje in moeten laten slapen, want hij werd heel ziek (peritonitis) en werd niet beter. Nu heeft ze nog een zielige mauwende kater over de vloer die zijn broertje mist. Heb ook aangeboden haar kitten te adopteren, maar daar ging ze niet op in...

Oh ja, veel broodfokkers! Op die website waarvan de naam wordt verwijderd, staan echte goede fokkers, maar die adverteren daarnaast ook op marktplaats is me opgevallen. Polly kwam ook van een broodfokker denk ik, maar dan denk ik: die kittens moeten ook een huis vinden waar er lieve zorgzame mensen zijn die ze helpen een inhaalslag te maken als dat nodig is. Ik was ook blij dat Polly niet meer bij de fokker woonde.

Polly werd vanochtend wakker en was alweer klaar om te spelen en te rennen. Toen ik met haar speelde spinde ze. Je zou niet denken dat ze gisteren geopereerd is, ze heeft tonnen energie. Eet en drinkt goed. De wond ziet er mooi dicht en schoon uit. Ze likt er heel soms nog maar aan. Zaterdag moet ik de wond laten controleren bij de dierenarts.
Ach het is zo'n lieve poes. Ze zet soms wel haar nageltjes in me of bijt me. Ik denk dat ze met me wil spelen, daarom is een tweede kitten denk ik ook goed. Ik heb een beetje een haast-gevoel bij de tweede kitten. Elke keer als ik naar mijn werk ga, voel ik me schuldig. Kijkt ze uit het raam. Mijn vriend is niet overtuigd van een kitten, maar toen ik zei: 1. polly op de slaapkamer of 2. een nieuwe kitten, koos hij voor 2. Ik ben wel bang dat er geen klik komt...

3 maart ga ik een weekend weg, vriend is dan wel thuis, komt lastig uit alweer.
Kun je niet met die mensen afspreken dat ze hem laten castreren en dat je hem dan na een week haalt. Dat je dat bij de prijs optelt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

prinsespolly schreef:Nou, ik heb een katertje (6 maand) op het oog van een particulier, die gaat verhuizen naar een appartement en kan de kater niet meenemen. Is altijd binnen geweest. Lief karakter (zegt de eigenaar). Gevaccineerd, niet gecastreerd (ga ik gelijk laten doen!).
Niet gecastreerd? Is dat een raskitten of een HTK. Normaal moeten ze een contract tekenen dat het kitten gecastreerd gaat worden. En dan beginnen bij mij ook gelijk de kriebels van... wordt dit katertje wel weggedaan omdat er een verhuizing gaat plaatsvinden of om andere reden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Dat is lang niet bij alle fokkers het geval Rik.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja, ik weet ook niet of het verhaal klopt. En ik vind het een heel goed idee om hem gecastreerd bij mij te laten komen! Het is een Brits Korthaar, zonder stamboom. Dus dan is het geen officiële raskat toch? Hij stuurt me een mail met foto's en aanvullende informatie. Als hij dat niet doet...weet ik ook genoeg. Bij geringe twijfel doe ik het niet hoor. Hij vraagt er 450 euro voor, dat vond ik best veel!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Yikes, ja... € 450,- voor een Brits korthaar ZONDER stamboom is inderdaad nog steeds erg veel. Je weet dus ook niet waar hij vandaan komt (marktplaats). En de verkopers op marktplaats durven inderdaad dit bedrag te vragen voor een "raskitten" zonder stamboom waar je dus totaal niets vanaf weet. De testen zijn waarschijnlijk ook niet gedaan op de ouders e.d. dus lees je maar eens in op de mogelijke erfelijke afwijkingen bij de Bits Kortharen.

Maar inderdaad "Een Brits Korthaar kat zonder stamboom is geen Brit".

Lees ook eens: Brits korthaar kitten zonder stamboom wel/of niet?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Als € 450 incl. castratie zou zijn vind ik het wel kunnen. Maar niet ook nog eens € 100 of zo voor de castratie erbij dat is echt teveel voor een kat zonder papieren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Wat ik me ook nog bedacht. De prijs van een kitten gaat eigenlijk omlaag per maand zeg maar na 12-14 weken. Een volwassen raskat is een stuk minder waard dan een kitten van 12-14 weken. Met 6 maanden is hij al minder waard dan met 12-14 weken.

Dus tsja ik blij erbij meer dan € 450 zou ik er niet voor betalen als ik jou was, en dat dus incl. castratie.

Dan bekijk ik het dus even puur zakelijk ;-). Wat mij betreft is ieder levend wezen evenveel waard.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Castratie kater kost bij ons 50,- goedkoper als een poes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Ik denk dat de persoon die de kat weg doet ook wel een beetje mag schipperen met de prijs (naar beneden dan). Goh, als ik een "raskitten" (wat het niet eens is) zou moeten herplaatsen zou ik al blij zijn als die in een gouden mandje terecht komt. Ik heb het idee dat hier hetzelfde (zo niet meer) gevraagd wordt, als wat er voor uitgegeven is bij aanschaf.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Heb geen mail van de man gehad. Ga er ook niet achteraan. Ik begin mijn zoektocht weer opnieuw!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Voordeel van asiel. Je gaat tussen de katjes zitten en het juiste kitten zoekt jou uit ipv andersom. Zo leuk. Had altijd idee in mijn hoofd wat ik wilde. Kwam met wat anders thuis. Hi Hi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Asiel heb ik ook gekeken! 1 kitten was er (en die had al een baasje) Ik hou het in de gaten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Kitten mand in Tilburg vangen ook kittens op en die groeien op in een pleeggezin
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

En ze zijn klaar om naar een nieuw baasje te gaan

Bijvoorbeeld Hugo , hij is zes maanden en gecastreerd

http://kittenmand-tilburg.nl/thuisgezocht.html
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Van juni dus bijna 8 maanden. Maar het zou een match kunnen zijn. Ze zal in het begin onder de indruk zijn denk ik van zo'n grote kater.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie