Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Nee hoor, helemaal niet te streng.

Introduceren lijkt mij eigenlijk ook niet echt een optie. Het zou wel kunnen als die kat hoofdzakelijk in jullie tuin zou wonen maar het probleem met buitenkatten is dan eigenlijk wel dat er altijd strijd is om territorium. En dan ben ik bang dat die buurkat jullie tuin als territorium zal eisen en dat Polly en Louis in de tuin onderdanig zullen zijn. Dit zou in de toekomst dus ook weer tot problemen kunnen gaan leiden binnen met wildplassen e.d.

Zeker omdat ze toch wel angstig onder de bank doken... zie ik die buurkat jullie tuin niet opgeven als gebied. Dus ervoor zorgen dat die tuin gewoon verboden gebied is voor die kat lijkt mij het beste. Geen strijd om territorium en hopelijk kunnen Polly en Louis dan ook zonder stress de tuin in.

Ik hoop dat de buurvrouw een goede oplossing kan vinden. Anders zou je op een gegeven moment natuurlijk voor kunnen met haar mee te willen denken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

goed gehandeld, buurvrouw moet zorgen dat haar kat bij jullie weg blijft. hoe is haar probleem. het is jullie tuin en louis en polly moeten zich er veilig voelen. introduceren zou ik niet doen, straks heb je ongewenst 3 katten. als hij het fijn vind bij jullie met al dat speelgoed, eten en 2 onderdaantjes is hij helemaal niet meer weg te slaan bij jullie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Goed gehandeld vind ik. Je hebt de buurvrouw netjes ingelicht over het feit dat je last hebt van haar kat. Hopelijk zorgt ze ervoor dat hij bij jullie weg blijft.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Ik vind het goed gehandeld met het inlichten van de buurvrouw zodat ze weet dat haar kat overlast veroorzaakt en ze kan proberen hier wat aan te doen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Goed nieuws! De buurkat niet meer gezien. En ik heb nu veel meer rust. Kan nu de katten rustig buiten laten, zonder telkens naar de schutting te loeren. Dus ik ben blij.

Wel heeft Polly van de brokjes van Louis gegeten en heeft ze nu alweer een tijdje diarree. Maar ik heb het gevoel dat ik het te boven kom en voel me niet zo sip erom. Ik geef Louis nog kittenbrokjes, omdat hij zo mager is nog. Polly was veel dikker op zijn leeftijd. Binnenkort is mijn Applaws zeevis op en zat te denken om naar Catlovers Gold te gaan (ook zeevis), want die hoef ik niet te bestellen, maar kan ik bij de dierenwinkel halen. Hoef ik niet thuis te zijn om een pakje in ontvangst te nemen. Catlovers gold is ook goed toch?

Ik heb de laatste tijd veel gelezen over of katten goed met elkaar kunnen. Polly en Louis slapen soms bij elkaar, maar niet vaak. Ze spelen ook wel eens samen, maar meestal zit Louis achter Polly aan. Polly heeft dan de oren naar achteren, Louis niet. Ik ben telkens zo op zoek naar bevestiging dat ze elkaar leuk vinden. Soms ruiken ze aan elkaars achterkant, maar ook niet vaak. En ik heb ze 1x een tikje tegen elkaars neus zien doen. Heel soms wassen ze elkaar. Ik denk dat Polly soms een beetje moeite heeft met het onstuimige karakter dat Louis (nog steeds) heeft.

Hoe weet ik of ze elkaar leuk vinden?

Vind het zo naar als dat niet zo zou zijn namelijk. Maarja, wat doe je er dan aan. Ik doe niet één van de twee weg...

Mijn buurvrouw heeft een kitten opgehaald bij een particulier. De kitten zou 8 weken zijn, maar zo mager, afgebroken snorharen, helemaal ingevallen bij de bekken. Ik kan er zo naar van worden als ik bedenk dat zoveel katten het niet goed hebben. Ik ben er van overtuigd dat katten ook een ziel hebben en ik snap ook werkelijk niet hoe je niet goed voor zo'n beestje kon zorgen. Het maakt me boos, verdrietig, alles....
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Lieselotje »

Geen idee of dat eten ook goed is voor ze, zal vast wel, maar probeer het en wie weet vinden ze het lekker, zelf gaf ik aan lotje altijd Royal Canin, daar was ze gek op en ik kocht het ook bij de Dierenwinkel.

Dat katten een ziel hebben, ja echt wel, ik heb een reading na het overlijden van Lotje laten doen en daar was de bevestiging, met zoveel wat ik zelf ook met haar voelde, zij is mijn zielenmaatje.

Misschien een idee om eens een reading te laten doen om te kijken of Louis en Polly het samen kunnen vinden of dat ze elkaar tolereren of dat ze misschien nog wat tijd nodig hebben.

Ja zo erg dat sommige dieren het zo slecht hebben, ik kan er ook niet goed tegen, snap soms ook niet waarom mensen zo slecht voor dieren zorgen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Zo gaat het hier ook hoor. Bono kan soms behoorlijk hard op Yuna duiken. Zij slapen ook niet meer samen in een mandje zoals je dat hier op het forum soms ziet. En als Bono op Yuna duikt dan zit zij ook in een verdedig-standje met de oortjes plat. Maar aan de andere kant zie ik Yuna ook wel weer achter Bono aangaan. En ze kan soms ook lekker fel uit de hoek komen. Elkaar schoonmaken/likken doen ze niet maar ik zie wel dat ze eigenlijk altijd in dezelfde ruimte zijn. Of het nou boven of beneden is... waar de een gaat volgt de ander. Waar ik dus op let is of Yuna geen ander/angstig gedrag gaat vertonen. Zo moet je dus opletten dat als de een achter de ander zijn rug doorloopt, dat er niet angstig omgekeken wordt. Maar als ze bij jou op andere momenten gewoon elkaar rustig wassen denk ik dat de verhouding onderling nog prima is. En ja, soms kan de een de ander wel achter het behang plakken. Zolang dat op andere momenten maar geen stress geeft. Dus daar moet je een beetje op letten.

Ik geef Cat Lovers Gold natvoer. Ik heb ook naar de brokjes gekeken maar vond er toch wat veel rijst (in de normale) en doperwten/aardappel (in de vis) zitten. Dus ik heb het bij Applaws gehouden (maar ik geef brokes dus af en toe).
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/product-b.html
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/produ ... -fish.html
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Als ik je omschrijving zo hoor vinden ze elkaar echt wel leuk. Lang niet alle katten trekken de hele dag vriendelijk met elkaar op. Af en toe een tik of wat achterna zitten is echt niet erg. Zo gaan katten met elkaar om.

Dat voer zou je kunnen proberen, als het na een maand goed gaat met allebei dan doen ze het er goed op. Zo niet, dan wat anders proberen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Guusje en Gijs kunnen niet altijd met elkaar. Doen hun eigen ding. Liggen ook niet gezellig bij elkaar. Maar ze kunnen ook niet zonder elkaar. Als eentje per ongeluk ergens opgesloten zit is de ander in paniek. Ik hoor geen problemen bij jou. Misschien je eigen droom beeld wat bijstellen. Katten zijn in principe vrij solo en als ze soms elkaar wel nodig hebben en soms niet is toch prima. Ze vechten niet en geven de grenzen goed aan.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

We zijn verwend geraakt door al die kleffe foto's van samen liggende katten :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door kittentjes »

Hier is het ook niet altijd gezellig, ze liggen minder samen dan voorheen. Soms gebeurt t nog wel hoor en ze zijn wel veel in dezelfde ruimtes. Maar ze kunnen ook behoorlijk bekvechten, saar blaast heel snel naar Moos. Moos kijkt dan altijd heel verbaasd lijkt wel haha. Soms hoor ik ze echt rollebollen en hard tekeergaan maar het is nog wel spel.
Ik denk dat het best goed gaat met ze bij jou, zoals hiervoor al gezegd ze tolereren elkaar en dat is ook prima.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt! Geruststellende berichten!
Inderdaad had ik het beeld in het hoofd dat ze altijd samen moeten slapen, elkaar moeten wassen en leuk met elkaar spelen. Ik ben gerustgesteld! Dank!!
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Oke, weer een vraagje, ik ben verward.
Polly is op 1 juli 1 jaar geworden, had ze toen haar 3e vaccinatie moeten hebben? Ik lees dat overal op internet.
Nu bel ik net de huisarts, die zegt dat ze de 3e vaccinatie 1 jaar na de laatste vaccinatie moet hebben, dus pas in december.

Wat is nu waar?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Hihi, bel je daarvoor de huisarts? :lol: Sorry, gekkigheid ;-)

Maar ik heb altijd geleerd 1 jaar na laatste vaccinatie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Oh ja...oeps :-)
Dan heeft de DIERENARTS gelijk :-)
Plaats reactie