Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nou, hij heeft koorts, een luchtweginfectie, oogontsteking beide kanten en een oorontsteking. Hij heeft een ontstekingsremmer prik gekregen. Verder oogzalven 4 x daags, oor zalven 2x daags en antibiotica 2x daags. Eigenlijk moest hij nog een ontstekingsremmer, maar dat werd zoveel. Als hij donderdag niet opknapt krijgt hij nog zo'n prik. De tweede vaccinatie is uitgesteld en dinsdag weer controle.

Toen ik thuiskwam heb ik heel hard gehuild. Huil nu nog steeds. Voel me zo verdrietig. Ben ook alleen, mijn vriend is weer in het buitenland en weet even niet hoe ik dit allemaal moet bolwerken. Ik zit er helemaal doorheen.

Tot overmaat van ramp heeft Polly ook nog de kittenbrokjes van Louis gegeten, want die was ik in alle consternatie vergeten weg te halen. Dus dat wordt weer diarree denk ik.

Oh jongens. Voel me zo zo zo verdrietig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Kimm »

Oohh, ik vind het echt heel rot voor je. Al die zorgen. Dan zie je t echt ff niet zitten als dit er nog bij komt. Gelukkig is het wel minder erg als wat je dacht. Ik heb ook sinds ik Moes en Mila heb het eerste half jaar wekelijks de DA bezocht en weet ik welke medicijnen moeten geven en er leek geen einde aan te komen. Daar word je echt moedeloos van. Maar hier is alles goed gekomen en nu gaat het hartstikke goed!! En dat gaat ook helemaal goed komen bij jullie. Je zorgt zo goed voor ze en dalijk als alle zorgen voorbij zijn kun je lekker gaan genieten. Ik leef met je mee. Komt echt allemaal goed!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

We leven allemaal met je mee. Je krijgt ook veel voor je kiezen met je schatjes. Daar tel je niet op als je eraan begint. Kan alleen maar zeggen dat polly en Louis geen betere poezen mama hadden kunnen wensen. Beterschap voor b beide bolletjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bedankt. Moest alweer huilen om jullie berichten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door prinsespolly op 10 apr 2017 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Sterkte en beterschap. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Ik hoop dat hij snel opknapt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Denken jullie niet dat er stiekem toch een droge FIP aan ten grondslag ligt? De DA dacht van niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Waarom denk je dat? Het kan nog zoveel onderliggende oorzaken hebben. En FIP valt sowieso niet/moeilijk te diagnosticeren. Het is een waarschijnlijkheidsdiagnose (scrabbelwoord :) ). Je kunt een titer doen voor het coronavirus maar dan weet je het nog niet zeker (alleen bij negatief resultaat dat het dat niet is).

Het zou ook iets zijn waar je totaal niets aan kan doen. De enige reden om het te moeten weten zou zijn, als je de fokker verantwoordelijk zou willen stellen (binnen de termijn in het koopcontract). Anders is het gewoon een kwestie van zo goed mogelijk voor het manneke zorgen (en dat doe je dus ook).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Ik zie geen reden tot verdenking van FIP, eerder een 'griepje'.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ach. Gewoon omdat het mijn angstbeeld is. En heb er al heel veel over gelezen. Ik ben zelf infectieziektearts en zit er helemaal in!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door HappyCat33 »

als arts weet je teveel! en vaak denk je bij simpele dingen gelijk aan het ergste, maar jij hebt ook leren deduceren....dus adem in, adem uit. en onthou:in jouw werk is ook niet elke griep een SARS dus voor je eigen gemoedsrust:relativeer. en ik weet hoe moeilijk dat is hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Is ook zo...

Polly gelijk vanavond al een dikke plens diarree met aardig wat bloed.

I think I'll call it a day.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Loopt hij ook raar? Zou het gewrichtsontsteking kunnen zijn? Daar kunnen kitten ook erg ziek van zijn. Hier heeft Teun dat 1 x gehad en Rik 2 x. Rik echt 2 x een week moeten dwangvoederen. Maar dat gaat over. Komt volgens mij alleen bij kittens in de groei voor.

Omdat ze dan pijn hebben bij het lopen doen ze erg weinig. Ik moest daar ineens aan denken bij jouw Louis.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nee hij loopt niet raar (gelukkig), rent ook wel gewoon! Och jeetje, kan dat er ook nog bijkomen?

Vanochtend werd ik wakker, en heb ik mezelf herpakt. Ik sta 3 kwartier eerder op en druk alle pillen, pasta's crèmepjes bij alle katten over al in en door. Geef Piep eten met antibiotica erdoorheen, houd Polly ervan weg, daarna schep ik de kattenbak uit en reinig ik de boel. Het is een hele riedel. Maar ik vind dat ik goed bezig ben.

Alleen die cavasan oogzalf: daarvan krijgt hij dikke ogen, zitten de ogen half dicht, terwijl hij ze mooi open had voordat ik de creme erin deed. Hij spartelt ook enorm als ik het in druppel, terwijl hij dat met het inbrengen van de oorzalf helemaal niet doet. Dus ik lezen: Cavasan geeft irritatie. Nu ga ik Fucithalmic (Isathal) proberen. Volgens de DA moest ik wel de ogen zalven, ondanks dat de antibiotica ook de infectie aan de ogen aanpakt (niet aan de oren overigens), want dan bleven de traanbuisjes mooi open. Fucithalmic hoeft ook maar twee keer per dag, dus dat scheelt. Is dat een goed idee denken jullie? Ik heb het zelf aan de DA voorgesteld.

Ik heb de moed er weer in zitten. Dit weekend komt mijn vriend weer thuis en sta ik er niet zo alleen voor, dat vind ik fijn.

Vandaag moest ik eigenlijk 8 uur in de trein naar Zeeland (in totaal), voor een hele belangrijke afspraak (waarom ga je anders naar Zeeland?), maar die heb ik toch maar afgezegd. Toch maar naar mijn werk gegaan, morgen vrij en vrijdag vrij. En vandaag komt mijn buurvrouw even een kijkje om de hoek nemen.

Volgens mij heb ik alles zo redelijk goed geregeld.

In tijden van nood (tenminste, zo ervaar ik dat) geeft het de burger moed een goed plan te hebben. En een einde...een einddatum wanneer het beter is... Die heb ik nog niet. Maar die komt vast...
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Ennakee »

Ik heb lange tijd hier niet gereageerd. Ik lees dat het met beide poezels nog niet soepel verloopt qua gezondheid, ik wil je veel sterkte en optimisme toewensen en ik hoop dat beide skatjes weer snel helemaal gezond rond zullen huppelen!!!
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Dankjewel. Ja gedoe!

Louis wordt iets beter. Hij piept minder en is wat actiever. Wel slaapt hij uren op mijn schoot, deed hij eerder niet. Ben blij dat het de goede kant op gaat. Al vind ik het toedienen van al die geneesmiddelen vervelend. Weer zo'n plakhoofd van die oorzalf. Bah. Niets fluffy kitten. Plak-kitten.

Polly geef ik twee keer per dag zoolac propaste. Ze heeft al iets vastere ontlasting, maar ook delen gelige diarree met bloed ertussen. Dat maakt me moedeloos. Want ik schrob me werkelijk het apezuur. Mijn handen zijn schraal van de chloor. En heb er in 1 weekje 20 kg kattengrit doorheen.

Wat een zorgen kan je toch hebben om de beestjes. Iedereen zegt dat ik moet genieten. Maar dat is er nog niet bij. Blijf ook nog wel een tijdje wantrouwend als hij niet eet ofzo. Verdorie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie