Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7673
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

In de foto staat ook "Britse korthaar" (Brits met extra e). Dus ik vraag me af hoe "ervaren" deze "fokker" is. Het kan natuurlijk onwetendheid zijn dat het niet bekend is dat een stamboom maar een tientje kost maar dan mag je jezelf denk ik geen fokker noemen. Samen met het feit dat er dan gezegd wordt "Dit was haar laatste nestje" dan gaan er bij toch rillingen over mijn rug. Dan vraag ik me af of deze "fokker" is aangesloten bij een vereniging (en er een catterynaam is), of hij ooit wel kittens met stambomen heeft "gekweekt" (want dan weet hij de prijs), of je de namen van moeder en vader te horen krijgt (want dan kun je bij de vereniging informeren of er niet meer nestjes waren in die 2 jaar), of je de gezondheidspapieren van de ouders te zien krijgt (HCM en PKD e.d.).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sifra »

Als je opgelucht bent over de afzegging, dan heb je voor jezelf de juiste keuze gemaakt.
Dit wordt dan Louis II. Als je maar niet doorgaat tot Louis XIV of XVI... ;-)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja hij is al 1x geënt. Maandag 27 heb ik een afspraak bij de dierenarts voor controle, maak gelijk dan een afspraak voor 2e enting. En uiteraard tijdige castratie houd ik in mijn hoofd.

Bedankt voor de info over stambomen. Misschien bedoelde hij dat de moederpoes 900 euro heeft gekost? Ik weet het ook niet. Polly zou ook met stamboom zijn. Nooit gekregen. Ik zou zakelijker moeten zijn. En me beter in moeten lezen.

Ik bericht jullie zaterdag hoe de introductie gaat. Bedankt voor alle hulp tot dusver. Veel geleerd, veel gelezen en veel medeleven gekregen. Fijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Jij koopt gewoon dat kitten en verder hoef je je niet te verdiepen in het beleid vind ik.
Je hebt een keuze gemaakt, het afzeggen van Louis 1 lijkt mij een verstandige keuze.
We duimen gewoon massaal met zijn allen dat Louis 2 een hartstikke gezonde jonge man is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

goed dat je je gevoel hebt gevolgd. het is zo verleidelijk al die kittens, maar het moet ook goed voelen. je hebt al genoeg zorgen om polly gehad.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nou jongens. Het aftellen is bijna voorbij. Morgen halen we Louis op. Kan niet meer slapen van de opwinding. Volgens de fokker is hij goed gegroeid afgelopen week. Ik heb de kattenbakken klaar staan. Heb ook een verhuisdoos omgebouwd tot terugtrekplek voor Louis, klein holletje in gemaakt. Ik zat ook te denken daar het kittenvoer in te geven, want Polly mag niet van het kittenvoer...dat wordt nog lastig.

Heb trouwens ook eindelijk de stamboom van Polly gekregen, haar ouders heten Ace en Anita, haha, grappig. We hebben een koninklijke poes! (Met O-benen, allergieën, oorontstekingen en andere ellende, maar dat terzijde). Het gaat goed met het poezenbeestje, goede ontlasting, goed gemutst, veel spelen, eet goed. Krabt alleen nog een beetje.

Mijn plan is als volgt: ik laat Polly snuffelen aan de reismand met Louis erin. Daarna zet ik Louis in de hal, daarin staat de verhuisdoos met eten en drinken en de kattenbak. Dan laat ik Louis zelf uit het mandje kruipen en de boel verkennen. Als hij niet uit het mandje komt na een half uur, haal ik hem eruit en zet ik hem op de kattenbak. Ik laat de deur op een kiertje. Afhankelijk van de reactie van Polly laat ik de deur helemaal open of op een kier.

Dan ga ik maandag naar de dierenarts met Louis, krijgt hij een chip, check, maak ik een afspraak voor de 2e vaccinatie en de castratie, ontvlooien en ontwormen en neem ik dat ook gelijk mee voor Polly (Comfortis en Milbemax).

Sounds like a plan?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Ja lijkt mij goed doordacht plan.

Veel plezier morgen. Probeer er zelf zo relaxt mogelijk in te staan. Katten vangen jouw stress op en daarmee geef je het sein, dit is eng. Loop enthousiast hoog tegen ze te praten. Je kunt veel bereiken met je stem. Vertel daarbij dat het leuk is dat ze een vriendje krijgen. Verstaan ze niet maar de boodschap is vaak duidelijk. Jij blij zij blij.

Heb je een pluche knuffel of doekje wat je vandaag en vannacht tegen je lijf kunt dragen? En dat dan in de vervoersmand stoppen. Het zou handig zijn als Louis zoveel mogelijk naar jou ruikt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7673
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

SPANNEND :multi:

En jij denkt dat die kleine na een half uur nog niet uit zijn mandje is :lol: :lol:
Lijkt me een goed plan. Hopelijk reageert Polly gelijk goed. Inderdaad gewoon op haar reactie alles afstemmen.

Chip en check + afspraak voor 2e vaccinatie binnenkort en later de castratie is prima. Wat betreft ontvlooien en ontwormen ben ik meestal wat terughoudender (persoonlijk). is de ontvlooiing direct nodig?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Nou, omdat Polly met vlooien bij ons in huis kwam, ben ik een beetje bang als ik Louis niet gelijk laat ontvlooien. Zal ik het vragen aan de DA?

Knuffelbeer neem ik zeker mee! Die tip was ik niet vergeten!

En hoog praten doe ik ook (nu al) en ga ik ook doen. Heb ook gelezen dat ik vooral rustig moet doen en ze niet uit elkaar moet halen ofzo, gewoon een boekje lezen op de bank. Mijn vriend heeft een week vrij genomen om de introductie te begeleiden. Heb ook Feliway Friends klaar liggen. Tot in de puntjes voorbereid jongens!

Gisteren kwam de buurman-kater bij ons in de tuin. Bliksem heet hij. Hij stond met zijn neus tegen het raam bij ons, Polly had niets door. We hebben niet 'the sharpest tool from the shed' als het gaat om Polly. Toen ze hem wel door had, heel even een bolle rug en dikke staart en daarna gewoon weer doorspelen. Bliksem bleef maar naar binnen loeren, heel geconcentreerd. En Polly rennen met een balletje door het huis, slippen, op de rug liggen met een muis. Grappig gezicht.

Ik hou jullie op de hoogte en stuur ook een foto. Bedankt voor alles!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7673
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Bij een beetje fokker worden ze meestal wel ontwormd en ontvlooit afgeleverd.
Even bij het ophalen vragen wanneer er voor het laatst ontwormd is en (of) er ontvlooit is. Die van mij (uit het asiel/gastgezin) hebben nooit vlooien gehad. Maar ze konden daar ook alleen maar naar buiten op het terras.

Daarna bij de check inderdaad kijken of er geen vlooien zijn en met de DA overleggen of het nodig is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door nellebel »

Spannend! !!!!!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ik mag niet klagen! Polly is heel nieuwsgierig naar de kitten. Wil met de kitten spelen. Maar de kitten is veel te druk met zelf spelen. Polly heeft al een speelmuis naar Louis gebracht. Ze is ook een beetje bang voor Louis. Louis niet voor haar. Ze hebben ook gegromd, geblazen en een tik uitgedeeld naar elkaar, maar niet dat ik er stress van kreeg. De kitten is al op de kattenbak geweest, heeft al gegeten en slaapt nu bij ons op het vloerkleed (sliep eerst in de kattenbak, vond ik zielig). Polly slaapt op de trap. Ik denk dat dit goed gaat komen. Hoop wel dat ze ooit samen gaan spelen. Polly wil zo graag samen spelen. Ik weet zeker dat ze over een tijdje niet meer naar elkaar blazen. Toch?[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201703 ... 034441.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7673
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Het belangrijkste is dat Polly nieuwsgierig is en toenadering zoekt. Dat blazen gaat inderdaad echt over. Het is in het begin allemaal nog een beetje eng. En een tikje uitdelen is ook normaal. Nu is dat nog even om een grens aan te geven. Straks wordt het onderdeel van het spel (en dan kan het er flink aan toe gaan :) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Hoe doe ik dat vannacht? Kitten en Polly apart? Of kunnen ze wel bij elkaar blijven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze gewoon bij elkaar laten. Des te sneller is alles gewoon. Anders moet je morgenochtend weer opnieuw beginnen.

Veel plezier! Het eerste begin klinkt heel goed in ieder geval.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie