Welk voer Noorse boskat?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
xx--chantal
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2016 12:26

Welk voer Noorse boskat?

Bericht door xx--chantal »

Hallo! Ik heb sinds kort 2 Noorse boskatten. Ze krijgen omdat ze een half jaar oud zijn 2 keer per dag vlees. 1 keer vers 1 keer blik maar wel met minimaal 70% vlees erin. De rest Vd dag brokken. De brokken wissel ik maar ze vinden royal canin het lekkerst. Die ik van de fokker meekreeg waren voor main coon. Maar ik zag ook dat je voor de noose boskatten royal canin hebt.
Hoe doen jullie dat, wat krijgen ze? Welk merk en hoe vaak vlees? En hoe bouw ik het af want ze weten heel goed wanneer het tijd is.

Groetjes Chantal
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door castratenkoor »

Dat is natuurlijk heel persoonlijk hoe je voert en wat je voert.

Ik heb altijd brokken staan, op 3 verdiepingen ieder een ander soort. (RC - Hills - Applaws - Granatapet - Purizon)
2 x daags natvoer en daarbij in de middag 2 x per week rauw vlees 1 x kip en 1 x rund.
Ik koop dat gewoon bij de slager en laat dat in dagporties verpakken. En dat gaat de vriezer in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
xx--chantal
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2016 12:26

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door xx--chantal »

Oké. Ja ze hebben ook heel de dag brokken staan. Maar pas jij het ook echt aan op het ras? Alle merken die je opnoemt heb ik ook en dat wissel ik. Het vers vlees haal ik bij de dierenwinkel ingevroren.
Maar 2 keer vlees per dag is niet teveel?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door Dinky »

Volgens mij is het enige merk dat zo gericht is op rassen Royal Canin.

Of 2 keer vlees per dag veel is hangt af van de hoeveelheid die je per keer geeft ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door Rik »

Nee hoor. 2 keer per dag vlees is niet teveel. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je per keer geeft. Welk soort blik en KVV geef je eigenlijk?? (en hoeveel per keer?) Als je wel zo goed let op de kwaliteit van het natvoer (hoog vleespercentage) zou je eigenlijk/misschien ook eens moeten oriënteren op de brokken. Ik geloof dat RC ook niet zo'n hoog vlees-percentage heeft (wel ook graan/mais/groente e.d.) als bijvoorbeeld Applaws, Orijen of andere merken. Ik had tot twee weken geleden RC kitten gegeven (omdat ze dit ook vanuit het nest hadden) maar ik wist al dat dat niet de brok zou worden voor als ze volwassener worden (maar dat komt omdat ik een beetje angstig ben voor de granen/mais/en andere toevoegingen).

Ik geef hier aan mijn twee HTK kittens Applaws blokken en 3 keer per dag natvoer blik (Cat Lovers Gold, ook hoog vlees percentage). Af en toe vervang ik het natvoer door een portie KVV (haaksbarf afwisselde dieren). De brokken hebben ze ook onbeperkt staan. Ik moet nu alleen wel wat anders gaan doen want Bono wordt wat zwaar (maar Yuna is perfect op gewicht). Ik gaf 3x 50gram per dag (blik of kvv). Maar dat ga ik nu denk ik veranderen naar 35 gram. Verder denk ik dat ik wat vaker de brokjes-bakjes leeg laat staan. (hebben ze in principe in de natuur ook... af en toe grijpen ze naast die ene muis :lol: )

Bij Cat Lovers Gold hadden ze het over één blik per volwassen kat van 5 kilo (en anders naar gewicht) en een kitten het dubbele, als ze niets anders eten. Maar dat lijkt mij dus een beetje teveel. Vandaar dat ik naar 3x50gr was gegaan (met brokken) maar voor Bono is dat blijkbaar toch nog teveel (hoewel Yuna dus wel perfect op gewicht is). Bono loopt ook altijd naar de brokjes dus die zal er teveel brokjes bij eten. (misschien moet ik op termijn naar zo'n chip-voerbak)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
xx--chantal
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2016 12:26

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door xx--chantal »

Ik geef ze nu 50 gram per keer. En ik geef animonda, applaws of hills. En vers vlees natuurlijk. En de brokken geef ik royal canin, purizon, orijen, enzo.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door castratenkoor »

xx--chantal schreef:Oké. Ja ze hebben ook heel de dag brokken staan. Maar pas jij het ook echt aan op het ras? Alle merken die je opnoemt heb ik ook en dat wissel ik. Het vers vlees haal ik bij de dierenwinkel ingevroren.
Maar 2 keer vlees per dag is niet teveel?
Twee keer per dag natvoer vind ik niet teveel. Het is tevens voor mij een goed controle - momentje. Komen ze en eten ze. Met zijn allen 100 gram, dus net een snackje - met extra water.

Ik heb geen raskatten en pas voer niet aan op ras.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door castratenkoor »

xx--chantal schreef:Oké. Ja ze hebben ook heel de dag brokken staan. Maar pas jij het ook echt aan op het ras? Alle merken die je opnoemt heb ik ook en dat wissel ik. Het vers vlees haal ik bij de dierenwinkel ingevroren.
Maar 2 keer vlees per dag is niet teveel?
Twee keer per dag natvoer vind ik niet teveel. Het is tevens voor mij een goed controle - momentje. Komen ze en eten ze. Met zijn allen 100 gram, dus net een snackje - met extra water.

Ik heb geen raskatten en pas voer niet aan op ras.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Flintekind
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2016 19:13

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door Flintekind »

Mijn noren krijgen Nutrivet
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Welk voer Noorse boskat?

Bericht door HappyCat33 »

voerwijzer.com is een hele interessante site over voer voor katten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie