Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gezocht

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gez

Bericht door Omnia »

De nachtogen betekent doorgaans dat ze doodsbang is. Tenzij de pupillen niet meer kunnen verkleinen dan is er medisch iets aan de hand, dan kan er sprake zijn van blindheid of een probleem in de hersenen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gez

Bericht door Rik »

Ja, dan is ze nog niet echt op haar gemak (Of echt niet :) ). Het feit dat ze zich laat aaien en zelfs op haar rug gaat is wel een goed teken. Dat zou ik niet verwachten van een poes die blaast. Ik denk dat je de momentjes moet vinden om dat gewoon te blijven doen. Op een gegeven moment merkt ze dat ze niet bang hoeft te zijn. Ook donderdag vind ik niet eens zo lang hoor. Je weet niet wat ze allemaal doorgemaakt heeft en het feit dat ze wel benaderbaar is vind ik al heel wat. Ze heeft misschien wel wat langer nodig. Kijk wel even of ze ook goed drinkt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gez

Bericht door Cerna »

Ik zou de kittens ook al op zacht voer zetten. Vooral nu ze minder bij moeder kunnen/mogen drinken en met deze warmte, hebben ze veel vocht nodig.
Je kunt ze Gourmet mousse geven en daar dan een kliederpap :smile: van maken met warm water, maar veel fokkers beginnen met Carnibest-kitten. Maken ze trouwens ook een zooi van. :eshifty:
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gez

Bericht door Cherie »

Okee ik heb iets graanvrij zacht kittenvoer besteld dat komt morgen. De kittens groeien erg goed en eten al goed brokjes maar ze drinken ook nog bij mams
Cherie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2016 20:07

Re: Vier in de steek gelaten kittens en moederpoes. hulp gez

Bericht door Cherie »

Het gaat heel goed met de kittens. Ze zijn super goed gegroeid en raken steeds meer op hun gemak bij ons en ook in handen. Daar valt nog wel wat winst te behalen maar gaat zo hard vooruit dat dat echt goed komt. Moeder is een ander verhaal. Gaat ook vooruit maar met hele kleine stapjes. Ze zorgt super goed voor haar kinders.
Plaats reactie