Kitten in huis - heel bezorgd

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door ErikPhilippus »

hanneke87 schreef:Super lief trouwens die foto van jouw katten ErikPhilippus!
Zo liggen ze straks bij jou ook :grin:
hanneke87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2016 11:23

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door hanneke87 »

Nou Hummel is gearriveerd.

Ze spelen samen en slapen samen, maar Kooz is wel erg grof met spelen. Hummel is een stuk kleiner en Kooz blijft haar aanvallen en achter haar aanjagen. Hummel blaast en gromt en piept, maar blijft wel in de buurt van Kooz. Als Kooz haar maar even met rust laat dan rent zij weer naar hem toe.
Hummel wil spelen met alles, maar Kooz wil alleen maar spelen met Hummel.
Ik lees overal dat spelen zonder geluid zou moeten gaan, maar dat is hier zeker niet het geval. Is dit agressie? Is Kooz gewoon vergeten wat de grenzen van spelen zijn? Is Hummel gewoon een luidruchtige kat?
Moet ik het even tijd geven? Verder zijn ze wel op hun gemak.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door Rik »

Nee hoor, dat is geen agressie. Dat is nou nét de reden waarom Kooz een speelmaatje nodig had. Om (weer) te leren hoe daarmee om te gaan. Dat dat zonder geluid zou moeten gaan heb ik nooit gehoord. Een kitten zal toch ook echt wel met geluid aangeven dat het er wat te hard aan toe gaat. Als het goed is moet je dan ook een beetje zien dat Kooz wat voorzichtiger doet. Overigens lijkt het voor ons al heel wat maar het kan er erg hard aan toe gaan. En dan nog is het spelen. Pas als er vlokken rondvliegen en Hummel echt bang gaat lijken dan is het fout. In dat geval zou je kunnen ingrijpen en een paar introductie-technieken toe kunnen passen (samen eten, spelen e.d. onder begeleiding). Maar zover is het denk ik niet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door Dinky »

Wanneer ik lees dat Hummel gelijk weer op Kooz af rent wanneer hij even stopt dan zou ik het nog gewoon even aankijken. Ze moeten immers elkaars grenzen aftasten/ontdekken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze gewoon hun gang laten gaan. Hier in huis een kitten van 5 maanden en reken maar dat er best ruig gespeeld wordt en dat dat niet altijd zonder geluid gaat.

Ik denk dat het met verloop van tijd wel rustiger wordt Kooz is over-enthousiast en zal langzaam maar zeker snappen dat zijn nieuwe levende speeltje voor altijd is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
hanneke87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2016 11:23

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door hanneke87 »

haha vooral dat laatste! zijn levende speeltje hahaha

Ze hebben net anderhalf uur samen in een reismand gezeten voor een bezoek aan de dierenarts.
Beide kittens zijn gezond, op gewicht en ze waren super lief tegen elkaar in de mand en heel ontspannen bij de dierenarts.
Volgens mij maak ik me gewoon zorgen om niks.

Fijn wel om dat hier te kunnen delen, zonder me een crazy cat woman te voelen :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten in huis - heel bezorgd

Bericht door castratenkoor »

Onzekerheden zijn heel normaal als je nieuwe huisgenoten in huis neemt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie