Chip-registratie (regelmatig) controleren

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door Rik »

Ik weet niet of het hier al gemeld is maar er zijn bij het samenvoegen van een chip-registratie databank een aantal chip-registraties verloren gegaan.

Advies aan iedereen met een gechipte kat: Controleer je registratie van de chip regelmatig (als dit niet jaarlijks bij de DA gebeurd). Ik kwam nét weer een poes tegen op facebook die wel gechipt was maar zonder registratie. Gelukkig inmiddels weer terug bij het baasje maar met dat verhaal van laatst met dat misgaan van samenvoegen van de chipregistratie is het dus geen overbodige luxe (en kleine moeite) om dit jaarlijks zelf even te controleren. Zelfs als je niet bij desbetreffende databank geregistreerd stond want dit kan dus bij alle databanken gebeuren.

http://kattenzorgnijmegen.nl/controleer ... gistratie/
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6393955814
Backhome Asiel heeft recentelijk haar databank ondergebracht bij de Backhomeclub. Naar nu blijkt zijn bij die omzetting honderden chipnummers verloren gegaan. Ook zijn bij honderden registraties de contact- en persoonsgegevens van de adoptanten verdwenen. Hoe zit het met de registratie van uw huisdier?
U kunt dit nakijken. Ga naar de website http://www.chipnummer.nl en voer het chipnummer in. Geen gegevens gevonden? Lees dan hieronder hoe u de gegevens direct weer in orde kunt maken!
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door Dinky »

Bedankt voor de tip Rik.

Heb in de tijd dat ik Dinky uit het asiel heb gehaald wel gecontroleerd of de chip goed was overgezet. Hier zijn toen wat problemen mee geweest en na lang heen en weer gemail met het asiel en inschakelen dierenbescherming is dit toen opgelost. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken.

Nu ik het even snel na wil kijken kom ik er inderdaad achter dat de RCA databank ook niet meer als zodanig bestaat klik. Loulou* was geregistreerd bij backhome asiel maar Dinky dus via de RCA databank. Controle van de chip is naar mijn weten ook niet gedaan bij de dierenartsbezoeken.

Zal het thuis eens na gaan kijken aan de hand van het chipnummer.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door Kimm »

Het is er helemaal bij in geschoten om Moes en Mila te registreren, omdat er toen iets mis ging. Op welke site moet ik dat ook alweer doen?

Edit: ben nu op de site van ndgnl, maar mijn plaatsnaam staat er niet tussen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door Rik »

Misschien hoort je plaats bij een grotere gemeente. Zou mij wel slordig lijken als je alleen maar plaatsen uit een pulldown kunt kiezen en niet alles staat erbij.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door nellebel »

ik heb ze geregistreerd bij de NDG. kreeg netjes een felicitatie voor gijs die jarig was met de vraag of zijn gegevens nog klopte. was ik toch vergeten onze verhuizing door te geven. toch wel handig zo. guusje is bijna jarig dus die kan ik dan ook omzetten. helaas kost het wel weer €5,- per kat . heb ik er graag voor over, maar denk ook dat dat de reden is dat veel mensen het niet doen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Chip-registratie (regelmatig) controleren

Bericht door Rik »

Vroeger waren er wel een aantal gratis databanken (waaronder Backhomeclub en Petlock er b.v. twee waren). Maar tegenwoordig vragen ze allemaal een bijdrage. Volgens mij omdat ze tegenwoordig aan bepaalde regelgeving moeten voldoen sinds de verplichte registratie van honden en dat brengt extra kosten met zich mee. Maar inderdaad... wat is nou een paar euro op het leven van de kat.

Nu moet ik erbij zeggen dat Bowy nooit gechipt is geweest. Maar dat was 20 jaar geleden nog niet mogelijk. En toen het wel gebruikelijk werd kon ze niet meer over de schutting springen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie