Kat krabt me

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
nadine0110
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2016 15:56

Kat krabt me

Bericht door nadine0110 »

Hoi, mijn nicht uit Brussel die verblijft hier 1week en ze heeft haar kat van 6maanden meegenomen. Als ik met de kat probeer te spelen dan grijpt hij naar me hand en dan krabt hij me en dan trekt hij zijn bek zo ver mogelijk open en dan gaat tie grommen. Ook verstopt hij zich achter de gordijnen op de vensterbank bij het raam. Enig idee waarom die zo doet?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat krabt me

Bericht door Ilone »

Doe eens een gok ;-)
Die kat wordt uit zijn vertrouwde omgeving gehaald, ik gok meegenomen op een vrij lange reis, en vervolgens in een compleet nieuwe onbekende omgeving gezet.

Die kat is gewoon bang. Waarom heeft ze het beestje meegenomen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Kat krabt me

Bericht door sharon03 »

Probeer haar rustig te lokken achter het gordijn weg met wat lekkers ofzo.. wat jij als spelen bedoeld kan voor haar heel bedreigd overkomen. Probeer je eens in katten taal te verdiepen. .Zoals als je haar recht aankijkt betekent dat uitlokken maar als je langs haar kijkt, knipoogt en gaapt staat dat voor vrede en goeie bedoeling. Ook kun je aan haar houding zien hoe ze zich voelt
Plaats reactie