Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douchebaguette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 00:33

Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Douchebaguette »

Hoi,

ik heb me hier aangemeld omdat ik informatie zoek over een kater die op 31. December 2015 door mijn moeder is geadopteerd: Heer Brutus van de Poezenboot. Ik heb haar overtuigd om een oudje de kans te geven en het was dan ook liefde op het eerste gezicht. Nu is ze heel erg bezorgd en weet niet wat doen.

Heer Brutus is afgestaan om redenen die niet op gedragsproblemen duiden. Het zit nu wel zo dat hij ervan blijkt te houden om op schoot te zitten, geaaid worden en uit de hand eten, maar til je hem niet zelf op om hem op je schoot te plaatsen, zie je hem dagen niet. Mijn moeder is heel erg bezorgd. Sinds 3 Januari heeft ze hem niet gezien, ook al is de woning altijd dicht en kan hij niet buiten. Ze zocht overal en vond hem niet. Hij gebruikt de kattenbak, eet, drinkt, en smijt dingen omver, maar zij krijgt hem nooit te zien. Alles staat voor hem klaar, grote krabton, het beste eten, speeltjes, en een liefdevol baasje.

Heer Brutus is een schat van een kater, maar blijkbaar durft hij zichzelf niet tonen. We weten wel dat een kat tijd nodig heeft om te ontdooien, maar wanneer je na 2 keer zoeken in elke hoek van een klein apartement nog altijd geen idee hebt waar de kat is, begin ik het wat zorgwekkend te vinden.
We hebben ervaring met katten van alle soorten karaktertjes, ik zelf heb er 7. Maar ik weet mijn katten te vinden, omdat die geen behoefte hebben om onzichtbaar te zijn en de Heer Brutus gaat hier heel ver in.

Als iemand de Heer Brutus of zijn baasjes kent, het is niet mijn bedoeling om iemand te veroordelen voor hem te hebben afgestaan ofzo, geen preken, geen verwijten, ik wil enkel weten wie Heer Brutus is en wat te doen. Het gaat om een blauwe tabby met gouden ogen. De kleur op de hier geplaatste foto wijkt enorm af, hij heeft een hele mooie blauwe kleur.
http://depoezenboot.nl/nl/poezen/221/heer-brutus

Hartelijk dank!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Ennakee »

Ik weet niets van HB, maar hebben jullie ook al in alle kasten en lades gekeken, in de woning? Een kat is super lenig dus als zijn koppie er door past, lukt de rest ook vaak. Ik heb in het verleden mijn eigen katten op volkomen onlogische plekken zoals bijv. achter de wasmachine, gevonden.

Een andere optie is misschien een verborgen camera, om zijn komen en gaan te registreren.'t is maar een ideetje ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Rik »

Ik denk dat hier vragen of iemand heer Brutus kent weinig zijn heeft. Maar ben je zelf al bij je moeder geweest om samen te zoeken? Met de ervaring die jij zelf hebt met katten moet het toch raar lopen dat jullie hem samen niet kunnen vinden. Want je weet dat hij binnen is. Als hij verder niet gestresst is (hij blijft gewoon op schoot zitten) dan zou je zijn gevonden schuilplaats af kunnen sluiten. Ook kun je natuurlijk kijken wat hij lekker vindt (snoepjes/worst e.d.) zodat je hem in het vervolg sneller naar je toe kunt laten komen. Verder is het natuurlijk wel een kat met verleden, maar met (veel) geduld moet dat zeker goed kunnen komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Ilone »

Hij kan inderdaad overal zitten. Hij ziet er niet al te groot uit.
Al gekeken in bijvoorbeeld tv kastjes, achter de apparaten? Of achter kasten?
Op of achter de radiator? Wasmachine? Koelkast?
Hij kan ook gemakkelijk ergens bovenop of achter zitten waarvan jullie denken, ach daar kan hij nooit komen. ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door nellebel »

onze gijs was in het begin ook zo. katertje van 3 maanden oud, genoot enorm als je hem op schoot had, maar voordat hij daar was moest ik ook altijd overal zoeken. het liefste kroop hij via de onderkant van het fornuis achter de keukenkastjes.. ik zag hem daar een keer naar toe glippen en kan hem pas vinden toen ik de keukenplint eraf haalde. we hebben die heftige verstopplaatsen toen afgeschermd en hem vaker op schoot genomen. normaal gesproken heeft ene kat tijd nodig om te ontdooien maar wij merkten ook dat als hij eenmaal op schoot zat hij enorm genoot maar hij verstopte zich zo goed dat hij zichzelf de kans ook niet gaf om te wennen. nu is het de grootste vrijkont die je je kunt bedenken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door jennli »

Geef hem de tijd uit zichzelf te komen. Hij is er pas een week. Zou hem niet optillen etc als dat niet nodig is. Alleen aaien als hij uit zichzelf komt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Adriana »

welkom op het forum met heer brutus, die, denk ik, door gebrek aan zelfvertrouwen, niet erg stevig in zijn kattenschoentjes staat.
kijk eens bij het middel destress van huisdierendokter en desnoods stuur ik je er een paar op om te proberen, als je wilt. destress is plantaardig en niet verslavend en met een yums kauwblokje van vitakraft (supermarkt) makkelijk in te geven.
je kunt ook denken aan een feliway in het stopcontact om de sfeer wat te ontspannen..
succes met de oude heer, hij ontdooit vast nog wel.. en wat heerlijk dat jullie zo'n senior nog een kans hebben gegeven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Douchebaguette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 00:33

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Douchebaguette »

jennli schreef:Geef hem de tijd uit zichzelf te komen. Hij is er pas een week. Zou hem niet optillen etc als dat niet nodig is. Alleen aaien als hij uit zichzelf komt.
Het probleem is dat hij dat duwtje wel nodig blijkt te hebben. Toen we hem adopteerden lieten we hem gedurende 24 uur gerust, en op gegeven moment ging ik kijken hoe het met hem gaat en vond ik hem helemaal vanachter in de kast in zijn eigen plas zitten omdat hij niet durfde bewegen. Hij was ook erg uitgedroogd. Dus nam ik hem op mijn schoot en toen is hij begonnen ontspannen, heeft gretig van mijn vinger gegeten en kopje vrijven.
Hij vond het ook juist leuk om naast mijn moeder te kronkelen en wrijven en kusjes geven, maar dus altijd met een duwtje. Nu gaat hij tenminste alleen op toilet en eten/drinken, maar hij lijkt juist een kater die begeleiding nodig heeft.

Ik kan helaas niet zelf helpen zoeken omdat ik in het buitenland leef en de derde naar huis ben. Ik heb haar wel gezegd waar te zoeken en ze zocht ook overal. De kasten leeggehaald, wasmachien verplaatst, enzovoort. Ze wordt nog gek.

Feliway int stopcontact hebben we dus al. Dat Destress kunnen we misschien inderdaad proberen, misschien eet hij snoepjes ook wel alleen nu hij alleen eet...

Bedankt voor de tips iedereen :grin:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Anne »

Misschien een idee om hem in een soort van bench te plaatsen een week lang? Zodat hij zich niet kan verstoppen en op die manier wel ondergaat dat er niks engs gebeurt?
Hoe meer verstopplekjes hoe meer ontwijkend gedrag is mijn ervaring
Klinkt heel hard maar als hij hier doorheen is heeft hij het zelf een stuk makkelijker en kan jouw moeder meer genieten van een wat huiselijker kat

Overigens super dat jullie dit oudje een thuisje hebben gegeven :thup:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door nellebel »

Zou ook zijn leef gebied even kleiner maken om te wennen. Gijs mocht in het begin ook niet in het hele huis komen. Kon hij gewoon niet aan. Ze bestaan echt katten die niet wennen uit zichzelf maar echt een duwtje nodig hebben. Had gijs ook.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Douchebaguette
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2016 00:33

Re: Heer Brutus, 13 jaar, wil onzichtbaar zijn

Bericht door Douchebaguette »

Wel, ik heb alle suggesties doorgegeven, hartelijk bedankt! De bench past helaas niet in haar klein apartementje maar als hij alvast in zijn oude kamer terug kan, zal dat wel helpen.

Maar Heer Brutus is terecht! Net binnengekregen: hij zat achter een heleboel prullen in een van haar vele kasten, maar vluchtte meteen. Alleszins gaat het fysiek dus goed met hem..
Plaats reactie