Ervaring gezocht kitten bij poes plaatsen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lzzy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 nov 2015 23:41

Ervaring gezocht kitten bij poes plaatsen

Bericht door Lzzy »

Hoi,

Wij hebben een Brits langhaar poes van 8 maanden oud en zaterdag hebben we een kitten (poesje) erbij gehaald.
Dag 1 was de oudere poes behoorlijk aan het grommen en blazen. Ze was even helemaal in shock en liet zich derest van de dag niet meer zien.
Dag 2 (vandaag) ging ineens al een stuk beter. De oudere poes zit steeds nieuwsgierig achter de kitten aan en het lijkt dat ze speels uitproberen hoever ze kunnen gaan.
Maar nu vanavond gaat het wel erg ruw. De poes springt steeds erg lomp boven op de kitten en lijkt in de nek te bijten en de kitten begint te piepen. Dan laat ze wel weer los maar zit er zo weer op. Is dit normaal?

En nog een vraag. Sinds de kitten er is wil de oudere poes even niks meer van mij weten. Voorheen was ze zo'n knuffelkont. Veel op schoot en kroelen. Maar nu mag ik haar niet eens aaien. Laat staan dat ze op schoot komt. Ik neem aan dat dat tijdelijk is nu ze even druk met de kitten is? Of kan zoiets blijvend zijn?

Groetjes Bilizzy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring gezocht kitten bij poes plaatsen

Bericht door castratenkoor »

Is de oudere poes al gecastreerd? Zo niet dan zou ik dat eerst doen. En het jongere katje ook met 6 maanden laten helpen.

Er zijn al vele topics met dit onderwerp/probleem langsgekomen. Voor eventuele nieuwe a.s. katteneigenaren zou ik adviseren meteen voor twee kittens te gaan, dan heb je dan niveauverschil niet. Dan rossen ze elkaar ook af maar dan liggen de krachten gelijk.

Zolang de poes van 8 maanden wel loslaat als het kleintje piept is er niks aan de hand. Het kleintje kun je het beste vluchtmogelijkheden bieden, waar zij wel in kan maar de grote niet. B.v. kartonnen doos met klein gat. En dan meerdere mogelijkheden. Dan kan het kleintje zelf bepalen wanneer ze wel of niet met de grote wil spelen.

Het heeft even tijd nodiog maar dat komt vast wel goed met die twee. Maar nogmaals, op tijd castreren is extra belangrijk omdat het twee poezen zijn. Anders krijg je een felle machtsstrijd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
M_ichelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2015 11:31

Re: Ervaring gezocht kitten bij poes plaatsen

Bericht door M_ichelle »

Wij hadden ook dat onze poes, minder aanhankelijk werd. Ze was ongeveer 6.5 maanden en toen kwam onze kitten erbij, dat is nu ongeveer 3.5 week geleden.

Het komt wel steeds meer.. maar het is wel minder dan eerst. tenslotte hebben ze elkaar.

Betreft het stoeien zou ik me niet zo druk maken, mits er bloed bij te pas komt. Gaat er bij mij soms ook heel heftig aan toe.
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Ervaring gezocht kitten bij poes plaatsen

Bericht door poezeloes »

Dit is normaal gedrag hoor.
Dat was hier ook zo. poes nr1 heeft altijd veel tijd nodig om te wennen, poes nr2 niet die was gelijk vriendjes toen kitten (poes nr3) erbij kwam.
Ze kijkt gewoon hoe ver ze kan gaan, de kitten zal hier ook wel aan wennen, het heeft even tijd nodig.
Plaats reactie