Santana in da house!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Santana in da house!

Bericht door Stikkel »

Sinds een kleine twee weken hebben we een derde sibeertje erbij, Santana, een inmiddels 18 weken oud katertje.

De katers die we al hebben zijn Pjotr van 1,5 en Waszlav van 2. Na een voorzichtige start ligt Santana af en toe bij Pjotr en af en toe bij Waszlav en tolereren ze elkaar. Nu echter een paar keer gemerkt dat (vooral door Pjotr) Santana wordt beslopen en besprongen en af en toe echt hardhandig wordt neergehaald. Santana rolt op zijn rug en de aanvaller loopt weer weg. Op zich vind ik het allemaal niet zo zorgwekkend en denk ik dat het erbij hoort. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is het volgende:

Gisteren in bad geweest kom terug om de badkuip schoon te spoelen, heeft Santana erin geplast. Moet ik dit zien als onzeker gedrag of meer van wat ruikt t hier lekker...Hij stond nog net een beetje te "poetsen", ik heb hem eruit getild en op de bak gezet, hij hoefde niet meer natuurlijk, en alles schoongemaakt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Santana in da house!

Bericht door Adriana »

de allereerste vraag is dan hoeveel kattenbakken staan er? en met drie katers heb je één bak meer nodig dan het aantal katers, vier dus..
kan dreumes makkelijk in de bakken en heb je zonder en eventueel met kap?
sommige katzels willen niet in een bak met kap.. en willen niet poepen/plassen in een bak waar al wat in ligt en willen niet poepen - plassen achter elkaar in dezelfde bak..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Santana in da house!

Bericht door Stikkel »

Ik heb vier bakken staan, 1 in de hal, 1 in de keuken, 1 in de woonkamer en 1 boven in de slaapkamer. Ze worden ook alle 4 goed gebruikt dus wil het ook zo houden. Zit te overwegen om er nog 1 op zolder te zetten omdat hij overdag daar vaak te vinden is. Ik heb alle bakken zonder kap, twee hele grote, 1 ronde en een kleine bak. Ze zijn allemaal gevuld met het fijne grit van BioKats (die blauw-paarse zakken in ieder geval)
Plaats reactie