Voorbereiden

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Voorbereiden

Bericht door helaholahuplala »

Er komt een kat (of twee). We zijn bezig met herplaatsers. Helemaal leuk. We verwachtten binnen een korte periode eruit te gaan komen

Ik bereid me graag goed voor. En aangezien de vorige keer echt lang geleden is qua aanschaf even een paar vraagjes


kattenbak.

We hebben ook twee labradors die gaan geheid in die bak zitten met hun kop. Zijn er ook bakken waarbij dat niet kan of moet ik even afwachten waar poezen aan gewend zijn ?
Hoeveel bakken Zetten jullie neer bij 2 ? Ook in de woonkamer ?

Welk grit gebruiken jullie ? Wij hadden altijd van dat klontvormende spul maar qua geur absorptie vond ik dat maar matig. Drollen scheppen dagelijks uiteraard

Voer laat ik afhangen van wat ze nu eten

Speelgoed komt er uiteraard

Klimpaal idem. Mandje ook

Wat moet ik echt niet vergeten ?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorbereiden

Bericht door castratenkoor »

Er zijn speciale bakken voor buiten, daar kunnen honden hun kop niet indoen. Bij twee katten zou ik 2-3 bakken neerzetten. Ziot een soort overkapping voor de ingang, waar de kat zeg maar onderdoor moet.

Goede etensbakjes, niet plastic of metaal. Best glas of porcelein. Breed genoeg zodat ze kunnen eten en drinken zonder met snorharen de rand te raken.

Bij twee katten zeker 3 - 4 lekker slaapplekjes, margarinedoos met oude handdoek voldoen vaak ook prima.

Kam en borstel.

Grit hangt af van voorkeur kat(ten) en je eigen voorkeur. Ikzelf gebruik klontvormend.

Ik zou ook activerend speelgoed doen, b.v. een speelrails, die wordt hier dagelijks gebruikt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
helaholahuplala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2015 11:50

Re: Voorbereiden

Bericht door helaholahuplala »

Slaapplekjes kunnen ze hier zelf uitzoeken. Diervriendelijk huis ;).
Plaats reactie