Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Flip2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2015 21:32

Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door Flip2 »

Hallo allemaal,

We hebben vanavond onze kitten Flip opgehaald. Nu las ik overal dat een kitten nieuwsgierig is en zelf komt kijken naar het nieuwe huisje. We hebben Flip in de woonkamer gezet met het deurtje open van de reismand, maar meneer ligt heerlijk. Hij slaapt wat en ligt anders erg rustig.
Ik maak me meteen zorgen. Is dit goed? Of moet ik hem eruit lokken?

We gaan zo naar bed of moet 1 van ons beneden blijven, dan slapen we op de bank. Ik vind het zo zielig dat hij alleen in een onbekend huis is. Waar doen we goed aan, want kan me ook voorstellen dat hij juist alleen op ontdekkingsreis gaat.

We hebben de kattenbak maar naast hem neergezet (normaal staat die in een hoek) om hem nu in zijn buurt te krijgen, maar is dit slim. Omdat dit een andere plek is dan normaal. En hij is nog niet op de kattenbak geweest, aangezien hij de mand nog niet is uitgewerkt. Is dit erg? Omdat we de nacht ingaan?

Gos, ik maak me echt wel zorgen. Ik denk dat het begin zo belangrijk is en nu weet ik niet goed wat te doen. Ik hoop dat jullie me met al jullie ervaring kunnen helpen....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door castratenkoor »

Hoe is het vannacht gegaan? Heeft hij gegeten/gedronken/gepoept/geplast?

Op zich niet zo gek hoor dat hij de mand niet uitkwam. Er komen zoveel nieuwe indrukken op hem af, geuren, geluiden enz.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Flip2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2015 21:32

Re: Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door Flip2 »

Hi,
Ja hij kwam midden id nacht eruit. Flink mauwen. We hebben hem eten gegeven en hij dronk wat. Niet veel.
Hij ging echt ontdekken. Vanmorgen geplast op de bank en gepoept naast de bank.
Vanmorgen weer flink gegeten en toen kwam hij nieuwsgierig rondsnuffelen in de woonkamer. Maar de meisjes konden hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en hij sprong snel terug naar de stoelen onder de tafel. Daar slaapt hij en speelt hij met z'n staart. Hij is niet op de kattenbak geweest en als ik hem wil pakken blaast hij.
Dat heb ik dus maar niet meer gedaan, ik wilde hem op de kattenbak zetten.
Hij houdt ons nauwlettend in de gaten.

Ik ga ervan uit dat hij straks weer nieuwsgierig komt gluren. En die kattenbak dat komt dan wel als hij meer gewend is.

In de dierenwinkel zeiden zojuist dat hij snachts beter id badkamer kan omdat de woonkamer te groot is. Hoe zien jullie dat?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door Rik »

Ik ben blij dat je zo denkt over het op de bank plassen :grin: Heb je één of twee kattenbakken? Ik hoop dat hij hem snel weet te vinden.

Badkamer zou ik ZEKER niet doen. Een badkamer klinkt normaal heel erg hol/hard/anders/vreemd. Dan zou een slaapkamer/andere kamer beter zijn. Maar juist 's-nachts gaat hij op onderzoek uit. Dan zijn er weinig andere storingselementen en kan hij echt rustig gaan snuffelen. Nu moet ie dus nog rekening houden met die vreemde grote wezens die elke keer naar hem liggen te loeren :lol: Ik denk niet dat een woonkamer dan te groot is. Maar als je dus weer bang bent voor wildplassen/poepen zou je een wat kleinere kamer of desnoods de gang kunnen proberen. Maar bereidt je er dan op voor om er 's-nachts uit te gaan omdat hij loopt te blèren dat ie de kamer in wil :-P
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door castratenkoor »

Nee badkamer niet doen. Ik zou wat extra bakjes, bv afwasteiltjes met wat grit neerzetten totdat hij snapt waar het plassen en poepen wel hoort.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Flip2
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2015 21:32

Re: Kitten 8 weken net gehaald komt nog niet uit reismand

Bericht door Flip2 »

Oké, dan doe ik de badkamer zeker niet. Ik heb geen andere kamer tot mijn beschikking dus dan blijft het de woonkamer. Die loopt aan de zijkant wel wat door die kant zal ik wel blokkeren zodat het iets overzichtelijk is voor hem.
Meerdere bakjes is een slim idee. Hij ging net weer op de grond. Zo wordt mijn vloer wel goed schoongehouden ;)
Bedankt voor de tips!
Plaats reactie