Kitten met een vlooienprobleem

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
mariska584
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2015 20:38

Kitten met een vlooienprobleem

Bericht door mariska584 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal ons kort voorstellen. Wij hebben 3 katten;
Ziva ~ 8 jaar
Charlie ~ 1 jaar en 4 maanden
Red ~ 4 maanden

Mijn vraag gaat over onze kitten Red
We hadden een week of 3 geleden enkele vlooien gevonden. We zijn toen gelijk begonnen met een kitten
vriendelijke anti-vlooien spray. (Ook de andere katten zijn toen ingespoten) dit hebben wij een zo'n vijf dagen gedaan. Wij zagen toen nog een hele enkele vlo dus toen hebben ze allemaal nog druppels in de nek gekregen en een pipet door het eten. De kitten was vlo vrij tot ik gisteren avond weer een volwassen vlo vond.. Hoe kom ik ervan af? Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik de omgeving goed schoon moet houden en de andere beesten moet behandelen.. Dat is al gedaan en de andere katten hebben nergens last van.

Hebben jullie tips? Of kan iemand een merk/methode aanbevelen? Ik heb tot nu toe het merk beaphar gebruikt. Hopelijk hebben jullie advies.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten met een vlooienprobleem

Bericht door Dinky »

Welkom op het forum!

Jullie hebben dus eerst de katten gesprayt een aantal dagen, daarna nog een keer druppels en dan een pipet door het eten?

Ik ben zelf alleen maar bekend met een pipet in de nek van de kat geven en niet met het geven van een pipet door het eten. Daarom komt dat op mij een beetje vreemd over maar dat kan mijn gebrek aan kennis van de gebruikte producten liggen ;-)

Wanneer ik (weer) vlooien zou ontdekken dan zou ik zelf kijken of mijn dierenarts comfortis of vectra pillen verkoopt. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar heb positieve ervaringen hier op het forum gelezen. Anders zou ik weer voor een pipet in de nek kiezen (advantage of ander dierenartsmerk) in combinatie met ecostyle omgevingsspray en eventueel stoomreiniger.
Daarnaast, als de kat het toelaat, kammen met een vlooienkam en 'gevangen' vlooien verzuipen in bakje zeepwater ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Kitten met een vlooienprobleem

Bericht door Sjanke »

Niet alle merken pipets mag je toepassen bij kitten. Ik heb goede ervaring met Stronghold via de dierenarts. Ik dacht dat de kittenversie bij kittens vanaf 600gr te gebruiken is. Stronghold werkt ook als ontworming. Wel even overleggen of je binnen korte termijn niet teveel middelen gebruikt.
Bij ons ging het ontworpen met pasta mis, toen was het geen probleem om Stronghold te gebruiken omdat het op een andere manier werkt.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kitten met een vlooienprobleem

Bericht door nimfee »

Je kan je katten zeker niet wassen...? Dat is her advies van mijn dierenarts toen mijn hond vlooien had. Daarmee verstik je de volwassen vlooien en daarna een pipet voor degene die niet dood zijn gegaan en voor de eitjes die evt nog uitkomen. Verder inderdaad omgeving goed stofzuigen.
Plaats reactie