Poes komt niet onder bed vandaan

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
jesju
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:22

Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door jesju »

Hallo,
Mijn poes Demi en ik zijn sinds gister met elkaar gematcht. Ik heb haar om 16.00 opgehaald:) Het was liefde op het eerste gezocht, heel veel kopjes, kusjes en gekroel. Haar mee naar huis genomen en meteen zat ze op een plek onder het bed waar ik haar niet vandaan krijg. Het gekke is, het is me een paar keer wél gelukt en haar bij me op bed gezet (ze is nu op mijn slaapkamer) en dan LIJKT ze superrelaxed. Gaat ze liggen, spinnen, mij kopjes geven etc. Maar als ik dan bv even naar de wc ga, of eten ga pakken of haar de kattenbak wil tonen, dan rent ze weer onder t bed. Ze heeft er de hele nacht gezeten. Ik wil haar alle wen-tijd geven die ze nodig heeft, maar ze heeft bv nog niks gedronken! Kattenmelk en water staan wel onder het bed. Ik vind het zo zielig, en ook zo raar, want als ik mijn hand uitsteek onder het bed (maar ik kan amper bij haar) krijg ik wel kopjes.

Wat te doen?

Groetjes en bedankt
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Featherr »

Misschien heeft ze wel gedronken maar zie je het niet. Of heb je het echt afgemeten en ook weer gecheckt in je maatbeker?
Gewoon echt je tijd nemen. Ga erbij zitten en een boek lezen. Ze moet leren dat je niet heel de tijd iets van haar verwacht als je in de kamer bent.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Mickey_Mouse »

Wachten, wachten en nog meer wachten.

Hier zou een o zo knuffelkont zijn, inmiddels wel...tot vervelend aan toe die poes. Maar de eerste weken heeft ze onder de bank en bed gebivakkeerd. Vergeet niet dat de omgeving heel vreemd is. Dat jij misschien zelfs nog een bron van stress bent. Alles is nog enger dan eng. En onder dat bed is gewoon veilig.

Mijn kater dronk de eerste dag ook niet, ging niet op de bak en was volgens het asiel een Bourgondiër in hart en nieren. Mooi niet eten he. Dat kwam een dag later wel.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Jantina »

Komt ze er wel onder vandaan als je er gewoon naast gaat zitten en bijvoorbeeld je eigen ding gaat doen als een boek lezen o.i.d.?
Denk dat ze nog wat schrikkerig is, en dat het 'gewoon' tijd nodig heeft.
Misschien moet je juist proberen om het te negeren en de dingen te doen die je normaal doet.
Als je maar eten hebt staan in de buurt, dan hoeft ze ook niet uit haar veilige haven vandaan.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Jonneke »

Die van ons begon ook zo. Heerlijk kroelen (wel iets terughoudend, maar a la), maar eenmaal thuis achter het logeerbed onder de verwarming. Na 1,5 dag durfde ze de rest van het huis is, inmiddels is geen plek haar vreemd meer (1,5 maand later), en is ze over het algemeen enorm ontspannen.

Wij hebben onze Evie achter het bed vandaan gelokt door natvoer te geven: zit zowel vocht als lekker eten in, dus dan heb je dat ook weer gehad. We hebben dat gewoon voor haar 'holletje' onder de verwarming gezet, en hebben daarna de kamer verlaten. Dan kon ze op haar gemak de kamer ontdekken. Verder ontspant Evie extra door wat kattenkruidspray of een kussentje met Valeriaan erin, vindt ze heerlijk!

Klinkt alsof je een heerlijke kroeldoos te pakken hebt, die gewoon nog wat onzeker is over haar omgeving! Veel geluk samen :)
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Ilone »

Ze was op het moment van je topic net een kleine dag in huis...Geef haar een beetje tijd! Ze moet hartstikke wennen ;) Geduld is een schone zaak..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes komt niet onder bed vandaan

Bericht door Dinky »

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat? Is ze inmiddels onder bed vandaan gekomen om wat te eten/drinken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie