Spugen bij kitten! Let dan goed op!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
avdkooij1974
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2014 04:31

Spugen bij kitten! Let dan goed op!

Bericht door avdkooij1974 »

Een dag hebben we onze kleine Bliksem gehad. Hij was aan de magere kant. Maar volgens eigenaar al hij goed en dronk hij goed. Voordat we daar weggingen gaf hij over. Deed hij dat wel vaker? Nee hoor. Savonds thuis bleef hij overgeven. At niet, dronk niet. DA was niet meer bereikbaar. Ik heb gelijk online een afspraak gemaakt met de Da. Bliksem heb ik in onze slaapkamer gezet. Om drie uur werd ik wakker. Hij voelde koud aan. Haalde zwaar adem. Da geprobeerd te bellen... In mijn armen is hij gestorven. Wat is dat snel gegaan... Ik heb tranen met tuiten gehuild. Wil dit nu delen op het forum. Bij kittens die overgeven, meerdere keren, gelijk naar de da gaan!! Ik voel me zo schuldig. . Had ik niet moeten zien hoe ziek hij was. Ik mis je kleine Bliksem.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spugen bij kitten! Let dan goed op!

Bericht door nellebel »

veel sterkte met het verlies van kleine bliksem. ik denk dat bliksem heel erg ziek was en de vraag is of de DA hem had kunnen redden. hij was waarschijnlijk al vee lte ziek want van 1 dag spugen gaat een kitten niet dood. dank voor je waarschuwing, hier zijn ws de meesten altijd al overbezorgd en delen we onze zorgen hier.
waarschuwing is denk ik meer van toepassing van pas op waar je een kitten haalt en vertrouw niet altijd op de verhalen van oud eigenaren. ga af op wat je zelf ziet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Spugen bij kitten! Let dan goed op!

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte met het verlies. Zelfs zo kort in je armen kan het toch nog zo zwaar voelen.

Wat ik wel nog even iedereen op hun hart wil drukken is het volgend: Zorg van te voren dat je de contact gegevens van een spoed-DA of de dierenambulance bij de hand hebt. Ik begrijp dat je flink gezocht hebt naar een DA maar dat er geen te bereiken was. Bel overdag alle DA's in de buurt even af en vraag de nummers voor de nachtdienst. Ze moeten allemaal spoednummers hebben. Als het niet hun eigen privenummer is dan is het wel een nummer van een collega die wel nachtdienst heeft. En als die er toevallig niet zou zijn, die nacht, dan staat op dat nummer vaak weer een bandje met een andere nachtdienst-doende DA. Het handigste is dus daar overdag al naar te informeren. Liefst twee alternatieven zoeken om je dierbare beestje(s) 's-nachts naar toe te kunnen brengen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie