Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Rik »

Wat ik uit je eerste bericht begreep was dat het niet zeker was dat Jip vlooien had. Heb je die eigenlijk nog gevonden tijdens het kammen? Hoe is het nu met het bijten en krabben? Is dat wat minder (of gestopt)? Want als hij dat niet meer doet zou ik ook niet zoveel meer smeren en niet meer verder zoeken naar vlooien. Hij zit nu binnen en gaat voorlopig dus niet naar buiten. Daar staat ongeveer 6 weken voor, hé. Laat hem maar eerst gewoon goed wennen en de andere ook aan hem voordat je hem op avontuur naar buiten stuurt. Lijkt na een paar weken misschien zielig maar daar zou ik gewoon even doorheen bijten. Als ik die foto's zo zie dan moet dat goed komen. Zeker die foto met alle drie aan het eten. Poemba kan dus al bijna door 1 deur met Jip. Dat wordt alleen nog maar beter. Daarna kan Rover er gewoon niet meer omheen en moet ie wel aan Poemba zien dat Jip geen bedreiging is. Dat heeft alleen wat meer tijd nodig maar volgens mij gaat het al hartstikke goed. Mooie foto's ook. Jip heeft het lekker naar zijn zin bij jullie :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Adriana »

Jip is een beauty!
gaat snel de goeie kant op en kan me voorstellen dat je trots bent dat hij intussen is aangekomen.
heb genoten van je foto verslag!
valeriaanwortel kun je kopen bij drogisterij Pigge in Haarlem en anders even op internet kijken. stinkt geweldig maar sommige katten zijn er dol op en dol mee..
vet is goed voor Jip, zou hij ongezouten sardines lusten? viskramen op de markt hebben op het moment sardines, even aanbakken en zelf missch ook wat mee eten..
half zachte eidooier is ook erg goed, missch wat opleuken met lekkere anti-haarbal pasta oid.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door flower1980 »

wat een goede vorderingen! Het wordt vast nog beter met de vacht van Jip en het contact met Rover
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Puellae
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2014 16:47
Locatie: Zwolle

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Puellae »

Thnx voor jullie reacties @Cari @Sifra @Rik @Adriana @flower1980 :D

Hihi... Tis inderdaad een heel verhaal zeker met al die foto's ;) :oops:

Ik denk inderdaad dat het van Rover te maken heeft met onzekerheid, ineens is er een vreemde in zijn veilige huis. Alhoewel ik ook regelmatig een onuitgenodigde kat hier in huis had die fijn de bakjes kwam leegeten, daar deed hij niets tegen. Wel een periode gehad dat hij veel sproeide en plaste in huis.. Bahbah.. Gelukkig is dat voorbij...

Gelijk de eerste dag heb ik Jip voor de zekerheid een vlooienpipet gegeven (knock down). Vlg dag gekamd en 2 kleine vlooien gevonden, daarna niet meer. Het krabben lijkt wel minder maar hij bijt en likt nog wel. Krijg wel de indruk dat t met stress te maken heeft want als hij angstig is en zich verstopt doet hij dat redelijk dwangmatig.

Zal inderdaad nu even niet meer smeren en/of kammen even kijken hoe t zich ontwikkeld. Ik had inderdaad even niet aan de reactie van de katten gedacht mbt de geur. Die berkenteer olie ruikt echt vreselijk, t is alsof je in een palingrokerij boven de oven hangt.. :P

Als ik melk geef dan is het 1/3 halfvolle melk en 2/3 water (nu thee van kattenkruid). Diarree hebben ze bij mij nog nooit gehad.

Misschien heeft iemand anders nog een tip waar valeriaanwortel gekocht kan worden.. Hilversum is een beetje ver van Zwolle ;). Via google heb ik nog niets gevonden.

Sardines, eierdooiers ga ik ook proberen, goede tip @Adriana maar wat is antihaarbal pasta?

Ik zal Jip voorlopig nog binnenhouden. Zeker een goed idee om eerst af te wachten totdat ze alle drie goed door één deur kunnen. Het nadeel is wel dat met dit mooie weer Rover en Poemba veel buiten zijn, dus veel interactie is er nog niet.

Wat vinden jullie, zal ik die 2 wat vaker verplicht binnen houden of zal dat averechts werken?
Rovie, Poemba en onze nieuwe telg Jip! :D
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Cari »

Wat vinden jullie, zal ik die 2 wat vaker verplicht binnen houden of zal dat averechts werken?
Ik zou ze gewoon vrij laten, want het gaat goed zo. Het weer wordt vanzelf slechter en dan zullen ze wel meer binnen zijn. Intussen kan Jip zich lekker in zijn eentje het huis helemaal eigen maken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door jennli »

Wat fijn dat jip bij jou mag wonen!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
bijvoorbeeld deze pasta, lekker vet met een smaakje dat de meeste katzels wel lekker vinden..
er is een gimpet malt-soft pasta extra die ik zo gauw niet kan vinden, die vooral lekker vet is..

want, beetje uitkijken met pasta's waar veel vitamines aan toegevoegd zijn,
dat is al snel te veel in combi met bv brokjes waaraan ook vitamines zijn toegevoegd en dat stapelt..

valeriaanwortel kan per post, heb hier zat en heb pb gestuurd..
stinkt geweldig en leuk voor de postbode..

gevonden!
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door pinguin »

wow wat doet jip het goed zeg.
Heb je inmiddels nog iets gehoord van de oude eigenaren?

Trouwens bedankt voor de tip ik heb hier ook catknip staan maar nooit thee van gezet ga ik hier ook eens proberen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Puellae
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2014 16:47
Locatie: Zwolle

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Puellae »

@Adriana Super lief!!! :pdtshy: Bedankt!! :pdthug: Heb je PB beantwoord! :D

@Pinguin Ja het gaat heel goed met Jip! En helaas heb ik niets meer van de vorige eigenaresse gehoord. Ze reageert ook niet op mijn berichtjes. Ik heb de dierenarts gebeld en die wist mij te vertellen dat als Jip inderdaad gechipt is, dan kunnen ze hem scannen en als hij niet als vermist is opgegeven mag ik hem gewoon op mijn naam zetten. Dat ga ik dus doen.

Jip is nu al een aantal keren ontsnapt. Hij wil zoooó graag naar buiten, dat ik hem vandaag maar heb laten gaan. Donders eng maar zal vast goed komen, meneer is al een paar keer thuis gekomen na zijn ontsnappingsavonturen.. ;)

Op goed geluk!

Afbeelding
Rovie, Poemba en onze nieuwe telg Jip! :D
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door dclizzy »

Geweldig zondagmiddag literatuur :-) om te lezen over Jip.
Mijn verhaal het zelfde. Er lag smorgens een katje in de flat. Ik heb een bak gepakt en wat snippers gescheurd en de kat naar binnen gehaald. Er kwam een buurvrouw die 2 katten had en die had eten. Tot de winkels open gingen. De kat voelde zich meteen thuis Maar ik voelde een chip. Dus toch maar halvewege de dag naar de dierenarts. Bleek de kat in de buurt te wonen.

Na die dag was ik weer helemaal gepakt door het idee ik wil weer een kat (2 jaar zonder geweest) na 35 jaar katten.
Toen zag ik de site Ik zoek baas en de 1e foto was Lizzy, Ik heb het hele weekend naar die oogjes zitten kijken (gelukkig ben ik niet de enige gek) ik werd helemaal blij toen ik haar zag.

Ook onze Lizzy heeft heel veel problemen. Onze spaarpot is redelijk ingeteerd haha en alles is voor Lizzy
Ik gedraag me echt als een bejaarde die een kat als kind beschouwd.(dat deden toch alleen andere mensen )

Maar je moet het zo zien wij! hebben ze van een vorige niet zo leuk leven gered.

Sterkte en ik lees mee met je verhalen. geweldig.

Groeten Dian . dienstmeisje van Lizzy
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door pinguin »

Kan je jip niet aan een tuig mee nemen naar buiten?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Cari »

Niks tuig, laat Jip maar lekker stappen, die redt zich wel :-). Hij ligt er heerlijk relaxed bij, mooi om te zien. (Foto's mogen overigens best wat groter ;-) )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Puellae
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2014 16:47
Locatie: Zwolle

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Puellae »

Hallo Allemaal,

@pinguin, Nee hoor, zoals @Cari al aangaf, niks tuigje.
Zoals je, op onderstaande foto, kunt zien heeft Jip het erg naar zijn zin buiten. Hij komt zich netjes af en toe even thuis melden (haha). Het is een goede zet geweest om hem naar buiten te laten, ik zie hem met sprongen vooruit gaan. Hij voelt zich al een stuk zekerder. :smile:

@Cari, dit formaat foto beter?

Afbeelding

Ook heel fijn om weer te mogen vermelden dat Jip weer aangekomen is. :edance: Hij weegt nu 3,2 kilo! Ook zijn vacht begint er al rustiger uit te zien! :eclap:

De vriendschap tussen Jip en Poemba gaat ook de goede kant op. Gisteren lagen beide heren op mijn schoot. (Jip op mijn scheenbenen en Poemba op mijn buik) :D

Nu Rover nog, hij is nog altijd mopperig :pdtmad3: , blaast tegen ons allemaal en vindt het niet prettig meer om lang thuis te zijn. Ik hoop dat het kadootje van 'Bolle' gaat helpen om ook Rover wat meegaander te krijgen. ;-)

@Adriana, zoals je ziet is het kadootje binnengekomen!! :cadeautje: :eclap:
Ik lig werkelijk in een deuk wat het effect is op mn kittycats... :lol: :lol: :lol:
Echt super lief van jullie!! :nothanx: :kissykissy:
Geef 'Bolle' en je overige grijzetijgers een dikke knuffel van hun 'vriendjes' uit Zwolle!! :kissykissy: :grin:

Zo liefffff!! :verliefd:

Afbeelding


:joint: :verliefd: Jip is helemaal in de zwijmel, zijn oogjes stonden er af en toe zelfs scheel van. :pdtjok:
Echt geweldig dit!! :lol:

Afbeelding
Rovie, Poemba en onze nieuwe telg Jip! :D
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Adriana »

whaha :lol: ha :lol: ha :lol: ha , tranen over mijn wangen van het lachen...

het is wel duidelijk dat het werkt, ...... :brancard: ...is de postbode goed weggekomen?

maarre, aan de foto's te zien heeft Jip weinig aanmoediging meer nodig en ontpopt zich als een klimtijger, weet je zeker dat er geen bengaal in Jip zit..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Ineens hadden we Jip en hoe nu verder…(Fingers Crossed)

Bericht door Cari »

Wat een geweldige foto's (ook van de postbezorger!) - het is genieten met Jip en Jip geniet zelf nog het meest :-).
Het formaat van de foto's is inderdaad beter, maar ik word een dagje ouder en kan dus echt de tekst op Bolle's uniform niet lezen :pdtold: :oops: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie