5 kittens in de schuur... wat te doen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Featherr »

Oh oh ohhh :shock: Spikkel! Hebbennnnn :eshifty: vriendlief vind blits leuk.
Wat een lieffies! Geen wonder dat je ze hebt gered!

Geef ze maar een knuffel van me :eangel:
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
MarjaRdV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2014 12:38
Locatie: Barchem

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door MarjaRdV »

Cerna schreef:(Blits is een poesje).
Hoe weet je dat? Komt die kleur alleen bij kattendames voor?
Cerna

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Cerna »

Blits is een lapje en die kleurencombinatie zie je inderdaad alleen bij poezen.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door G+S »

Blits is inderdaad voor 99% zeker een meisje! ^^
Blits is een prachtig lapjesdametje! De genetica zit zo in elkaar dat lapjes en schildpadden altijd vrouwtjes zijn. (Of er is iets mis meter chromosomen van de kater) het heeft met het vrouwelijk chromosoom te maken die bepaalde kleuren kunnen dragen die mannelijke kleuren niet kunnen dragen. Daar komt t heel zwart op wit op neer :p
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door mittenslief »

hai hai...zie je topic nu pas, ik ben inderdaad opvangmama voor het asiel en veel ervaring met bange/wilde kittens. zo te zien zijn ze niet echt heel wild want die slaan en bijten je echt wel. het belangrijkste is veel contact en oppakken...veel aaien en kroelen, paaien met eten....heb je ze al ontwormt? echt hele bange kittens halen wij altijd uit elkaar en zetten we weer bij een sociaal kitten neer zodat ze daar mooi van kunnen leren en zien dat mensen niet eng zijn maar juist super handig. als je nog vragen hebt stel gerust
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door mittenslief »

als ze nog blauwe oogjes hebben zijn ze nog wel iets jonger als 6-7 weken want dan gaan de oogjes juist kleuren....heb je ze al gewogen? en kan je wel adviseren om ze niet te lang in die konijnenkooi te laten zitten, ze moeten echt wel hun energie kwijt kunnen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
MarjaRdV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2014 12:38
Locatie: Barchem

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door MarjaRdV »

Wij hebben geen ervaring met kittens en leeftijd schatten vonden/vinden we dus ook moeilijk. Ik hoop dat de DA morgen ze goed kan inschatten.
En morgen worden ze dus ook ontwormd en gewogen.

Ze zijn niet echt heel bang. Een stuk of wat zijn al best aaibaar. Simba sluit soms zelfs genietend half de oogjes als je hem/haar aait. Maar je moet het allemaal een beetje 'timen'. Hen niet lastig vallen als ze net heel druk willen spelen en ravotten.

Ze hebben inderdaad heel, heel veel energie. :grin:
We hebben net weer een kwartier "stuiterkatjes" achter de rug. Dan buitelt en rolt alles fanatiek over elkaar heen. Ze bespringen elkaar echt behoorlijk heftig van een afstandje en spelen met elkaars staarten en zo.
Erg leuk om naar te gaan zitten kijken! De TV hoeft nu niet aan... vermaak genoeg hier in de huiskamer. ;-)

Ik denk ook niet dat we ze lang in de kooi kunnen houden, maar ben bang dat we ze niet meer te pakken krijgen als we ze los laten in de woonkamer. Dan kunnen ze opeens ónder banken en kasten e.d. en ze zijn watervlug...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door mittenslief »

daarom heb ik een ideale aan mijn dochter....halfwasjes (zo noemen we de half tamme) gaan altijd bij haar op de kamer, ze is er heel veel mee bezig, staat tv...radio en alles ook aan, ik heb ze meestal maar een dag of 2 in de bench, zodra ik zie dat ze op het eten afkomen laat ik ze los....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
MarjaRdV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2014 12:38
Locatie: Barchem

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door MarjaRdV »

Op het eten afkomen.... er staat nu gewoon altijd een bakje brokjes en een bakje schoon water op een plateautje in de kooi. Ze hebben dus eigenlijk altijd toegang tot eten.

Ik denk dat we dat dan beter anders kunnen gaan doen en echte voermomenten kunnen inlassen?
Want dan hebben ze allemaal tegelijk een reden om terug te gaan naar de kooi of wat voor plek dan ook om te eten.

Onze kater Frizzle heeft altijd onbeperkt toegang tot brokjes, maar krijgt 1x per dag (om 17 uur) een zakje of een blikje. En dat weet hij precies.... half in de middag begint hij al nadrukkelijk te proberen ons naar de kast te bewegen waar dat zakje uit moet komen! :grin:
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Featherr »

Kan je niet tijdelijk even die plekken afbakenen? Zodat ze niet onder de kasten en banken kunnen komen. Misschien met dozen ofzo? Zal er niet zo mooi uit zien maar dan kunnen de donders toch een tijdje vrij rond lopen. :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Cyamytha »

Potverdorie wat een plaatjes!
Allemaal erg mooi!

Van mij ook nog de complimenten over je actie? Was moederpoes al gevangen, of heb ik daar overheen gelezen?
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
MarjaRdV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2014 12:38
Locatie: Barchem

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door MarjaRdV »

Nee, moederpoes is nog niet gevangen. De dierenbescherming heeft de vangkooi ook nog niet gebracht.
Dat moet ik even in de gaten houden, want als ze niet komen ga ik zelf maar weer eens bellen.
Sandrakabar
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:39

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Sandrakabar »

Ik heb zelf lang gelden eens een kitten van ca 3 weken oud met de hand opgevoed. Hij bleef altijd wat onvoorspelbaar en kon opeens uithalen. Hou er dus rekening mee dat deze kittens minder sociaal kunnen worden. En het zou goed zijn als de moederpoes (en later de kittens) gesteriliseerd wordt, anders begint het hele feest over een aantal maanden weer van voren af aan!
MarjaRdV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2014 12:38
Locatie: Barchem

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door MarjaRdV »

Nou, we zijn met het 5-tal bij de DA geweest.

Het zijn 3 mannekes en 2 vrouwkes. Zoals jullie al aangaven is Blits een dametje, en daarnaast blijkt Blast een dame te zijn. De andere 3 zijn dus heren.
De DA schatte ze op 6 weken. En ze wegen elk ook rond de 600 gram.

Hij heeft ze helemaal nagekeken en ze hebben allemaal een wormen- en vlooienbehandeling gehad, heel gemakkelijk tegelijk uit 1 pipet tussen de schouderbladen. Daarmee zijn ze dan nog niet behandeld tegen lintworm, maar dat komt later wel een keer dan.
Over 3 weken krijgen ze de eerste enting.

We hebben besloten er zelf 3 te houden: Poeka, Simba en Blits.
De andere 2 hebben we misschien ook al iemand voor: een vriendin van onze tienerdochter gaf aan dat haar moeder ze wel zag zitten. Het moet daar nog even intern overlegd worden (vader weet nog van niets), maar het zou zomaar kunnen dat we dus meteen al een mooi huisje gevonden hebben voor Blast en Spikkel.

Het ziet er vooralsnog goed uit allemaal...! :grin:
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: 5 kittens in de schuur... wat te doen?

Bericht door Nikki2309 »

Andere hebben het ook al gezegd, maar van mij ook complimenten hoe je dit kleine grut opvangt! Wat zijn ze leuk.
Using Tapatalk
Plaats reactie