Weggelopen kater terug, nieuwe kattin in huis.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Sarah86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2014 07:23

Weggelopen kater terug, nieuwe kattin in huis.

Bericht door Sarah86 »

Hoi,
Ik zit met een vraag over hoe ik dit het best kan aanpakken,
Wij hebben een kater van 1,5 jaar, ongecastreerd, Wolf,
Wolf is altijd een huiskat geweest.
Ongeveer een half jaar geleden zijn we verhuist, wolf paste zich redelijk vlug en goed aan,
Totdat hij enkele weken geleden ontsnapt was en niet meer te zien.
Enkele dagen geleden zocht een collega een plaatsje voor haar 4jarige kattin, Milou, gesterilliseerd.
Milou is ook altijd een huiskat geweest, en na een 2 tal dagen was Milou ons en haar nieuwe thuisje een beetje gewend, enkel met onze zoon (3,5j) was ze nog wat afwachtend,
Daar ze nooit met kinderen omgegaan is.
Nu nog eens 3 dagen later, stond plots Wolf terug voor de deur,
Ik heb hem binnengelaten, waarbij er onmiddelijk geroken werd aan milou, waarop milou blies en wou krabben, toen heb ik milou even in een aparte kamer gezet.
Nadat wolf gegeten had en wat bijgekomen was, heb ik ze een klein minuutje bij elkaar gelaten, waarop er hevig geblazen werd, en vanop afstand gekrabd.
Voor de nacht heb ik milou apart laten zitten met haar eigen eten en kattenbak, en wolf doorheen de rest van het huis laten lopen, ook met zijn eigen kattenbak en eetbak.

Hoe ga ik nu verder vanuit dit?
Ze zijn beiden het huis gewoon, nu enkel elkaar nog.

Alvast bedankt voor jullie tips, ik kan ze gebruiken!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Weggelopen kater terug, nieuwe kattin in huis.

Bericht door nellebel »

kijk bij de zoekfunctie maar naar introductie, staat al heel veel over geschreven. en wolf laten castreren. (vechten en ongewenste nestjes veroorzaken en laat staan de ziektes die hij kan oplopen) maar ook belangrijk in relatie tot milou, die zit niet te wachten op een kater die haar wil berijden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sarah86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2014 07:23

Re: Weggelopen kater terug, nieuwe kattin in huis.

Bericht door Sarah86 »

Oké bedankt voor je snelle reactie!
Ik vind meestal vooral wat te doen als er een nieuwe kat in huis komt, maar aangezien Milou het huis al verkend heeft dacht ik dat dit anders lag.
Ja wolf castreren is nu prioriteit nr 1,
Nestjes zullen er niet van kunnen komen omdat Milou wel gesteriliseerd is, maar inderdaad, milou zal er niet op zitten wachten.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Weggelopen kater terug, nieuwe kattin in huis.

Bericht door Dinky »

Nestjes is meer nestjes die hij buiten op zijn zwerftocht bij andere poezen heeft verwekt ;-)
Bij het dekken kan hij dodelijke ziektes oplopen.
Bovendien verkleint castratie de kans op opnieuw ontsnappen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie