poes is plots door het dolle heen......

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
mirza
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2014 15:35

poes is plots door het dolle heen......

Bericht door mirza »

Mijn perzische poes Mirza is op 1 Juni 2014 bevallen van een katertje.
Ze liet iedereen toe en er was geen enkel probleem
Alles ging prima tot voor 2 dagen !
iedere kat ( 7 stuks) vliegt ze uit het niets aan en ik vind overal flinke stukken vacht.
Ze is helemaal door het dolle heen.( terwijl ze een heel lief karakter had )
Ik heb ze nu met haar kleine ( die ze nu aan het loslaten is ) in de woonkamer terwijl de rest de keuken heeft en naar buiten kan.
GAAT DIT GEDRAG SNEL OVER?? of heb ik nu een groot probleem?
wie heeft hier ervaring mee???
groetjes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes is plots door het dolle heen......

Bericht door Dinky »

Die 7 stuks zijn dus volwassen katten?
Ik zou denken dat ze haar kleintje wil beschermen? Het kan overgaan wanneer de kleine naar een nieuw huisje gaat en dus 'uitvliegt' (overigens verboden wanneer die jonger dan 7 weken is, ideale is met 13 weken). Misschien dat het dan overgaat maar garanties heb je niet.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mirza
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2014 15:35

Re: poes is plots door het dolle heen......

Bericht door mirza »

Dinky schreef:Die 7 stuks zijn dus volwassen katten?
Ik zou denken dat ze haar kleintje wil beschermen? Het kan overgaan wanneer de kleine naar een nieuw huisje gaat en dus 'uitvliegt' (overigens verboden wanneer die jonger dan 7 weken is, ideale is met 13 weken). Misschien dat het dan overgaat maar garanties heb je niet.
ze kijkt bijna niet naar de kleine om, en het katertje is ook een pers doen we niet de deur uit,
ik heb al vaker een nestje gehad, maar dit nog nooit mee gemaakt
komt nog bij dat een andere poes ( pers ) ook zwanger is, of dit haar niet zo aanstaat?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes is plots door het dolle heen......

Bericht door Dinky »

Tja, het is enige dat ik kan bedenken.

Moet ook zeggen dat hier verder maar één fokker op het forum zit (brittenbolletje) en die heeft al meerdere malen poezen moeten herplaatsen omdat het anders oorlog was in huis.
Voor de rest zitten hier verder geen mensen die katten fokken, wel meerdere mensen die kittens opvangen voor bijvoorbeeld asiel maar daar zit zelden een moederpoes bij....

Misschien dat jij je vraag ook kan stellen op het forum van het kattengedragscentrum? http://kattengedrag.forumup.nl/
Aangezien telefonisch spreekuur op dinsdag is en we dat net zijn geweest is vraag stellen op het forum denk ik sneller dan wachten tot dinsdag ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes is plots door het dolle heen......

Bericht door castratenkoor »

Grootste oorzaak van de oorlog/agressie zullen de hormonen zijn. Dat gaat vaak mis in catteries. Een poes met een kitten en een poes die zwanger is. Ja dan kan de vlam in de pan staan. Misschien zolang apart houden? Als je de moeder van het kitten laat castreren zal het vermoedelijk over zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie