kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
inniiee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2014 10:50

kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door inniiee »

Hallo,

Ik heb een kitten van 9 weken in huis en gister heb ik mijn 2e kitten opgehaald van 7 weken. Mijn kitten van 9 weken valt de kleine steeds aan, die kleine loopt dan te piepen, te blazen en te grommen. Hij kruipt dan onder de bank waar zij niet bij kan maar even later komt die er weer onder vandaan om het uit te dagen. Ik vraag me nu af of dit spelen is of dat mijn oudere kitten hem echt aanvalt om te vechten?? heeft iemand hier ervaring mee? ze gaat boven op hem liggen met dr pootjes helemaal om hem heen en bijten in zn nekje o.a.
Ze zijn wel gewoon in dezelfde ruimte, gaan op dezelfde bak en eten zelfs tegelijk uit het zelfde voerbakje.

iemand ervaring mee? of tips?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Komt goed zowiezo zijn nog zo jong
De oudere kitten is denk ik spelen is de jongere is nog wat bang
Nieuw huis nieuwe kat heel normaal dus
Je zult zien dat de nieuweling de ander ook steeds meer gaat uitdagen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Cyamytha »

Ze zijn nog wel heel jong. Denk ook dat het spelen is van de oudere en de jongste moet nog wennen en is gestresst van het verhuizen.

Mocht je ooit nog katten erbij nemen, raad ik je wel aan om een kitten niet eerder dan met 12weken in huis te halen.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6810
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Dinky »

Wanneer de jongste gewoon weer op de oudste af gaat dan zijn ze hun grenzen nog aan het verkennen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Ikey »

Dat is spelen. De oudste voelt zich heel zeker, want het is zijn huis. Daarnaast is hij misschien wat overenthousiast omdat hij na een tijdje geen kitten gezien te hebben nu weer een maatje heeft :) En de kleine moet nog erg wennen aan z'n nieuwe huis en zit even niet te wachten op wilde spelletjes, vandaar dat ie piept.

Zolang er geen bloed vloeit is er niks aan de hand :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Reni
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:49

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Reni »

Waarom neem je in hemelsnaam een kitten van pas 7 wkn. ? Veel te jong om bij de moeder vandaan te halen ! 13 weken pas.
Kattenliefde.......
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Chiquita98 »

Reni je bent hier net lid en nu al vreselijk wijzend met je vingertje. Tuurlijk is het kitten te jong maar je weet de achtergrond toch helemaal niet. Zag ook al een antwoord van je bij een ander topic. Bah zo verpest je een forum wel zeg
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Adriana »

Reni schreef:Waarom neem je in hemelsnaam een kitten van pas 7 wkn. ? Veel te jong om bij de moeder vandaan te halen ! 13 weken pas. Kattenliefde.......
reni, stel je eerst eens rustig voor bij de voorsteltopics.
enne, :icon_shifty: ik meen te weten dat jij zelf een kitten van 9 weken hebt rondlopen (via je pb..) dus beetje rustig aan toch? of is dat uit een oeps-nest?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Anne87 »

Reni schreef:Waarom neem je in hemelsnaam een kitten van pas 7 wkn. ? Veel te jong om bij de moeder vandaan te halen ! 13 weken pas.
Kattenliefde.......
Moet jij je eerst niet eens even voor gaan stellen, voordat je iedereen hier af gaat kraken en de sfeer gaat verpesten? Zeven weken is jong, maar legaal, en je kent het achtergrondverhaal niet. Veroordelen is zo makkelijk, zeker als je zelf lekker anoniem bent en dus geen fouten kan maken.
Reni
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:49

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Reni »

Voorstellen? Hahaha, aan wie ?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door castratenkoor »

Bij het uitreiken van de prijs sociaal vermogen stond jij zeker niet vooraan............;-)

Ik begrijp dit gedrag niet, je meldt je aan op een forum, begint ongenuanceerd bij verschillende topics op mensen in te hakken, zonder de hele inhoud van het topic te lezen.

En als iemand dan adviseert je eerst voor te stellen dan reageer je sarcastisch?

Sorry maar ik heb wel eens beleefdere forumgangers meegemaakt........

Met je idee over vanille (een paar andere topics - sorry even off topic) suggereer je dat elke combi katten met 6 dagen met elkaar door 1 deur zou kunnen. Helaas - zo werkt dat niet. Volwassen katten aan elkaar wennen gaat lang niet altijd goed. Daar helpt op de lange duur vanille en valeriaan echt niet bij. In plaats van iets zo stellig neer te kwakken zou je beter neer kunnen zetten - "je zou eens vanille kunnen proberen".

Succes is namelijk totaal niet verzekerd. Sterker nog, ik denk persoonlijk dat het weinig positiefs toe zal voegen.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 22 jun 2014 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Anne87 »

Wauw Reni, maak je in het echte leven ook zo makkelijk vrienden?
Dit is een adviessite voor mensen die katten hebben of willen houden. Daarnaast zitten er veel echte kattenkenners op met jaren, zo niet tientallen jaren ervaring. Advies geven en hopen dat het overgenomen wordt, gaat over het algemeen op een wat vriendelijker toon. Voorstellen is een teken van beleefdheid, en wordt bij voorkeur gedaan vóórdat de forummer in kwestie iedereen af gaat kraken. Anders is dit misschien niet het forum voor jou...
Reni
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:49

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Reni »

Jij bent net zo bevooroordeeld, ik heb al wat tips gegeven aan mensen hier en ik zal hem jou ook geven. Een tip van een geweldige katten psychiater btw. Meng vanille suiker (poeder) met wat water tot een papje en smeer een klein beetje tussen de schouderbladen. Leg wat korreltjes hiervan bij de etensbak/ slaapplaatsen etc. Katten houden v vanille en wanneer ze hetzelfde ruiken is de acceptatie groter. Werkt meestal na een dag of zes.
Sta met naam en foto hier dus ben niet anoniem btw.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door Adriana »

Reni schreef:Voorstellen? Hahaha, aan wie ?
aan alle lezende en schrijvende forumleden van de kattensite, zodat we beetje weten met wie vanuit welke situatie (hoeveel en soort dieren bijvoorbeeld en andere bijzonderheden) we te maken hebben..
dat is aardig en toch ook wel fatsoenlijk denk ik..

en lees je dan eens een tijdje rustig in bij diverse topics, bijvoorbeeld de voedings- en kittentopics voordat je gaat meeschrijven.
en als je gaat meeschrijven dan is het prettig als je dat heel voorzichtig in de meedenk-toon doet .. dit is een uitwisselforum, geen facebook hoor!
anders roep je met de teksten allerlei reacties op en dan kan het beetje ongezellig worden..
Laatst gewijzigd door Adriana op 22 jun 2014 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten van 9 weken valt kitten van 7 weken aan

Bericht door castratenkoor »

Ja dat weten we nu wel Reni, dat van die vanille heb je overal al geplaatst zoals ik in mijn vorige post al aangaf. Het is een advies wat in de jaren 80 altijd gegeven werd...........

En nogmaals - In plaats van iets zo stellig neer te kwakken zou je beter neer kunnen zetten - "je zou eens vanille kunnen proberen".
Zoals jij het neerzet is het geen advies maar een bewering dat elke combi katten met vanille op te lossen zou zijn. Helaas is dat niet het geval. Katten insmeren met vanille is allang achterhaald.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie