3de kat erbij

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lasyma
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:17

3de kat erbij

Bericht door Lasyma »

Wij hebben 2 gecastreerde katers, we hebben de eerste gehaald met 12 weken onze Mike, en de tweede een week later uit het asiel hij was toen 1 jaar oud ook een gecastreerde kater onze Teun en ze konden het gelijk goed vinden. Ze zijn nu 3 en 4 jaar oud.
Nu hebben we er een kitten van 11 weken bij een jongedame we hebben haar Lady genoemd, de jongens vonden het gelijk spannend ze hielden wel afstand maar als de kleine meid begon te spelen, te klauteren op de grote krabpaal en te rennen dan gingen hun op de rug liggen en wilden meedoen.
Heel langzaam en voorzichtig spelen ze nu met haar.
Alleen is er een klein probleempje.
Lady poept in de kattenbak, maar plast onder de kast, ik begrijp niet waarom ze niet op de kattenbak haar plas doet.
We hebben alles goed met detol schoongemaakt zodat de geur weg is, en nu plast ze onder de tafel.
Weet misschien iemand hoe we dit kunnen oplossen.
Ze hebben ieder hun eigen kattenbak.
De jongens doen meestal hun behoeft onder de boom in onze tuin, en gebruiken de kattenbak alleen 's nachts.
In de nacht ligt de kitten in de bench op onze slaapkamer en plast ze wel op de kattenbak. Ik kan er niet bij hoe dit kan.
Mike Teun Lady
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 3de kat erbij

Bericht door Adriana »

kan zijn dat ze een blaasontsteking en/of last van blaasgruis heeft ...
... dus op naar de dierenarts met een vers opgevangen plasje!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: 3de kat erbij

Bericht door Ikey »

Hoeveel kattenbakken heb je staan? Misschien wil ze niet plassen op een bak waar ook op wordt gepoept.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3de kat erbij

Bericht door eveline1982 »

Sommige katten willen niet op de kattenbak plassen waar ook op gepoept word. Je zou een kleiner bakje kunnen proberen waar de grote katten niet op kunnen. Dat ze in de bench wel netjes plast op de bak is normaal, de ruimte is veel kleiner dus ze heeft maar 1 optie om haar behoeftes te doen. Ook zou je een kitten kattenbak onder de kast kunnen zetten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Lasyma
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:17

Re: 3de kat erbij

Bericht door Lasyma »

Ik heb gister 2 kitten kattenbakjes erbij gekocht eentje staat onder de kast en de ander naast de kattenbakken, en het klopt. Ze plast op de ene en poept op de andere.
Bedankt voor de tips.
Wij hebben zelf helaas geen kinderen, wel onze 3 kattenkindjes en ik ben blij dat dit probleempje voor nu opgelost is.
Bij de andere 2 hebben we dit nooit meegemaakt, is eigenlijk wel grappig dat elk katje anders in elkaar zit.
We genieten allemaal ontzettend van het nieuwe gezindslid.
Mike Teun Lady
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3de kat erbij

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat het probleem nu is opgelost :) Ik heb kittens opgevangen en er ruim 80 in huis gehad, elke kat/kitten is anders met zijn eigen specifieke behoeftes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Lasyma
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:17

Re: 3de kat erbij

Bericht door Lasyma »

Helaas te vroeg gejuicht ze heeft in de kattentunnel geplast en op het kussen in de bank... toch maar even plastic korrels boven in de bench in de kattenbak doen en een plasje gaan brengen.
gelukkig kan ik de kussens wassen. Ik hoop dat het goed komt.
Mike Teun Lady
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 3de kat erbij

Bericht door Dinky »

Het wildplassen is in elk geval een teken dat ze iets aan wil geven.
Plasje wel zo snel mogelijk naar een DA brengen want hoe ouder de plas is des te meer verandert de Ph waarde ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: 3de kat erbij

Bericht door G+S »

Garfield heeft in het begin ook een paar keer in de kattentunnel geplast. Hij was ook nog wat te jong eigenlijk en het leek wel alsof hij op allerlei dingen plaste behalve op de grond. Hij ging op een A4 blaadje zitten dat op de grond lag. Mijn tas, de bank, de kattentunnel. Heb hem toen steeds op de kattenbak gezet en toen was het binnen een paar dagen over!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Lasyma
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2014 23:17

Re: 3de kat erbij

Bericht door Lasyma »

Ik kan morgenvroeg even met haar komen, en dan gelijk een vers plasje mee brengen. Voor de rest doet ze het prima. Ze speelt, ze eet, ze drinkt , ze slaapt lekker op schoot. Ik ben zo blij met haar.
Mike Teun Lady
Plaats reactie