Help mijn kater vermist :(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
WDL
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:50

Help mijn kater vermist :(

Bericht door WDL »

Mijn (gesteriliseerde) kater Klaas is sinds gister morgen vermist:( dit is niets voor Klaas hij komt anders om de tien minuutjes thuis. Ik heb gister en vandaag al overal gezocht. Wel 10x door het dorp gefietst. Ook alle instanties etc gebeld. Maar helemaal niks...
Het frustreerde me enorm en ben bang dat er wat met Klaas gebeurt is.

Vorige jaar mei hebben we willen gekregen hij is in november aangereden. Toen een week later Klaas genomen om het gemis in huis op te vullen. We hebben Klaas 2,5 maand en hij is ook verdwenen..

Mijn vraag aan jullie is: hoe ver gaan (gecastreerde) katers van huis? En vanaf welke afstand kunnen zij hun huis weer vinden.
Ook heb het gevoel dat die opgelaten zit. Maar weten jullie hoe lang hij zonder eten en drinken kan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Kattebeest »

Hoe oud is Klaas en hoelang hebben jullie hem al in huis? Is hij gechipt?

Zou vooral ook flyeren in de buurt, posters ophangen bij dierenartsen, biebs, supermarkten, lantaarnpalen. Vergeet vooral ook niet bij je buren aan te bellen.
Vijf jaar geleden alles ondernomen behalve bij directe buren aanbellen toen kater niet thuiskwam. Die bleek bij de buurman op de garagezolder te zitten :oops: .

Onder het mom van 'ken je kater' een profiel opgesteld en de voor mij meest aannemelijke redenen van zijn verdwijnen op een rij gezet. Door alle stress en angstscenario's heen. Dan weet je een beetje in welke richting je moet zoeken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
WDL
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:50

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door WDL »

Bedankt voor je reactie! Klaas is ongeveer 1 jaar oud en ook gechipt. We ging ongeveer een maandje naar buiten en bleef steeds keurig in de beurt.
De tip van 'ken je kater' is wel een goeden 1. Klaas is buiten ondernemend maar ook wel schrikkerig (waarschijnlijk door verleden, komt uit asiel).

Bedankt voor de tips! Had al geflyerd....
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Sifra »

Ga vooral 's avonds laat zachtjes roepend door de buurt. Dan is het rustiger en kun je hem horen antwoorden als hij ergens opgesloten zit. Ook zal hij makkelijker durven komen als hij ergens bang van is geworden. Niet opgeven! Er zijn veel verhalen van katten die zelfs na weken of maanden terugkeerden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Kattebeest »

En 's nachts heel laat of 's ochtends vroeg de straat op en roepen/zoeken. Zeker bij een wat angstige kater kan dat helpen. Moed niet opgegeven, de straat op blijven gaan al kost dat nachtrust...

Kater hier is niet angstig maar als ze in 'overleef modus' zitten worden het heel andere dieren. Toen ik op de garagezolder van de buurman stond en hem riep liet hij zich niet zien. Zelfs toen buurman naar beneden gegaan was heeft het minuten geduurd voordat Kasper uit zijn schuilplaats kwam, daarna duurde het nog even voordat hij naar me toe kwam en ik hem kon optillen (moest ladder af).

Heel schuwe poes van vriendin kwam om 05.00 uur thuis. Schuwe poes van ex-collega om 05.30 uur. Om je een beetje een idee te geven hoe het in dat kopje daarboven werkt ;-) . En ik snap het ook nog...

Zie dat @Sifra me voor is....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
WDL
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:50

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door WDL »

Daar krijg ik weer wat hoop van;) maar door de slechte ervaring (nog maar3maanden terug) wordt je toch sneller bang. Ben inderdaad ook al paar x savonds laat gaan zoeken en vanmorgen redelijk vroeg.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Dinky »

Belangrijkste is om niet zomaar op te geven en contact te onderhouden met de dierenartsen in de omgeving, asiels in de buurt en de dierenambulance.
Daarnaast naar buiten blijven gaan met eten wanneer het rustig is en flyers in de buurt ophangen/bij buren in de brievenbus gooien.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... toep.dhtml
Hoop dat die van jou sneller weer veilig thuis komt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door eveline1982 »

Is Klaas alweer thuis?

Mocht dit niet het geval zijn, dan raad ik je aan om de gemeente ook een belletje te geven. Helaas controleren ze daar niet altijd op een chip, maar misschien kunnen ze kijken of er zo een kat is gevonden. Zei zijn nl doordeweeks verantwoordelijk voor het ophalen van overleden dieren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
WDL
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:50

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door WDL »

Yeeaahhh Klaas is terug!!! Wat zijn wij blij! Na vijf dagen is die zelf thuis gekomen. Hij was erg vermagert en erg moe. Waarschijnlijk heeft hij opgesloten gezeten in garage oid. Nu maar heerlijk vertroetelen!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat Klaas weer thuis is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Kattebeest »

Wat fijn dat hij weer terug!
Flink vertroetelen en goed in de gaten houden komende dagen. Zou hem zelf minimaal een weekje binnen houden, kan je meteen zien of een bezoekje aan de dierenarts nodig is (inhoud kattenbak etc.).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door eveline1982 »

Ahhh fijn om te lezen :) inderdaad lekker vertroetelen en aan laten sterken!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door Nikki2309 »

Wat fijn om te lezen!!
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help mijn kater vermist :(

Bericht door BillyJean »

Fijn dat Klaas weer thuis is, een vroegere kat van mij heeft ooit ook eens een week opgesloten gezeten...wat erg was dat, ook broodmager...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie