Mijn kater stinkt heel erg na zijn castratie.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Jorim
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 16:09

Mijn kater stinkt heel erg na zijn castratie.

Bericht door Jorim »

Hoi allemaal.

Ik heb een kater van 7 maanden. Hij heeft heel erg lopen sproeien en ik heb hem gisteren (op aanraden van onze dierenarts) naar de dierenarts toegebracht. Vanmorgen is hij gecastreerd en hij is nu weer lekker thuis. Hij heeft al een beetje gegeten en gedronken en hij slaapt nu lekker rustig zen roes verder uit.

Alleen hij stinkt echt heel erg.. Hij ruikt helemaal naar kattenurine.. Mijn huis begint er ook weer naar te ruiken. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik hem niet in bad mag stoppen om hem te wassen.

Maar wat kan ik nu doen? Moet ik maar gewoon wachten tot morgen en hem dan wassen of?
Heeft iemand een ideetje?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kater stinkt heel erg na zijn castratie.

Bericht door castratenkoor »

Je kunt een vochtig washandje met wat babyshampoo over zijn vacht halen. Uiteraard niet over de operatieplek.
Het kan wel 6 weken duren voor de hormonen uit zijn lijf zijn. Dus wees bedacht op nog een poos doorgaan met sproeien.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kater stinkt heel erg na zijn castratie.

Bericht door mittenslief »

nee zeker een week niet wassen....balletjes worden niet gehecht maar aan elkaar geplakt, zelf mag hij daar ook nog niet aan likken....lucht gaat vanzelf wel van de kat af
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Jorim
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 16:09

Re: Mijn kater stinkt heel erg na zijn castratie.

Bericht door Jorim »

Dank jullie wel ! Hij mocht er van de dierenarts wel aan likken. Hij heeft geen kap om. De lucht trekt inderdaad zachtjes weg!
Plaats reactie