kyran blaast en gromt

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Ikey »

Ik ben het met de rest eens. Lekker de deur naar boven open laten, zodat Guusje kan vluchten. Het is al hartstikke goed dat ze steeds komt kijken :) En inderdaad probeer, wat je zelf al zegt, schuldgevoelens de prullenbak in, want dat voelt Guusje ook. Dus lekker liefdevol doen naar Guusje, net zoals je altijd doet. Misschien dat je af en toe haar kunt opzoeken als ze echt lang boven zit, zodat ze weet dat je nog liefde van haar krijgt. Maar ik weet niet of Dinie het hier mee eens is, die heeft daar meer ervaring in ;-)

En het weken apart houden is als je volwassen (solo) katten wil koppelen, bij een kitten is dat zeker niet nodig en zeker niet bij Kyran. Super lief ook hoe Gijs zijn plasje begroef! Ik ben erg benieuwd wat voor namen door je hoofd gaan en lekker genieten van deze witte/grijze (wat was het ook alweer?) pluizenbol :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Ja hoor, gewoon knuffelen als ze dat wil. Bob wilde 3 jaar geleden toen Rik kwam 3 weken niks van me weten, die blies zlefs naar me. gewoon in zijn sop gaar laten koken, hij kwam vanzelf weer beneden mijn schoot opeisen.

Op zich was het voor mij ook een grote gok hoor, had niet durven dromen dat het zo soepel zou gaan allemaal. Het eerste uur zag er voor Luuk best zielig uit, zo'n klein blazend en grommend ding met al die enorme katten erom heen. Maar het zou echt fout geweest zijn hem op dat moment te pakken en te beschermen zeg maar. Gelijk de vuurdoop hahahaha.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

waarom luister ik niet eerder naar jullie...zucht.
ben eerder naar huis gegaan vol goede moed. bij thuiskomst, eerst knuffelen met guusje en gijs. toen naar kyran. hij had weer niet geplast. deuren open, laken opgeruimd, bench weg en meneertje achter op de bak gezet. hij wilde niet.
hem achter laten zitten. gijs kwam erbij en bleef voor de deur zitten. hij gromde maar gijs bleef zitten, hij kon er niet uit. uiteindelijk stopte het grommen naar gijs. en toen liep gijs weg.
ik ben met kyran op schoot op de grond gaan zitten, gijs kwam kijken. samen met laserlampje gespeelt. kyran rende bijna tegen gijs op maar die deed natuurlijk niets. er werd niet gebromd. guusje deed even mee maar niet te dicht bij kyran.
als afsluiting natuurlijk een snoepje. gijs vertrok. die dikke goedzak had zijn werk gedaan. kyran zat langs me te snoepen en guusje at uit mijn handen. zonder te grommen. toen werd het guusje even te veel. logisch en vertrok ze naar boven. kyran heeft ondertussen het hele huis ingepikt. hij rent en speelt, en is zelf op de bak geweest en heeft gegeten.
guusje komt iedere 5 minuten beneden kijken .komt steeds dichterbij en kyran is bang van haar. hij vlucht niet maar houdt zich stil. daardoor wordt ze weer een beetje baas en vlucht zij niet. ze gaat pas als hij stil de andere kant op kijkt of wegloopt. goedzo guusje...ik kon wel janken. we zijn er nog lang niet maar dit geeft de burger moed.
dus....fototoestel genomen. de anderen staan er nog niet bij want dat lukte niet spelen, aaien en camera.
schrik niet want hij is ubercute geworden per ongeluk. hij is ook gewoon schattig.
weet je wat, ik laat jullie voor zijn foto naar mijn album gaan, hou ik jullie nog lekker nieuwsgierig
zie jansen en co
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BloemTetsu »

Zie gaat allemaal goed komen.
Kleine stapjes, maar jullie komen er wel
:)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

heb mijn man net gebeld die het eigenlijk ook niet kan geloven.
hij denkt dat het weer een actie van mij is om te voorkomen dat kyran weg moet. hij ziet het strak wel met eigen ogen.
maar wat vanavond. ik laat natuurlijk alles open, maar kyran is al 2 keer naar boven gegaan stiekum. zou dit guusje nachtrust wel goed doen als hij straks ook naar boven komt? deur dicht gaat ook niet want dan kunnen guusje en gijs niet gaan plassen. of ben ik nu weer te voorzichtig?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BillyJean »

ik denk dat we het wel eens te snel en te mooi willen, zo'n snoezig kitten, wie vindt dat niet lief?? Nou, dat zijn de andere katzels die lekker wonen en opeens een binnendringer in het huis hebben. Als ik opeens een nieuwe huisgenoot kreeg, dan zou ik ook niet dansen van de pret. Het gaat vast goedkomen Wendy, maar we willen te snel....denk ik
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Chiquita98 »

Na twee nachten laat ik ze helemaal bij elkaar. Guusje zal moeten wennen. Kost haar wat meer tijd. Als ze maar kan vluchten. Een weekje aankijken vind ik persoonlijk erg kort. En ik lees toch al wel bevorderingen. Gaat vast goed komen hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Cerna »

Wat ik nu zo lees op dag drie is dat het best wel goed gaat en ook heel normaal gedrag is. Bij mij hebben Amber en Milka de eerste paar dagen ook boven geleefd en waren de kittens beneden. Ze konden wel naar elkaar toe, maar kozen er zelf voor om dat niet te doen. Zo nu en dan was er toch een ontmoeting en dan werd er geblazen en gegromd door Amber of Milka en vluchtten de volwassen katten weer naar boven (misschien dat ze hadden gehoopt dat de logees weer vertrokken waren? :smile: ).

Dit heeft ongeveer een week geduurd en toen merkte vooral Milka dat de kittens toch niet zo eng waren. Amber bleef ze uit de weg gaan en zocht de confrontatie ook niet. Cerná en Noa hebben twee dagen naar de kittens geblazen en daarna was het goed.
Pas toen Amber na een maand tot de conclusie kwam dat die kleine dames toch echt niet meer zouden vertrekken, ging ze de confrontatie aan en begonnen de kittens ook zelf te grommen en te blazen.
Inmiddels is het weer een stuk rustiger gelukkig, maar de kittens zijn nog wel op hun hoede wanneer ze Amber zien.

Wat bij jou gebeurt, gebeurt dus overal waar een nieuwe kat komt en is niets om je ongerust over te maken. Laat het gewoon gebeuren.
Ik denk dat het ook scheelt dat Kyran al wat "ouder" is. Ons idee was eerst om Laila en Luna na de tweede enting op te halen ivm Ambers genies en dan zouden ze 17 weken zijn. De fokster raadde ons dit af omdat de introductie dan veel moeizamer zou zijn dan met 13 weken.
Ik heb de kittens de eerste 6 dagen 's nachts wel apart gehouden zodat de volwassen katten niet steeds op hun hoede hoefden te zijn en ik geen zin had in nachtelijke ruzies. Dat heeft bij mij goed gewerkt. Pas toen iedereen een beetje met elkaar op haar gemak was heb ik de gok genomen en dat liep dus ook goed af (scheelt ook dat de kittens meestal op de klimpaal slapen).

Succes ermee en ook bij jou komt het goed!
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Natascha001 »

Goede berichten. Het liefst zouden wij denk ik allemaal van die introducties zien als bij Luuk. Maar hoe de introductie ook gaat er zijn genoeg goede voorbeelden waarbij het allemaal op zijn pootjes terecht komt. Ook in dit geval komt het vast goed.

Roady, Pepper, Odie en Peewee
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door eveline1982 »

Tja Luuk van Dinie heeft 5 weken in therapie gezeten voor hij naar de castraten verhuisde ;) (hihi grapje hoor)

Probeer je geen zorgen te maken, grommen blazen en zelfs gillen hoort er allemaal bij! Jouw katten vind ik goed erop reageren en dat zal de kleine mooierd snel overnemen. Soms bliezen kittens hier na een week nog en dan ineens, van de 1 op de andere dag, werden ze relaxt. Dat hij nu al lekker rond rent is een heel goed teken, nog eventjes geduld en alles leeft in pais en vree :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

gisteren kwam baasje thuis. guusje had ee nspannende middag gehad dus was nog niet helemaal gelaxed. ze kregen kippetje dus dan is ze altijd happy de peppy. gijs liep voorbij en kreeg een grom van haar. hierop werd baasje boos. gevolg 2 katten die van schrik wegvlogen. heb hem even heel duidelijk gemaakt dat dit niet werkt.gezegd dat we het nu anders gaandoen en erop moeten vertrouwen dat het goed gaat want zoals we het deden werkte het niet. de sfeer was supergespannen en explosief. en hij nam het van me aan. (wonder boven wonder). guusje en gijs hebben bij ons op de poef gegeten zoals altijd. Kyran op de grond (1 meter) er vandaan. guusje bleef superalert en de sfeeer bleef wat gespannen. gijs ging na het eten achter op zijn tonnetje liggen.k ben naar hem toegegaan en heb hem heerlijk geknuffeld en gezongen voor hem. guusje kwam kijken en ze waren weer dikke mik. manief kwam net van boven en kwam dus kijken wat we deden. toen kreeg hij dus ook de bevestiging dat hij zich er buiten moet houden (nu heeft hij vooral medelijden met gijs). we hebben met zijn vieren lekker achter in de berging op de grond zitten knuffelen.
daarna tv kijken en hij had kyran op schoot. guusje en gijs kwamen regelmatig in de kamer en langslopen. guusje komt steeds dichterbij, op een meter afstand. gijs nog dichter. guusje bromt nog maar gijs totaal niet. kyran was gisteravond even op zolder en zat daar naar gijs tegrommen, heb hem aangetikt en uhuh gezegd. door de afleiding was gijs naar de andere kant gekropen en zat kyran aan zijn kontje te ruiken. die had niks in de gaten.
gisteravond gewoon naar bed gegaan, alles open gelaten. guusje en gijs op bed, kyran bleef beneden. (deur was wel open).
vanmorgen heeft guusje weer op de poef gegeten met gijs en kyran op de grond (1 meter afstand). wel wat gebrom. guusje krijgt er berehonger van en wil gijs zijn een nu ook afpakken. en gijs...die laat het gebeuren.. kyran heeft nog even gespeeld, en is op de grote en kleine bak geweest vannacht.
ben benieuwd hoe het vanmiddag is. manlief wilde de deuren op een kiertje zetten (stookkosten) maar gezegd nu alles wagenwijd open te laten zodat ze kunnen ontsnappen.
manlief gaf net in de auto toe dat ik gisteren toc hveel had bereikt. maar goed dat hij minder thuis is, de katten lezen zijn spanning altijd heel goed en hij vind het zo moeilijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat ze al zo dicht bij elkaar kunnen eten Wendy :)
En ook fijn dat je man inziet dat het best goed komt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Ikey »

Een goed bericht :) En goed dat jij je niet meer onzeker laat maken door je man. Zo kun jij hem weer helpen :) Het gaat echt al heel goed bij je trio!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Je doet het echt hartstikke goed hoor Wendy! Ben trots op je. Dat komt echt goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

dank jullie, dit sterkt met echt, maar ook vooral jullie tips. ik altijd met mijn grote mond met tips voor een ander, maar als je dan zelf in de situatie zit. poeh poeh. ben zo blij met de actie van gisteren. in 1 uur meer bereikt dan de hele zondag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie