kyran blaast en gromt

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

ja dinie, ben gewoon jaloers op hoe het bij jou gaat.
vind het zo moeilijk om het af te wachten. ik zie guusje helemaal van slag en gijs die de dupe is, daarvan alleen al krijg ik een enorm schuldgevoel. en kleine kyran kan er ook allemaal niets aan doen. die heb ik bij zijn moeder weggeplukt en tussen 2 engerds voor zijn gevoel gezet. schuldgevoel!!!!
manlief had al meteen als argument, straks gaat gijs met de nieuweling op pad en blijft guusje alleen achter. dan breekt mijn hart om mijn meisje zo onzeker te zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Natascha001 »

Zo herkenbaar. Alweer bijna een jaar geleden hebben wij Odie en Peewee erbij genomen. Wat heb ik de eerste periode getwijfeld of ik er goed aan gedaan had. Roady en Pepper (die al in huis waren) kregen onderling ruzie en gingen naar elkaar blazen net zoals Guusje en Gijs. En soms zelfs vechten. Roady vond het allemaal erg interessant, Pepper wilde niets van de nieuwkomers weten.
Om het kort te houden, het is allemaal goed gekomen, het heeft eventjes geduurd, voordat iedereen weer het nieuwe ritme te pakken had. En nu is het een heel mooi stel met zijn vieren. Zo mooi dat ik er bijna weer 2 bij zou willen. :eshhh:

Roady, Pepper, Odie en Peewee
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

hoe lang heeft het geduurd bij jou natascha?
wij hebben een week gesteld omdat er nog meer interesse was voor kyran door een vrouw die 2 weken geleden haar kat heeft moeten laten inslapen. daar zou hij alleen zijn. ik vind het ook niet eerlijk vor hem om hem straks een ander goed huisje te ontnemen. wil het voor ale drie goed doen. en die vrouw gaat echt geen weken wachten, ze is nu klaar voor een nieuw katje. ik duim alleen maar heel hard dat er voor zaterdag wel heel veel veranderd. al kunnen ze maar alledrie redelijk ontspannen door huis lopen. dikke vriendjes hoeft echt niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Natascha001 »

Bij ons heeft het wel langer dan een week geduurd voordat alles koek en ei was. Er zijn wel veel verschillen tussen mijn situatie en die van jou.
Bij ons kwamen er 2 bangerikjes voor mensen in huis. Voordat zij uit hun kamer uit durfde waren wij al een week verder.
Ik heb Roady en Pepper na 3 dagen in de kamer van de nieuwtjes eten gegeven, omdat ik merkte dat de nieuwtjes zich aan vooral Roady optrokken.
Tussen Roady en de 2 nieuwtjes ging het vrij snel goed, binnen enkele dagen.
Tussen Pepper en de 2 nieuwtjes heeft het wel een maand geduurd voordat ze in zijn buurt mochten komen.
ondertussen hadden Roady en Pepper dagelijks ruzie.

Het is moeilijk te voorspellen hoelang het duurt. Zoals al vaker op dit forum wordt gezegd, jij kan de situatie het beste inschatten. Wat ik wel kan zeggen is dat ik in het begin met mijn handen in mijn haar zat of het wel goed kwam tussen Roady en Pepper. Het is niet meer geworden als voor de komst van de 2 nieuwtjes, maar of het komt door de 2 nieuwtjes of doordat ze sociaal volwassen zijn geworden is niet te zeggen. Bij ons hebben Roady en Pepper heel af en toe ruzie, zeg 1 keer in de week. Voor de rest worden af en toe de wasbeurten onderlings tussen allevier uitgewisseld. Dus ik ben erg blij met hoe het gegaan is.


Roady, Pepper, Odie en Peewee
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Sydney »

Hoi Wendy, ook ik snap je twijfel en vooral je schuldgevoel...je wilt het voor alle 3 goed doen..en zij hebben er zelf niet voor gekozen, waarschijnlijk dat soort gedachten...
Wij hebben sinds 2 maanden een derde poes er bij (heb ik hier ook over geschreven) en nog steeds is het onrustig in huis, maar het gaat met minie stapjes wel telkens iets beter. De nieuwe poes jaagt op het moment onze oude, bange poes telkens de trappen op en af, is echt zielig (ze gilt als een speenvarken) en we weten niet wat er aan moeten doen. Maar na 2 maanden zijn we natuurlijk ook al gehecht aan de kat. En als het echt niet gaat, dan weet je van binnen wel wat je moet beslissen.
Maar je kunt het gewoon niet altijd van te voren inschatten. Je hebt het uit goede bedoelingen besloten, waarschijnlijk heb je het heel goed afgewogen en misschien heeft het echt nog wat meer tijd nodig... Aan de andere kant weet ik dat het heel veel onrust geeft...veel sterkte!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Ikey »

ik lees vooral heel veel schuldgevoel, stres en twijfels bij jou :) Dat Kyran gromt is heel normaal. De eerste paar uur dat Skippy hier was deed ze niets anders dan grommen en blazen naar Diesel. Maar omdat Diesel haar de ruimte gaf die ze wilde, hebben ze meteen de eerste nacht samen gelaten in de kamer. Is dat ook niet het geval bij Guusje en Gijs? Dat ze Kyran de ruimte geven ipv dat ze bang voor hem zijn?
Diesel en Skippy hebben het eerste weekend samen continu achter elkaar aan gerend, heel wild en Skippy maar grommen en piepen af en toe ook. Want Diesel vond het zo leuk, die werd steeds enthousiaster en Skippy vond dat maar niets.

Het heeft echt een paar dagen nodig, maar het komt goed :) En als je ze niet meer uit elkaar haalt, gebeurt dat sneller. Het is normaal dat je huidige schatten even van slag zijn en dat op elkaar afreageren, of misschien straks ook wel op jullie. Het is normaal dat ze achter Kyran aan gaan rennen en gaan stoeien, inclusief grommen, piepen, blazen en zelfs plukken haar verliezen. Pas als er bloed vloeit moet je ingrijpen. Maar zover zal het echt niet komen bij jou, als ik dat zo lees. Kyran zal niet heel wild gaan doen, want hij is een Brit. Gijs is een goedzak, dus dat komt ook wel goed. En Guusje komt ook wel weer tot rust met een paar dagen :)

Als spelen niet lukt kun je ze wel om en om lekker aaien. Goed voor de geurtjes, dan gaat Kyran al snel naar jullie reuken en goed voor jouw bloeddruk ;-) En je man kan nu helemaal nog niet zeggen dat het niks wordt, daar is het echt nog veel te vroeg voor. Sterker nog, het gaat best goed.

Hopelijk kan ik je een beetje geruststellen. Nogmaals, het komt allemaal goed. Geef het tijd :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Gaat echt sneller als je constant het hele huis open houdt. Ik ben bang dat een week anders tekort is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

dank julie. nee guusje en gijs gaan zeker niet aanvallen. en kyran ben ik niet zo bang voor dat hij de dupe wordt. om hem maak ik me niet zo´n zorgen. hij gaat zijn gang wel. de grootste zorgen heb ik dus vanwege guusje. die is compleet van slag en angstig. zolang de deur naar boven open is, is het goed want als de spanning oploopt (ze gaat zelf steeds kijken) dan vlugt ze even naar boven.
maar ze ontlopen elkaar nu dus ze kunnen niet echt wennen omdat ze niet bij elkaar in de buurt komen en zich voor elkaar verstoppen
ik kan vanmiddag eerder weg, ga naar huis, controleer of kyran heeft gegeten, gedronken en op de bak gezeten anders doe ik dit alsnog (gisteren ook kyran op de grote pot gezet en laten liggen voor guusje en gijs voor de geur) en dan gaat de deur weer open, en blijft hij open.

mijn lieve lieve grote vriendelijke reus gijs (hij verbaasd me telkens weer), ging gisteren heel voorzichtig naar kyrans kleine kattebak waar kyran had geplast. en hij heeft het netjes voor kyran onder gegraven en ging toen weer. smelt je daar nou niet van. wat een lieverd en goedzak he.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

ik wil nu dus ook deuren echt open houden. zal ik wel de deur naar boven ook open houden zodat guusje kan vluchten als ze wil? ze voelt zich duidelijk soms in het nauw en wortd rustiger als ze even naar boven kan, of moet ik zorgen dat de confrontatie blijft zodat ze sneller wennen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Ja wel alle vluchtroutes open houden. Rik heeft hier ook 5 dagen boven zitten mokken. Onder Bob zijn verstop-deken. Tempo echt aan de katten zelf overlaten. En zelf meer vertrouwen er in hebben, hoe relaxter jij erin staat hoe beter.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 18 nov 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BillyJean »

Hoi Wendy, ik kan je geen advies geven maar ik hoop dat het snel beter gaat. Wat een nare situatie zit je in. Jammer...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

duimen jullie mee. schreef net ook in het andere topic dat jullie advies me wel meer moed geven en dat ik dus zelfs al namen durf te bedenken. hoop dat deze moed ook mij helpt dit uit te stralen naar vooral guusje en dat dit helpt. ga echt jullie advies opvolgen. had op een andere site gekeken en daar staat weken apaprt houden enz enz. stond ik zelf totaal niet achter. ik snap jullie uitleg en ga er vol voor. emotie aan de kant, schuldgevoel in de prullenbak en de natuur zijn gang laten gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BloemTetsu »

Goed de mijne zijn wat ouder.
Toen Elfie kwam was het ook blazen en uithalen. Bloem vond het helemaal niks. Tetsu was de vredesstichter. Maar Elfie bleef fel.
Nu zijn Elfie en Bloem alles behalve dikke vriendjes, maar ze accepteren elkaar.
Ook tussen Bloem en Tetsu gaat het beter dan daarvoor (Hoewel dit bij Guusje en Gijs niet nodig is).

Alle deuren altijd open is in mijn ogen de beste optie.

Succes en het gaat goed komen.

Duimen draaien :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Zeker ik duim hard mee. Ik heb hier echt niet de makkelijkste katten, van Bob verbaasde me het het meest dat die vanaf dag 1 er geen enkele moeite mee had. Maar hij eiste wel nadrukkelijk de beste plek op schoon op. Ligt Luuk daar dan gaat hij er gewoon bovenop zitten. Nou geloof me......dan gaat die vanzelf wel stuk opschuiven.

Mijn voordeel was wel dat Luuk 5 weken Eveline heeft gehad, dat is zo mogelijk een nog drukker huishouden dan hier. Hij is voorgekneed op veel drukte zeg maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Dinky »

de grootste zorgen heb ik dus vanwege guusje. die is compleet van slag en angstig. zolang de deur naar boven open is, is het goed want als de spanning oploopt (ze gaat zelf steeds kijken) dan vlugt ze even naar boven.
maar ze ontlopen elkaar nu dus ze kunnen niet echt wennen omdat ze niet bij elkaar in de buurt komen en zich voor elkaar verstoppen
Wanneer ik dit lees zou ik de deur naar boven ook gewoon open laten. Aangezien Guusje dus wel steeds weer even komt kijken ;)

En hoe moeilijk het ook is, probeer zelf te doen alsof er niets aan de hand is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie