kyran blaast en gromt

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Ikey »

Zo zie je maar weer wat een verschil het maakt als je zelf rustig bent en je niet schuldig voelt :)

Ik snap het heel goed. Je kunt als buitenstaander afstand nemen en daardoor goed advies geven. Als je er zelf een kat bij krijgt, ben je geen buitenstaander meer en wordt het ook moeilijk afstand te nemen. Dan heb je ons om jouw te helpen, net zoals jij ons altijd helpt :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Soms zie je de dingen scherper als buitenstaander. En eigen ervaringen delen helpt natuurlijk ook. Al is iedere kat anders, iedere groep anders, ieder huis anders, iedere kattenliefhebber anders. Het moet uiteindelijk allemaal maar in elkaar passen hè.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

gistermiddag met 3 in de berging. guusje op de krabton langs de voerbakken terwijl kyran zat te eten. ze gromde wel maar bleef ook zitten. toen kyran achter de deur ging zitten wilde guusje weglopen en kyran kwam net achter de deur vandaan. toen kreeg hij zijn eerste tik, hij kroop weg en toen liep guusje weg. ze krijgt gelukkig meer zelfvertrwoeun. ze gromt nog steeds, maar minder vaak en ze loopt veel dichter langs hem heen.
tijdens het laserspelletje gijs en kyran al neus tegen neus laten rennen. dat komt wel goed met die 2.
hoop dat manlief dat ook vind. die zegt er weinig over.
vanmorgen riep ik kyran in de voorkamer terwijl hij guusje en gijs riep voor hun eten. gevolg...guusje kwam naar mij en kyran naar hem. ze kruisten 5 cm langs elkaar in de voorkamer bij mij, niets aan de hand. toen riep ik kyran want ik had zijn eten en manlief riep guusje, toen kruisten ze dus weer, maar nu in de keuken waar hij stond. en toen grom.
gijs is meer op de hoede, wil spelen met kyran maar kijkt ook steeds naar guusje bang dat hij van beiden een mep krijgt. ik blijf vol goede moed, hoop dat manlief het ook blijft. hij ziet ze natuurlijk maar even s'avonds en ze gedragen zich dan toch vaak ook anders als overdag. en zeker niet onbelangrijk. guusje hersteld veel sneler. ze blijft niet grommen, maar even brommen en dan houdt ze op. wederom gisteren en vanmorgen samen gegeten op 50 cm afstand.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Kijk dat zijn goede berichten. Af en toe een mep krijgen is helemaal niet erg. Gebeurt hier ook hoor. Als Luuk met staarten speelt weet hij ook dat hij een mep kan verwachten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

manlief belde net. hem gevraagd wat hij er nu van vind. hij zegt er weinig over. volgens mij speelt bij hem vooral schuldgevoel. hij voelt zich schuldig voor guusje en gijs, hij wil nog niet teveel hechten aan kyran want daarmee het gevoel guusje en gijs af te wijzen, hij is toch nog wat teleurgesteld in mij omdat ik heb doorgedramd aldus hem, en hij is er nog steeds van overtuigd dat 3 katten teveel zijn en niet nodig is. oei.....ik hou wijselijk mijn mond en ik laat zaterdag gewoon voorbij trekken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Chiquita98 »

Dit gaat hartstikke goed hoor en dat na een paar dagen. Ik zie totaal geen reden om kyran weer terug te sturen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

ik ook niet thea. heb manlief net een sms gestuurd met de vraag of hij boos op me is omdat ik heb doorgedramd (moet me even onderdanig opstellen haha een vrouw weet wat te doen om har zin te krijgen, doen alsof hij de touwtjes in handen heeft, oei oei laat het hem niet lezen)
hij sms te terug dat hij niet boos is want hij had ook standvastiger kunnen zijn en nee zeggen en dat heeft hij niet gedaan. ik denk wel dat het overwaaid en kyran ook gewoon blijft. het gaat er hem meer om dat hij eigenlijk 2 katten al teveel vond. hij wilde het liefste weer een solokat toen flippie overleed, en toen heb ik ook doorgedramd omdat ik niet wilde dat een kitten alleen zou opgroeien (hij had guusje of gijs willen nemen niet allebei). denk dat hij zich ook nog niet vol aan kyran wil geven omdat hij dit als verraad voelt naar guusje en gijs. mannenlogica? hij heeft liefde genoeg voor alledrie en mij erbij ook nog.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

gisteren bij thuiskomst met 3 katten op rij in de berging snoepjes gegeten. niets aan de hand. baasje komt binnen en guusje bromt weer en loopt weg. je snapt mijn frustratie. toen zagen we gijs spelen op het dekentje en kyran zat toe te kijken. guusje komt aanlopen, vlak langs kyran en gaat met haar dikke kont recht voor hem zitten. kyran ruikt aan haar kont en staart en loopt verstandelijk weg. en guusje draait zich om en kijkt hem na. "wat een trutje" zegt mijn man. nu zag hij ook eindelijk dat guusje soms ook een loopje met hem neemt. hij zou het wel eens afleren en liep al naar haar toe "foei foei foei" .nee dus, grommen en brommen is negeren, lief zijn is kroelen en aandacht. hij voelt zich nu voor de gek gehouden door guusje hahaha, slimme meid, die dacht met grommen en brommen medelijden op te wekken en extra snoepjes en kroeltjes te krijgen. en dat werkte ook. gelukkig snapt manlief nu ook dat ze die zeker verdiend maar juist als ze niet bromt.
gisteravond kwam Kyran ineens naar boven. meneertje springt op bed en ging er languit bij liggen. guusje en gijs durfden eerst niet en bleven toekijken.
uiteindelijk lag het hele gezin uitgeteld in bed. guusje lekker bij mij op schoot, gijs bij baasje in de knieholtes en kyran op schoot. en zo lagen we vanmorgen nog.
kyran kroop onder het fornuis vanmorgen want daar lag een speeltje. guusje zat met de neus eronder te kijken wat hij deed. toen kwam hij eronderuit en deden ze neusje neusje. klein brommetje van guusje die het spannend vond.
jongens, ik ben jullie eeuwig dankbaar voor jullie advies maar.......ik denk dat dit topic dicht kan YES!!!!!!!!!!!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

trouwens kreeg gisteren nog een mailtje van de oude eigenaresse van kyran. ze had nog 2 geinteresseerden, maar ze hoopt dat kyran bij ons mag blijven omdat ze ons zulke lieve poezenmensen vindt. ik schreef haar ook dagelijks een update met de avonturen van kyran en de grote leeuw en tijger. dat streelde toch wel mijn ego.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Adriana »

dat ziet er allemaal erg goed uit en gaat iedere dag beetje beter!
gelukkig maar want grauwende en snauwende katzels in huis is niet gezellig... en dat ze alledrie en kyran voorop bij jullie in bed komen zitten en liggen gaf je ongetwijfeld een heerlijk en trots gevoel!
de hele familie compleet en gelukkig en blij/blij eb wat wil je nog meer..... ? joepie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Super Wendy. Schouderklopje voor jou, je man en de drie harige vriendjes! Blij dat ik wat mee heb kunnen "sturen" aan het geheel.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 21 nov 2013 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

en natuurlijk het allerbelangrijkste. manlief heeft nu hardop uitgesproken KYRAN BLIJFT!!!!!!!!! (en dat is heel wat want manlief maakt niet graag keuzes, laat het meestal aan mij zodat ik ook de schuld kan krijgen hahaha)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Chiquita98 »

Jippie!!! Ik blijf een zwak houden voor Guusje. Dat is zo'n heerlijk uniek poesje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Sydney »

Woh, echt heel fijn voor jullie en zo snel...leuk!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Dinky »

Super hoe snel het uiteindelijk toch nog is gegaan allemaal ;)
Ook fijn dat het vorige baasje van Kyran het ook fijn vind dat Kyran bij jullie kan blijven :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie