kyran blaast en gromt

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

we hebben zaterdag kyran opgehaald.
wij thuiskomst heeft mijn man hem eerst alleen de berging laten verkennen. daarna terug in hat mandje en toen mochten guusje en gijs erbij.
ons guusje heel blij, snuffelen, ze vond het duidelijk geweldig en was niet bang. totdat kyran begon te grommen en te blazen. ze schrok zich dood en ging ervan door.
toen kwam gijs even kijken. idem dito.
kyran voor in de kamer op schoot gepakt en guusje en gijs bleven komen kijken. ze uitgenodigd met lekkers en wilden heel graag. maar steeds als ze de voorkamer in willen komen begint kyran keihard te blazen en grommen en weg zijn guusje en gijs.
vandaag gewoon weer alles open gezet en uiteindelijk zijn guusje en gijs ook gevlucht naar boven.
guusje raakte zo verward (ze kwam steeds na kyran kijken en koppie bij ons halen ter geruststelling) dat ze gijs aanvloog en over haar toeren was. haar daarom naar boven gelaten. daar was het tussen guusje en gijs weer goed.
maar nu, ze kunnen zo niet kennis maken want guusje en gijs mogen niet dichterbij als 3 meter komen want dan begint het heertje. moet ik hem terug zetten in de bench en ze dichterbij laten komen.
zo wennen ze nooit.
mijn man zegt al morgen gewoon alles open laten en ze zoeken het zich maar uit. maar ik heb kyran vandaag ook al enkele keren bij het eten moeten zetten en op de bak want hij gaat uit zichzelf niet als guusje en gijs rondlopen.
wat nu
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Dinky »

Fijn dat Guusje en Gijs nieuwsgierig zijn naar de nieuweling :-)
Helaas heb ik geen introductie-ervaring maar meestal is geduld het belangrijkste en gaat het in mensenogen nooit snel genoeg ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nah dus jullie hebben m touch genomen!
Zaterdag, gister?
Dan komt t toch goed? Ik moest destijds ook op jullie worden geloven en inderdaad ook dat is goed gemeen!
Geduld was t wonderwoord toch? :)
Foto's :D
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Gemeen= goed gekomen
Sorry tel maakt eigen woorden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Chiquita98 »

Soms gaan introducties niet zoals wij zouden willen. Hij heeft wat meer tijd nodig denk ik. Kan je ze niet apart houden door bijv een hordeur?
Ik zou ze ook gewoon los laten om eerlijk te zijn de eerste 1a 2 nachten neem ik het kitten wel apart bij mij in de slaapkamer. Dat blazen en grommen zal vanzelf minder worden. En als ie honger heeft gaat ie wel eten. Desnoods eerst even bij je op schoot. Hij is er nog maar een dagje. Geef hem de tijd en maak je niet te veel zorgen.
En super dat jullie hem toch mee hebben genomen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BloemTetsu »

Het feit dat Guus en Gijs nieuwsgierig zijn en contact willen is al een grote plus.
Kleintjes zijn op het forum wel vaker even boos en brommerig en dat trekt meestal wel bij na 3 dagen. Geduld is dan meestal het toverwoord. Niet dat ik er ervaring mee heb.
Komt wel goed.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Volgens mij was Mariska die mij toen zei : Cindy dat gizmo nieuwsgierig is is al goed de nieuwe trek. Wel bij

Dat gebeurt bij jou ook wel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

maar ik wil niet dat guusje en gijs nu ruzie gaan krijgen.
ze valt hem nu steeds vaker aan. en goedzak gijs laat het allemaal maar gebeuren.
we hebben een week als einddoel gesteld, tot die tijd mag hij eventueel ook terug.
ik doe hem vanavond dan toch maar weer in de voorkamer met de ensuitedeuren dicht. kunnen ze elkaar ruiken onder de deur door en zien ivm het feit dat het glazen deuren zijn
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door BloemTetsu »

Guusje en Gijs zijn ook even van hun aprepo (<--f7). Gelukkig zijn ze snel weer vriendjes.
Goed dat jullie een week hebben. Hopelijk is het niet nodig en lezen we snel goede berichten :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Freya13 »

Ik heb mij eigenlijk nooit druk gemaakt om introducties. Als er hier een kitten binnenkomt gaat het een paar uurtjes in een aparte kamer, zodat hij heel goed weet waar kattenbak en eten staan. Dan gaat de deur van de kamer open, en dan zoeken ze het zelf maar een beetje uit. Het ene kitten gaat meteen op ontdekking, het andere kitten wacht heel lang. Het ene kitten blaast en gromt en slaat naar de andere katten, het andere kitten is heel nieuwsgierig en enthousiast. Ik bedoel maar: geef het tijd. Ik heb hier al veel kittens zien komen en gaan (zowel eigen kittens als pleegkittens) en er zijn nog nooit ongelukken gebeurd. Ik zou ze in elk geval niet opnieuw uit elkaar halen: niet opnieuw in de bench, niet opnieuw achter een gesloten deur, anders moet je elke keer opnieuw beginnen. Ik zou Kyran gewoon even met rust laten en hem op zijn eigen tempo laten verkennen ... hij zal snel genoeg snappen hoe hij met Guus en Gijsje om moet gaan volgens mij :-)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door Catfish »

Wat leuk Wendy!
Hoe oud is Kyran?
Ik sluit me aan bij Freya, laat ze lekker hun gang gaan. Komt vast helemaal goed!
Mijn ervaring met introducties is ook dat het even de groep in de war kan sturen, maar dat dat zichzelf wel weer rechttrekt.
Enne...... Foto? ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

op zich wil ik ze best samen laten, maar kyran gaat niet op de bak en eet en drinkt niet omdat hij continue rond zich kijkt waar guusje en gijs zijn.
en guusje is echt compleet van de leg.
net liep kyran de keuken in. guusje en gijs lagen op de kast. guusje eraf en grommen, kyran gromt terug en weg is guusje. nu zit ze brommend onder tafel, kyran loopt door de kamer en gijs is .....de pineut van beide kanten. en hij laat het allemaal gebeuren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook zeggen laat ze lekker hun gang gaan. Ik heb net een kitten van 12 weken bij 8 volwassen katten gezet en dat was met allemaal dikke mik binnen 5 dagen.

Luuk heeft 1 uur blazend en grommend achter de vervoersmand gezeten terwijl alle katten kwamen kijken. Daarna heeft hij alleen nog een paar dagen tegen Teun geblazen.
Rik had er de meeste tijd voor nodig om hem te accepteren, maar was na 5 dagen opeens om en speelt nu zelfs met hem.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door nellebel »

gisteravond toch kyran, voor zijn rust en die van guusje en gijs, in de voorkamer met ensuitedeuren dicht. guusje is 5x beneden gaan controleren voordat ze uiteindelijk doodmoe op bed in slaap viel. vanmorgen liep ze mee naar beneden zoals altijd maar heeft 3x gecontroleerd of het witte ding nog achter glas zat voordat ze durfde te gaan plassen.
ik heb de deuren open gedaan. maar ze gaan de voorkamer niet in. kyran even in de bench gedaan met zijn eten en guusje en gijs durfde uiteindelijk bij ons te komen eten. daarna vertrokken ze weer want kyran was klaar met eten en begon weer te grommen. kyran eruit gelaten en hij begon met veertjes te spelen aan de hengel. guusje zat op afstand gebiologeerd te kijken totdat kyran haar zag en toen begon ze te grommen. hij gromt niet zoveel meer naar guusje maar des te meer naar gijs omdat die niets terug doet.
ik zie de nieuwsgierigheid maar ook paniek bij guusje, gijs die krijgt het van 2 kanten te verduren en pikt het allemaal, en kyran ....ja zolang die maar bij de mensen is heeft die er wel lol in.
ik krijg ze niet aan het spelen of samen eten om het ijs te smelten.
en dan natuurlijk manlief ook nog die enerzijds zegt ze zoeken het maar uit en anderzijds zegt misschien moet kyran nu al weg. het schuldgevoel bekruipt me want ik heb dit veroorzaakt. en dat wordt me aan 4 kanten duidelijk gemaakt.
ik denk dat ik overuren ga proberen op te nemen en dan thuis deur weer open. en ik naar boven.
kyran heeft vannacht nog niet op de bak gezeten. alleen gisteren drol en plasje. eet ook niet zoveel maar hij eet wel gelukkig. hij is heel erg gericht op mensen.(dat is wel fjin dat was ook een beetje de bedoeling, maar hij moet ook met katten kunnen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kyran blaast en gromt

Bericht door castratenkoor »

Niet te snel de moed opgeven zou ik zeggen. Geloof me, wat er de ene dag nog uitziet als onbegonnen werk, kan de volgende dag opeens prima in orde zijn. Ik geloof vooral in zoveel mogelijk ruimtes en keuzes aanbieden en er zoveel mogelijk liefde en aandacht in steken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie