Kitana is gearriveerd

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Poeh Poeh. Ze bromt naar iedereen die kitana. Heb nog nooit een kitten gehad die dat zo deed. Hoop dat het gauw over is. Iemand suggesties? Geen 1 Brit blaast of gromt terug. Vakken draaien ze zich maar om. Ze speelt nu wel voorzichtig. Zo vry voelt ze zich wel. Ze eet nat voer. Champ bromt dan weer wel. Voor vannacht maar weer in de slaapkamer. Ben blij dat mijn Britten zo namelijk zijn.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ahhhh die kleine meid
die moet denk ik gewoon wennen komt vast goed
ben benieuwd naar de Fotos van t nieuwe kind :)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Sorrie voor alle spelfouten. Doe dit via mobiel. Computer laat mijn pagina's niet. Hoe lang duurt dat normaal?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik herken t
Hier t zelgde
maar komt goed met de kleine letterlijk brombeer haha
al die andere grote beertjes is beetje eng
misschien
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Dinky »

Wat ik hier zie op het forum is het met een kitten vaak na 3 a 4 dagen wel goed ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door castratenkoor »

Binnen een week is dat over het algemeen wel klaar met grommen en blazen. dat is mijn ervaring hier in de groep.

Haar elke nacht apart houden van de rest lijkt me niet verstandig, dan moeten ze elke ochtend opnieuw beginnen met wennen. Ik blijf hier altijd een paar nachten beneden slapen tot de rust is weer gekeerd, maar ik hou ze wel helemaal bij elkaar van het begin af aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ga haar ook niet elke nacht apart houden, maar is wel het enige moment dat ze naar de bak gaat. Had even ook geen keuze.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door nellebel »

is het nu alleen champ die nog moeilijk doet? of kitana zelf ook? hoop dat je wel vooruitgang ziet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Kitana is nu degene die bromt en champ ook. de rest bromt blaast en doet niks die lopen altijd weg als kitana bromt. Heb wat dat aan gaat een makkelijke groep.

Vooruitgang is er wel in de zin dat ze zich vrij genoeg nu voelt om op de grond wat te spelen en rond te lopen en zo.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door nellebel »

je hebt wel een stoere meid in huis gehaald zo te horen. een echte durfal. straks worden het dikke vriendjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Ikey »

Wat leuk dat Kitana er is :) Die ene nacht had ze vast even nodig, nu voelt ze zich zeker genoeg om te grommen naar de rest. Maar de rest doet niks terug, behalve misschien Champ, dus dat komt vast snel helemaal in orde :) Succes en geniet ervan!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Het gaat redelijk goed. Ze bromt niet echt meer naar de volwassen katten daar hun ook niks doen naar haar, maar met champ blijft het zo erg brommen en blazen. dacht dat kleintjes onderling sneller wende dan dat een volwassen kat ergens aan wend. Ik ben dit niet gewend. Hoop dat het gauw toch verbeterd. Ze lopen beide wel gewoon rond. Vanochtend met etenstijd stonden die 2 wel naast elkaar te eten. Maar verder veel gebrom. Geen gevecht of zo, maar had dit niet verwacht. Ze zijn bijna even oud. Ook was Kitana gewoon onder de andere katten vannacht.
Cerna

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Cerna »

Gewoon geduld hebben, volgende week zal het er al heel anders uitzien.
En misschien is Kitana van nature wel een brombeer? (net nadat wij 's nachts het licht hebben uitgedaan, gaat Amber brommen - altijd om die tijd, nooit overdag - want dan komt Noa even klieren. Dat is al sinds Noa er is en wij halen er de schouders over op zolang het hierbij blijft).

En je hebt nu natuurlijk de combi groene (Champ) en oranje (Kitana) ogen wat volgens "experts" niet mixed. Al ken ik ook een aantal fokkers die zowel tabby's als effen Britten hebben en bij hen gaat het wel goed. En bij Cindy en Thea gaat het toch ook goed.
Maar er zijn ook fokkers die van wanhoop hun tabby's moesten herplaatsen omdat ze de effen katten voortdurend op de kop zaten.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door Brittenbolletje »

Hiervoor had ik ook een rooie kater :grin: . ennuhhh Champ heeft geen groene ogen :-P hij heeft oranje ogen. Heel apart bij dat rood. Had ik ook nog nooit gezien.

Volgens de fokker was ze geen brombeer ze had ook niet verwacht dat dit ging gebeuren. Ik denk dat het komt door Champ. Toen Kitana net hier was en ik de reisbox neerzetten. gingen zijn oren flink naar achteren dikke staart hoge rug en hard brommen en blazen toen hij haar zag. toen deed zij nog niks. Daar mijn britten dames dus erg makkelijk zijn en niet echt gebromt hebben gaat dat wel goed.

Hoop dat het inderdaad volgende week stukke beter gaat.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitana is gearriveerd

Bericht door mittenslief »

probeer ze ff heftig aan het spelen te krijgen...dat breekt meestal ook wel de spannig
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie