Ervaringen comfy cone

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Ervaringen comfy cone

Bericht door xAngela »

Aangezien onze kitten na ruim 2 weken nog steeds met zijn plastic kapje rond moet lopen ben ik gaan zoeken naar een alternatief die niet zo vervelend voor 'm zal zitten en dit lijkt me wel wat. Heeft er iemand ervaring met de comfy cone? En is deze ook gewoon in een (dieren)winkel te koop?
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Re: Ervaringen comfy cone

Bericht door zara »

Geen ervaring met een kitten/kat maar wel met een hond. Zij vond het gewoon even erg als een gewone kap..
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ervaringen comfy cone

Bericht door mittenslief »

ik heb toen hier een sok met watten vol gestopt en die op maat gemaakt en om t nekkie gedaan ging prima
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Re: Ervaringen comfy cone

Bericht door veetee »

Hallo Angela,

Ik weet niet precies waarom je kitten met een plastic kapje moet rondlopen maar ik heb een heel goed alternatief. Medical Pet Shirt. Ik heb dit destijds voor mijn kat gekocht die gesteriliseerd werd. Ze werd gek van de kap en dit 't-shirt' gaf haar meer vrijheid én ze kon niet aan haar wond likken. Ik heb naar het informatienummer gebeld op de website en gevraagd naar de dichtstbijzijnde dierenkliniek die het verkocht. Dit t-shirt kostte mij €16,- maar ik vond het zeker de moeite waard.

http://www.medicalpetshirts.com/index.php/nl/
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ervaringen comfy cone

Bericht door Dinky »

Denk niet dat zo'n shirt in dit geval gaat werken omdat het gaat om korstjes/plekjes bij de anus ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie