schuldgevoel

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

schuldgevoel

Bericht door Rennie90 »

Hallo allemaal, ik had even wat advies nodig.

Ik en mijn partner hebben afgelopen 5 augustus onze twee pluizebolletjes opgehaald. Ze waen toen tien weken oud
En we hadden ook twee weken vrij om te socialliseren. Verder ook geen problemen
Ze groeien goed, rennen goed, zijn aanhankelijk. Alles prima

Nu hoorde ik een week daarna dat ik was ingeloot voor mn opleiding. Feest natuurlijk, maar dit brengt wel een berg schuldgevoel met zich mee.
Ik zit namelijk ongeveer dertig uur per week op school, maar woon ook nog eens op vier uur reizen afstand.. (twee uur heen en twee uur terug) waardoor ik ong wel 12 uur per dag weg ben (3x) in re week de andere twee veel korter. . Nou heb ik er gelukkig wel twee en we hebben 1 hele grote krabpaal staan (1, 65 hoog en twee meter lang) en nog een kleinere. En ontzettend veel speeltjes.. maar ik voel me gewoon rot omdat E nog maar 3.5 maanden zijn..
Momenteel zitten ze overdag nog in de slaapkamer 5 bij 3 en ben ik ze langzaam aan steeds langer alleenn door hett huis laten lopen. Niet omdat ii bang ben voor stukken meubels maar ik ben bang dat ze zich bezeren.. nu vraag ik me af of jullie tips hebben. Wegdoen wil ik ook niet omdat ik wel denk dat ik ze veel kan bieden.. ook vind ik het nu lastig omdat ik op mn studie een beetje uit de boot val, ik ga nooit mee naar uitjes of feestjes omdat mn kindjes thuiszitten en dat vind ik echt geen grote opoffering maar ik voel me nog steeds schuldig :(
Bij voorbaat dank!
Ps. Mijn partner zit in het leger en is dus doordeweeks niet thuis, is vrijdagavond om zes uur pas weer thuis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: schuldgevoel

Bericht door nellebel »

als je langs die tijd gewoon lekker veel tijd aan je schatjes besteeds is er niks aan de hand. ze hebben elkaar en let vooral op hun gedrag. ze laten het echt wel merken als het niet goed zou zijn, maar denk dat dat wel meevalt. zorg voor voldoende speeltjes en ruimte. ik heb ook kinderspeeltjes aangeschaft bijv de furr real. die kon onze flippie zelf aanzetten. maak het spannend voor ze. snoepjes verstoppen, veel wisselen van speelgoed. dan liggen hier wc rolletjes door de kamer, dan weer een keer een grote doos met gaten in, dan weer veertjes, of eikels (periode komt nu weer). voldoende plezier. en als ze naar buiten kunnen kijken vermaken die zich prima hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schuldgevoel

Bericht door Adriana »

katzels zijn in tegenstelling tot honden veel meer op zichzelf en gelukkig zijn ze met twee.
als ze het hele huis hebben dan kunnen ze zich goed vermaken, sjezen en rollebollen. en lekker naar buiten kijken naar alles wat beweegt en in de zon soezen.
ze zullen hun gedrag aanpassen aan de tijd dat je thuis bent en ze hebben ook tijd nodig om te snurken.
niet schuldig voelen en heel fijn dat je bent ingeloot!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schuldgevoel

Bericht door castratenkoor »

Gefeliciteerd met het ingeloot zijn. Ik denk ook dat het geen probleem zal zijn. Zorg dat er genoeg droge brokken en vers water staat tijdens je afwezigheid en 2 schone kattenbakken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: schuldgevoel

Bericht door eveline1982 »

Je moet je niet schuldig voelen! Ze hebben mekaar en als jij zorgt dat het ze niet ontbreekt aan water, brokjes en schone kattenbakken zal het allemaal wel mee vallen. Ws heb jij er meer last van dan zij ;) . Het is natuurlijk ook geen situatie die de rest van hun leven zal duren, en katten kunnen wel 20 worden! Dus nog jaren genoeg, waarin je niet hoeft te rennen tussen je katjes en studie. Daarbij gaat het "maar" om 3 dagen. Nee hoor, geniet van je studie en je kleintjes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: schuldgevoel

Bericht door Rennie90 »

heel erg bedankt voor jullie reacties :)
Voel me ook gelijk een stuk beter haha.. ze zien er inderdaad ook niet ongelukkig uit ofzo, maar maak me gewoon erg snel zorgen om ze.
Plaats reactie