kat thuislaten of niet

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
marjannearts
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:22

kat thuislaten of niet

Bericht door marjannearts »

Ik heb een gecastreerde kater van 16 jaar. Hij heeft zwakke heupen (arthrose) en een te snel werkende schildklier. Deze aandoeningen heeft hij al een paar jaar en het gaat eigenlijk helemaal niet slecht met hem. Ik moet nu in oktober voor ruim drie weken naar Indonesië. Otto (zo is zijn naam) kan naar een pension maar hoewel het pension dat ik als goed aangeraden kreeg er best leuk uitziet ben ik toch bang dat hij erg gestresst zal zijn daar en bovendien te weining beweging zal krijgen wat slecht is voor zijn heupen. Hier thuis struint hij een groot deel van de dag de tuin af en het park van de buren. Ik heb een buurvrouw die hem eten en medicijnen wil geven maar ik wil haar niet te veel belasten en houd er ook rekening mee dat Otto wel eens niet komt en dan geen medicijnen krijgt. Wat zouden jullie doen? Hem toch naar het pension brengen of thuis houden? NB ik heb nog drie andere en gezonde en jongere katten en met elkaar vormen ze een soort van family. Die drie blijven thuis.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door pinguin »

Ik zou otto thuis laten, en evt extra op zoek gaan naar mensen die voldoende aandacht kunnen geven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem ook thuis laten en zorgen dat er eventueel meerdere mensen op verschillende tijdstippen langskomen, voor eten, drinken, schone bak, medicatie en aandacht. Ik zou hem niet uit zijn vertrouwde omgeving en bij zijn vriendjes weghalen voor 3 weken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door Adriana »

oh ja, in alle gevallen thuislaten! bij zijn vriendjes en in zijn vertrouwde omgeving.
is niet helemaal een ramp als hij een keer schildkliermedicatie overslaat en mag absoluut niet dubbel gegeven worden!
bovendien hangen er in sommige pensions allerlei bacteriën rond en een besmetting is snel opgelopen. en dan die stress van al dat onbekende...
neem iets heel erg leuks voor je lieve buuf mee en geweldig dat ze voor je dieren wil zorgen..

kijk eens bij http://www.huisdierendokter,nl naar rejoint voor zijn artrose, zijn heel goeie ervaringen mee.
hoop van harte dat hij daarvoor geen metacam/meloxicam krijgt....
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marjannearts
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:22

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door marjannearts »

Dank jullie wel antwoorders! Unaniem dus: thuislaten en extra aandachtgevers zoeken. Dat zal ik ter harte nemen en proberen.

Over meloxicam wil ik me nader informeren. Otto krijgt die inderdaad!
Groeten van Marjanne. :-P
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door Adriana »

je kunt onze berichten via de zoekfunctie rechtsboven raadplegen en kijk even goed welke dosis hij krijgt. dan zou je kunnen overwegen over te stappen op rejoint en lees ook even de klantenreacties daar.
ik zie in mijn nabije omgeving goeie resultaten en je moet heel zuinig op zijn nieren zijn.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marjannearts
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013 23:22

Re: kat thuislaten of niet

Bericht door marjannearts »

Hi. Ik heb intussen gehoord dat ik Otto ipv rejoint beter backmotion kan geven. Ik ga dit nu verder uitzoeken. Hartelijk dank voor de reacties, Marjanne. :oops:
Plaats reactie