Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Charlene
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:06

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Charlene »

Ja dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.. Ze wil echt niet stil staan, en ik ben toch echt wel wat gewend met vervelende en bewegende dieren. Eerdat ik een vlo heb gevonden heeft ze zich al weer los gewurmd voordat ik hem kan vangen. Met de kam krijg ik er helemaal geen te pakken, ook omdat haar botten zo uitsteken, kan ik niet echt veel kracht op de kam zetten en kan ik niet goed glad kammen. Zoiezo lijken er geen op haar rug te zetten, juist haar buik, oksels of kop, wat met de kam niet gaat. En met de hand vangen lijkt dus ook niet echt te werken, eerste keer had ik er vier ofzo, maar nu zie ik er af en toe één, en krijg ik steeds niet te pakken, zelfs al staat ze even stil.
In een paar dagen vlo vrij kan toch ook helemaal niet? Er zijn dan nog eitjes die later weer uitkomen.
Stofzuigen doe ik niet, maak de vloer schoon met een natte doek.
Zal eens kijken voor die fibrospot of ze het ergens hebben. Maar Stronghold is toch ook niets mis mee? Heb het al zo vaak voor de ratjes gebruikt, nooit problemen :)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik zou zeggen: stofzuigen met een vlooienband in de zak. Alleen zo krijg je de eitjes weg, wat je nu doet is letterlijk dweilen met de kraan open ;-)

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Charlene
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:06

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Charlene »

Hoezo dan? Als je een vloer boent word hij toch schoner dan met een stofzuiger, die zuigt lang niet alles op.. Of zie ik dat verkeerd? ;)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Ilovesiamesecats »

Tenzij je je vloer 2cm onder water zet verplaats je de eitjes alleen maar.....

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Charlene
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:06

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Charlene »

Hmm oke, leek mij juist dat je ze dan echt weg haalt, met een stofuiger vind ik nooit dat het echt schoon word. Zal eens kijken of ze nog ergens vlooienbandjes verkopen.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Zwerfkitten gevonden, alle advies welkom!

Bericht door Ilovesiamesecats »

Vooral kieren en plinten zijn goede verstopplekjes, als je daar alleen maar langs dweilt blijven de eitjes achter.... Dat is het probleem.
Het is een heel erg vervelend en hardnekkig probleem, vlooien. Als ze zwaar genoeg is mag ze ontvlooit worden dat scheelt al een stuk in de cyclus.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie