Kittens en hond aan elkaar laten wennen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MikSpark
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:37

Kittens en hond aan elkaar laten wennen?

Bericht door MikSpark »

Hallo iedereen, ik ben nieuw op deze site :grin:
Ik heb eergisteren twee kittens van 12 weken (goede tijd geloof ik om weg te mogen bij het nest) opgehaald bij een boer. Je kon merken dat ze dus boerderijkatjes waren, daarom laten we ze wennen aan het aanraken, aaien, oppakken enz. Het gaat al een stuk beter met die dingetjes, maar het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is onze hond..

We hadden vroeger al een kat, een oude, en daar is ie mee opgegroeid, dus als het goed is moet ie wel gewend zijn aan katten. We hebben d'r al voorzichtig aan de kleintjes voorgesteld, maar die begonnen te blazen en te grommen. Dat had ik al wel verwacht, want het heeft tijd nodig elkaar te accepteren. Dirkje (dus de hond) wil heeeel graag naar hun toe enzo en wil met ze spelen, maar de kleintjes zijn nog bangig voor hem. Zoals ik al eerder had gezegd, ik snap dat het tijd nodig heeft om dat rare, grote dier te accepteren, maar ik maak me toch een beetje zorgen.. ><

Hebben jullie misschien tips om ze aan elkaar te laten wennen of elkaar op een voorzichtige manier te leren kennen ofzo? Lieve groetjes, nieuwkomertje~
Mikkie~<3
Sparkle~ <3
Dirkje~<3
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens en hond aan elkaar laten wennen?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
zitten de kleintjes in een aparte kamer of heb je ze in een grote bench?
12 weken is netjes maar natuurlijk nog redelijk piep voor spelen met een volwassen hond.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=26621
kijk even bij eveline in het fotoalbum, die heeft een combi met honden en kittens en onder anderen zij heeft veel ervaring met de combinatie..
Laatst gewijzigd door Adriana op 08 aug 2013 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MikSpark
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:37

Re: Kittens en hond aan elkaar laten wennen?

Bericht door MikSpark »

Bedankt voor de reactie ^^
We hebben ze nog eerst in de keuken, we wouden ze eerst daar laten wennen aan ons enzo. We willen ze binnenkort ook aan de woonkamer laten wennen. Ik hoop dat het niet te veel is achter elkaar..

En inderdaad, maar we wouden ze vroeg aan d'r voorstellen, zodat ze met elkaar zouden kunnen opschieten en mee op kunnen groeien.
Mikkie~<3
Sparkle~ <3
Dirkje~<3
Plaats reactie