Wormen in etensbak!! Help..

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door xAngela »

Ik kom net thuis van een paar dagen Kopenhagen, een vriend van ons heeft op ons huis en op onze kittens gelet deze dagen. Van te voren hebben wij hem natuurlijk goede instructies gegeven maar eigenlijk is hij zo'n beetje alles niet na gekomen.
Ik schrok me kapot toen ik net allemaal kleine wormen in de etensbakjes van de beestjes tegen kwam, wat kan dit zijn? Heeft hij dan gewoon het voer niet vervangen? Ik heb namelijk gelijk in de kattenbak gekeken maar hier kon ik geen wormen vinden.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door Ms Maaike »

De wormen zijn waarschijnlijk maden (vliegenlarven). Maar toch lijkt het me stug dat die in een paar dagen in de etensbak terecht zijn gekomen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door xAngela »

Ja het zijn maden inderdaad, ik kon even het goede woord niet vinden voor ze. We zijn in totaal 4 dagen (3 nachten) weg geweest.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door eveline1982 »

Met het warme weer kunnen dat zeker maden zijn, en dat betekend helaas dat hij het eten niet heeft vervangen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door Ms Maaike »

Jeetje, waar komen die vliegen dan zo snel vandaan? Ik bedoel, het staat toch niet buiten of zo? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door Brittenbolletje »

Het hoeft er maar 1 te zijn en het is feest. Het zijn maden en ik denk dat je oppas nooit de bakjes heeft verschoont en waarschijnlijk gewoon iedere keer nieuw eten op oud eten gekwakt en dan krijg je dit. Zou je oppas er wel op aanspreken.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door eveline1982 »

Ja kan hoor, vliegen vinden altijd wel een plekje om binnen te kunnen komen. En dan is er inderdaad maar eentje nodig! Zou ik ook zeker doen, hem erop aanspreken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door Cerna »

Nou, dat kan met die hitte heel snel hoor. Dat kan zelfs al binnen een paar uur wanneer je zacht voer laat staan. Ik had vanmiddag het ene bakje vergeten en na 2 uur zag het zwart van de mieren en zaten er witte dingetjes in. Maden dus.
Dus het hoeft echt niet van dagen te zijn.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door eveline1982 »

Oei das wel heel snel! Ik gooi altijd direct na het eten de bakjes in de week dus (gelukkig!) nog nooit mee gemaakt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door xAngela »

Bedankt voor de reacties :) We gaan hem er zeker op aanspreken, hij heeft namelijk wel wat meer steken laten vallen. De kattenbak lag ook enorm vol toen ik 'm wilde leeg scheppen, was ook niet van één dag. Je denkt een vriend toch wel te kunnen vertrouwen maar dit doen we nooit meer.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door xAngela »

Het waren trouwens brokjes waar het in was gekomen, geen natvoer dus ik denk wel dat het een hele poos gestaan heeft.
Ik had ook duidelijk gezegd dat hij nat voer moest geven maar er stond alleen een bakje met brokjes/maden.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wormen in etensbak!! Help..

Bericht door Ms Maaike »

Jammer dat het zo heeft moeten gaan. :( Hopelijk was het geen laksheid en had hij een goede reden. Succes met hem erop aanspreken.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie