Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door DebRob »

Hallo allemaal,

Na anderhalf jaar hebben wij besloten een vriendinnetje voor onze kater Bentley in huis te halen.
Dit is zijn 9 weken jonge dochtertje Lucky, die wegens omstandigheden niet meer bij mama kon blijven.

Bentley is een super lieve kerel van ongeveer 15maanden. Hij is nog ontzettend speels en energiek.
Dochtertje Lucky is een hele aanhankelijke kleine meid, een allemansvriendinnetje die bij alles en iedereen op schoot komt om lekker te knuffelen. Ze is totaal niet bang aangelegd en is in de 6dagen dat ze hier is al aardig op ontdekkingsreis geweest.

Papa Bentley tolereerd haar prima, wast haar als ze aan het eten is en toont veel interesse in de kleine smurf.
Hij is een kat die 's middags lekker buiten mag spelen in de tuin met poezenbuuf Lily (Britse van 8jaar) en is altijd super sociaal en tolerant. Hij is geen ruziezoeker, eerder een watje. :P

Nou is Bentley al een behoorlijke jongen, met zijn 6kilo gespierde lichaam, en behoorlijk lomp.
Hij wil graag spelen met Lucky, maar het probleem is dat hij zo lomp doet dat Lucky van hem schrikt en hem met veel gegrom en geblaas hem uit haar buurt jaagt.
Het is niet dat ze bang is voor hem, want ze rent hierna weer achter hem aan om hem even een poepie te laten ruiken :D
Maar als Bentley zich dan weer omdraait gaat ze meteen op haar rug liggen grommen en blazen. Bentley springt er dam bovenop en begint met haar te spelen, waar zij dan totaal niet van gedient lijkt te zijn.

Graag wil ik weten hoe ik ervoor kan zorgen dat óf Bentley iets minder lomp met haar om gaat, of hoe ik ervoor kan zorgen dat Lucky een beetje tegengas durft te geven aan haar grote papa.
Soms lijkt het alsof ze het wel leuk vind, maar als ze.begint te piepen (ze is best een miepert :P) denk ik soms dat ze er.niks aan vind.

Ik grijp niet in als ze stoeien,behalve als 1 van de 2 te ver gaat en het te hard gaat.
Ook troost of straf ik geen van beide,en laat ik ze het maar even uitzoeken.

Denken jullie dat dit echt een kwestie van wennen is, dat ze elkaar nog een beetje op de plek moeten zetten en dat het vanzelf over gaat, of moet ik toch dingen gaan veranderen.
Ik heb wel geprobeerd ze af te leiden door met beide te spelen, maar Bentley is zo gefocust op haar dat hij zich er niks van aantrekt,haha.

Ik zal binnenkort een paar foto's uploaden van onze schatjes <3

Bedankt :)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

He
wat herken ik jou verhaal super b grappig
kijk even in mijn album in de begin pagina's
ik had precies t zelfde
en hele lompe grote goedzak kater waar toen die 5 maand was ook een klein meisje van 8 weken bij kwam
mijn kater had ook veel
intresse in haar en dook constant erop en dan gilde ze t uit maar even later rende inderdaad zij weer achter hem
dat komt vanzelf goed allemaal
mijn Brits kort haar kater woog toen al 5 kilo
en caya 1 kilo
dus zij vond m ook maar eng in t begin haha
succes ermee en geniet van je poezen
kindjrs :)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
Lucky moet iets harder piepen als het nodig is en doorgaans kunnen ze dat en weten ze dat.
maar het is ook zo met spelende kittens/kleuters dat het er erg heftig uit kan zien maar dat er vanuit hun situatie niks aan de hand is..

zorg dat Lucky schuilplekjes heeft waar lompe paps niet bij kan en ga langs een drogist voor wat valeriaandruppels. paar op een wattenschijfje en dat door de lucht wapperen als het vanuit jouw optiek te heftig wordt.
een stok met veren is ook wel een leuk speeltje om zelf met Bentley te spelen, zodat hij toch zijn energie kwijt kan en je kunt hem daarmee ook een beetje afleiden als het echt nodig is. maar ze zullen elkaar echt niet afmaken hoor ook al lijkt dat soms wel zo..

kwestie van tijd totdat Lucky wat groter en steviger is en ook kwestie van leren met elkaar om te gaan en 'au/au is piep is ho.. je doet me pijn..!'. katten begrijpen dat onderling doorgaans prima en leren dan tot hoever ze kunnen gaan.
daarom is het zo belangrijk om dat soort opvoeding aan kattenmaatjes over te laten, die spreken elkaars taal.

toen de broertjes hier nog klein waren tuigden ze elkaar ook af en er was een vrij groot formaat- en behendigheidsverschil tussen de twee. het gebeurde niet vaak maar soms kwam er een dwingende 'piep' uit Bolle en dat betekende 'opzooien broer en au/au!'.
en omdat het uithoudingsvermogen van Maks veel groter was, stortte hij zich vervolgens op mij en ik heb toen geleerd op dezelfde toonhoogte als Bolle te piepen en dat werkte.
met een paar maanden tijd is de situatie recht getrokken en waren ze elkaars gelijke, zij het dat Bolle nog steeds heel anders 'speelt/vecht' dan lompe Maks. hij is sneller en veel gewiekster dan zijn broer en heeft andere houdgrepen, waarmee hij zijn broer nog vaak totaal verrast.
Maks is nu aan het afleren om zich vervolgens op angsthaasje Enzo te storten, die gelijk in de vecht/aanvalsmodus gaat.
want de veel oudere Enzo herkent dat niet als spelen, maar ziet het onmiddellijk als bedreiging. er komt eerst een waarschuwingsbrom en doordringend gestaar en als dit bij Maks niet overkomt dan wordt hij in een flits gevloerd. want Enzo heeft op judo gezeten en kan de intussen veel grotere en zwaardere Maks met een simpele maar flitsendsnelle techniek overrompelend vloeren. en gaat daar dan naast zitten staren.
ze maken het erna vrij snel weer goed als Maks naast Enzo komt zitten om zijn oortjes te wassen.
en Bolle en ik zitten eerste rang en kijken ademloos toe ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door DebRob »

Bedankt voor de reacties, het gaat elke dag een stukje beter met die twee.
Als Bentley te ver gaat laat Lucky het goed weten, en hij lijkt het ook steeds iets meer te begrijpen.
Zo schattig om te zien, onze stoere man is veranderd in een watje <3
Maar oh wee als madame aan zijn natvoer komt, dan corrigeert hij haar toch wel! Plus het feit dat hij helpt met haar opvoeden, als ze aan de bank krabt laat hij haar schrikken,echt zo van :"ik mag dat ook niet, dus ksssht!"

Ik heb me een paar dagen lang afgevraagd of ik geen grote fout had gemaakt door mevrouw in huis te halen, en me super schuldig gevoeld, maar nu merk ik dat ze het allebei toch wel heel gezellig vinden! :)
DebRob
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2013 23:59

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door DebRob »

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, en zijn Bentley en Lucky dikke maatjes geworden.
Ze wassen elkaar, spelen lekker samen, en de kleine slaat tegenwoordig echt terug als Bentley haar pijn doet.
Ook is zij nu degene die telkens achter Bentley aangaat, en hem uitdaagt.

Bentley geeft haar zijn favoriete plekjes, zoals zijn mandje bovenin de krabpaal, daar mag madame lekker in liggen! :)
Haha, soms als Bentley er zelf lekker in ligt, wil ze erbij gaan liggen, maar dat is hem toch iets te krapjes en dan zwiept hij haar eruit. :P


Ze liggen op bed lekker samen op mijn buik, en drinken zelfs samen uit het kleine waterbakje.
Van de week betrapte ik ze er zelfs op dat ze samen in de kattenbak zaten, naast elkaar hun behoefte te doen HAHAHHA.

Wat een poppiiiiessss <333
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het zo goed gaat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door Dinky »

Haha wat geweldig dat het nu zo goed gaat :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Bentley wil spelen met zijn dochtertje,maaarrrr..

Bericht door nellebel »

welkom bij personeelsvereniging de overbezorgde baasjes hahaha
super dat het goed is gekomen en nu genieten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie