Korstje op anus van kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Bedankt voor je berichtje :) Ik geef nat voer met wat brokjes erdoor heen, maar het probleem is dat ik twee kittens heb en als ik thuis kom dus niet kan zien wie er wat gegeten heeft.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Iemand enig idee hoe ik het bovenstaande op kan lossen? Ik moet dus morgen de heledag werken en ik ben ook bang dat 'ie ergens achter blijft hangen ofzo, ik vind het echt zielig hij is er ook een beetje down van lijkt het wel..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Kattebeest »

Hier heb je voor morgen niets aan maar kwam een tijd terug al surfend en zappend binnen de website van medpets de mooncollar tegen. Erg duur in verhouding voor wat je krijgt.
Het zag er een stuk diervriendelijker uit dan zo'n kap. Daar wordt je als kat ook wel down van lijkt me: niet goed kunnen zien, minder horen, niet lekker liggen en jezelf niet eens kunnen schoonmaken.

Hoe lang moet Mika de kap omhouden?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Dat ziet er wel beter uit dan zo'n kap, maar wel erg duur inderdaad. Hij hoeft hem maar een paar dagen om, zodra het wondje hersteld is. Hij heeft net gelukkig best wel veel gegeten en ook gedronken. :smile:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door eveline1982 »

Je zou een laag rond bakje kunnen proberen. Deze zet je op een kleine verhoging zodat zijn kap de grond niet raakt. Heel veel succes met het kleine dingie.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Het ging heel goed met het wondje maar nu kom ik net thuis van het werken en heeft Mika op de één of andere manier het kapje eraf gekregen, we kunnen weer van voor af aan beginnen.
Het eten en drinken gaat trouwens goed nu met het kapje op, dat was even wennen.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Hmm, het wondje is nu nog steeds niet hersteld. Ik smeer 3x daags met de dermiel wondzalf en hij heeft nog steeds het kapje op maar ik zie nauwelijks verschil. Iedere keer als Mika op de kattenbak gezeten heeft is het korstje er af en het wondje weer open, zo kan het toch nooit herstellen??
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door mittenslief »

tja hij moet toch poepen.....heeft de DA er verder nog iets over gezegd dan, soms duurt het echt lang voordat het heelt, zolang het maar niet erg gaat ontsteken
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Ja dat snap ik wel, maar ik vind het lastig want ik weet ondertussen niet meer wat ik er nog aan kan doen. Nee hij zei er verder niets over, alleen dat het kon komen doordat de kittens gestoeid hebben of door grit en dat het steeds open ging door het likken. Het moest binnen een paar dagen over zijn met het kapje, en het gekke is dat het de eerste paar dagen er ook heel goed uitzag maar nu lijkt het weer alsof er niets veranderd is.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door eveline1982 »

En als je nu is het grit (tijdelijk) vervangt voor houtkorrels, die zijn niet zo scherp. Misschien dat het wondje dan minder snel open gaat.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Goed idee, dat ik deze week even proberen :smile:
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Vanavond wederom met Mika naar de DA :( Het wondje wil maar niet herstellen. Ook niet na 1,5 week met het kapje om, 3x daags smeren met dermiel wondzalf en de houtkorrels. Hopelijk kan de DA er nog wat mee..
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door eveline1982 »

Wat vervelend joh! Dat moet toch wel is een keer overgaan, heb hier ook wel is kleintjes met wondjes op de anus maar dat duurt nooit zo lang! Hopelijk heeft de dierenarts een oplossing.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie