Korstje op anus van kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Dan graag morgen een fotootje. Misschien kunnen we je verder helpen en anders maandag naar de dierenarts.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Hierbij even de foto's.

Dit was gisterenavond (wat op z'n vachtje zit is de zalf die er naast is gegaan)

Afbeelding

En dit was vanmorgen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Ms Maaike »

Lijken mij gewoon poepresten hoor. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Nee dat is het zeker niet, dat dacht ik in het begin ook. Vanmorgen kwam er iets bloed vanaf toen ik het schoon wilde maken.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Hier nog een foto van een afstandje:

Afbeelding
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Vind ze niet duidelijk genoeg sorry :). 1 van er rechtvoor en dichtbij. EWne foto lijkt het rood de andere foto niet en dan weer iets gezwollen en op een ander weer niet hihihih sorry :)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Even een update..

Ik ga zo meteen met Mika naar de dierenarts. Er komt sinds vandaag namelijk wat bloed en pus uit, ondanks het smeren met dermiel wondzalf. Ik durf er zelf niet meer aan te zitten.
Arm beestje :-(
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Dinky »

Hopelijk kan de da wat doen voor deze kleine hummel!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Kattebeest »

Hoop dat er iets uitkomt bij de da, jullie zijn al ruim een maand bezig.
Vooral bij die kleintjes, zo kwetsbaar nog.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Tja, eerst wat het nog een gewoon korstje maar nu ziet het er echt pijnlijk uit. Hopelijk is mijn vriend op tijd thuis met de auto anders kunnen we alsnog niet gaan, pfffff...
paasnini

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door paasnini »

Honingzalf bij de gewone apothee is volgens mij goedkoper dan bij medpets.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

We zijn bij de dierenarts geweest, het korstje ging steeds open omdat Mika er aan zat te likken. Ookal speelde ik soms wel een half uur met hem na het smeren van de zalf. Mika heeft nu een kapje om en we moeten het nu blijven smeren met de dermiel wondzalf zodat het wondje kan helen.

Het is echt heel zielig, hij loopt tegen van alles aan en hij probeert op allerlei manieren dat kapje eraf te krijgen. Hij zit me ook heel zielig aan te kijken alsof hij wilt zeggen ''Je ziet toch dat ik zo niet kan eten, haal dat stomme ding van me af''. Hihi.

A.u.b. tips wat betreft hoe kan ik hem nu het beste eten kan geven, zijn gewone voerbak kan hij niet bij met het kapje :(

Afbeelding
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Anne87 »

Je kunt zijn voerbak op een verhoging zetten, zodat hij er met de kap als het ware omheen kan. Ook een drinkbak op die manier neerzetten, anders kan hij niet drinken.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Staat beide al op een verhoging maar hij heeft tot nu toe alleen nog maar wat water gedronken, ik hoop toch wel dat hij vanzelf ook gaat eten..
Het ergste vindt ik nog wel dat ik morgen moet werken van 7:30 tot 15:30 en mijn vriend is ook de hele dag aan het werken, ik heb al geprobeerd om mijn dienst te ruilen maar dit lukt dus niet zo lastminute :(
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Anne87 »

Ik weet niet of je hem brokjes geeft, maar weeg ze anders voordat je weggaat. Dan kun je bij thuiskomst zien of hij gegeten heeft of niet.
Mocht hij niet eten, probeer dan contact te leggen met je dierenarts. Omdat zijn kontje echt even moet genezen, denk ik dat de kap wel heel belangrijk is, om te voorkomen dat hij eraan gaat likken. Misschien is het verstandig om hem even op spuitjesvoeren te zetten, of misschien kun je af en toe de kap afdoen als je thuis bent en hem non stop in de gaten houdt. Dan kan hij even eten. Maar verder wel de kap om, anders schiet je er natuurlijk nog niks mee op. ;)
Plaats reactie