Korstje op anus van kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Hij likt er (als het echt vaak is) eraan omdat die korstjes jeuken. Dermiel wondzalf smeren
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Thanks, als het goed is komt de zalf deze week binnen :) Hopelijk helpt het anders toch maar naar de DA.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Wanneer is kitten eigenlijk voor het laatst ontwormt en waarmee?
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Ze zijn 2 weken geleden ontwormd met Beaphar, dit raadde ze aan bij de dierenwinkel. Ik heb de zalf trouwens binnen gekregen, hoe breng ik dit het meest hygiënisch aan?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door mittenslief »

gewoon met je vinger op zijn anus smeren...en dan eten koken...whahahaha nee hoor gewoon je handen goed wassen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

De eerste 15 minuten beste is afleiden. Dan trekt het ook in en dan is het prima.

Beaphar is nou niet de beste ontwormingsmiddel. Ik zou een ander kiezen op zich mag het nu wel weer. Dan weet je zeker dat het geen wormpjes zijn.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

mittenslief schreef:gewoon met je vinger op zijn anus smeren...en dan eten koken...whahahaha nee hoor gewoon je handen goed wassen.
Hahaha oké, dacht even dat ik er zelf beter niet aan kon zitten maar dat is dan duidelijk :-P
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Brittenbolletje schreef:De eerste 15 minuten beste is afleiden. Dan trekt het ook in en dan is het prima.

Beaphar is nou niet de beste ontwormingsmiddel. Ik zou een ander kiezen op zich mag het nu wel weer. Dan weet je zeker dat het geen wormpjes zijn.
Wat kan ik dan beter kopen om te ontwormen? Sorry ik ben echt niet ervaren vandaar al mijn vragen, ik nam eigenlijk aan dat ze het in een dierenwinkel wel zouden weten.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou voor de betere dingen gaan die ze verkopen bij een dierenarts. Ik zou daar eens informeren :) Ik zelf geef profender.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door mittenslief »

je kunt het beste milbamax bij de DA halen (kan je ook op medpets bestellen maar dat iss duurder) moet je wel de variant voor kittens hebben (tot 2kg) zijn ze al volledig ingeent?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Ja ze hebben allebei de twee inentingen gehad. Bedankt voor het advies, ik ga morgen even langs de da voor ontwormingsmiddel :) Ik vind het wel erg lastig om de zalf op zijn kontje te smeren aangezien hij het heel vervelend vind en wegloopt/naar achteren trapt.. Enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? De sudocreme zat er altijd zo op maar dit moet er wel goed in gemasseerd worden staat in de bijsluiter..
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nou als heel goed insmeren niet lekker werkt? Je hebt echt maar heel weinig nodig. smeer snel dat beetje op en ga hem dan lekker afleiden en met hem spelen. het trekt vanzelf ook wel in maar heeft even nodig. ook zodat hij niet alles naar binnen werkt met poetsen. geduld met je kleine hummel :)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Vandaag heb ik de kittens ontwormd met milbemax tabletten, kan ik nog ergens aan zien of dit goed gegaan is? Aangezien dat andere spul blijkbaar niet zo goed was..
Zijn kontje ziet er helaas nog niet echt goed uit na 2 dagen smeren met dermiel wondzalf, hoelang zal ik dit nog aankijken?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Maandag anders maar naar de dierenarts. Misschien rare vraag, maar maak er eens een foto van en plaats die eens hier? Misschien hebben we dan hier nog andere suggesties :)
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Korstje op anus van kitten

Bericht door xAngela »

Geen rare vraag hoor, daar zat ik zelf ook al over na te denken! Ik zal er morgen is een foto van maken, komt nu denk ik niet zo goed tot zijn recht op de foto i.v.m. het licht :) Het korstje is er in ieder geval vanaf gegaan sinds ik het smeer met de wondzalf en het ziet er erg rood/pijnlijk uit :(
Plaats reactie