Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Kitty1986 »

Hoi allemaal,

Wat super veel info op dit forum, heel fijn als je nog twijfelt over bepaalde dingetjes als nieuw baasje :).

Sinds zondag zijn wij namelijk trotse eigenaars van 2 Britse langhaar (beer en juna)en 1 Britse korthaar (guus)van 13 weken oud. Wat een schatjes, het is 100% genieten samen.
De komende 2,5 week ben ik nog lekker vrij van werk dus genieten.

Ze spelen al heerlijk samen en met ons en slapen ook veel.
Bij de fokker waren ze gewend in een ren/hokje te slapen, in een mandje, ongeveer 2 m bij 1 m.
Nu hebben we hier een kamer voor ze ingericht, grote krabton erin, kattenbak, doekjes, mandjes speeltjes etc. Omdat ze bij de fokker gewend waren maar af en toe uit de ren te komen ( ze sliepen in de ren en kwamen er ong 2 x per dag 2 uurtjes uit) hadden wij bedacht dat ze nu in de 'eigen' kamer slapen in de nacht en verder mogen ze in het hele huis.
We merkten namelijk dat ze anders tot in de nacht bleven spelen(1.15) en ze zo wat rust te gunnen.

Het is de bedoeling dat de katten over hopelijk 1 weekje/1,5 week lekker overal mogen slapen/spelen 24 u per dag. We zijn op dit moment ook erg consequent zodat ze niets kapot maken in de nacht.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is het bijv slim de eerste nacht wanneer we ze 'vrij' laten op de bank te gaan liggen zodat je een beetje kan zien wat ze doen?

Alvast enorm bedankt,
Groetjes
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Sifra »

Drie kittens, wat een pret! Ik vind het wel slim dat jullie hen een eigen kamer hebben gegeven, zodat ze jullie niet de hele nacht uit de slaap houden. Ik weet niet of het zin heeft een nachtje op de bank te gaan liggen om te kijken wat ze uitspoken. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat de kittens op de tafel komen, hoef je ze "maar" 3000 keer consequent van de tafel te zetten en "nee" te zeggen, dan snappen ze het wel. ;-) Je kunt beter kritisch naar je huis kijken of het kittenproof is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en drie kittens tegelijk, dat is groot feest!

reken er maar op dat ze totaan ongeveer hun eerste verjaardag sjezen, rollebollen, vechten, samen soezen, onderzoeken, slopen en niet alleen elkaar en zo en zo....
maak je huis kittenproof, vaasjes en anders stormvast of tijdelijk opbergen.
geen chocoladevlabakjes, lelies of enge, giftige planten..
en ze zullen altijd ook een deel van de nacht keten.. dat los je niet op met de kattenkamer... enne.. al bedacht of ze op het aanrecht mogen? hihi!
ik had een paar jaar geleden twee broertjes kittens en heb het eerste anderhalf jaar niks verboden. want als je iets verbiedt dan maak je het vaak heel aantrekkelijk, dus blijven ze het doen. ik moet vaak lachen om van die opvoedkundige tips en dan mbt aanrecht en tafel..
werkt echt niet.. en hun uithoudingsvermogen is veeeeeel groter.. zorg dat daar niks interessants staat en dan is het vanzelf niet meer leuk..

met 10 inhoudelijke berichten mag je een fotoalbum aanvragen en we willen ze natuurlijk ook wel een keertje (in actie) zien......!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Kitty1986 »

Bedankt voor jullie snelle reactie's,echt fijn!
Goede tips ook!

Het is nu inderdaad echt een feestje hier, zo genieten.
Foto's komen er zeker! Ik weet zeker dat jullie ze ook geweldig vinden :).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door nellebel »

vooral super genieten en tv verkopen, heb je echt niet meer nodig. voor dat geld kun je nieuwe spulletjes kopen van alles wat ze vernielen hahaha
die van mij luisteren super.....doen alles wat ik zeg maar ik heb ze dan ook met strakke hand opgevoed en afgericht. geloof je me niet? dan maak ik je wat anders wijs. hahaha
ik wil ze ook zien!!!!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Kitty1986 »

Ja inderdaad, tv is voorlopig uit haha!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door BillyJean »

Wat heerlijk, drie van die wolbaaltjes. Kan niet wachten om ze te zien. P.s. Als je vitrage hebt, haal maar weg.....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Cerna

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Cerna »

Ik wil je ook feliciteren met drie beertjes tegelijk (ik heb er ook drie, maar daar zit 3 jaar tussen :smile: ). Komen ze uit hetzelfde nest? En welke kleur(en)?

Maar drie kittens vraagt wel een heleboel van je uithoudingsvermogen en een heleboel geduld en niet te zuinig op je spullen. Gelukkig zijn Britjes niet zulke hele erge slopers (in vergelijking tot andere kittens).

Ook ik ben heel benieuwd naar foto's dus wanneer je nu snel onze reacties beantwoordt, zit je zo op 10 berichten :lol:
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Jantina »

Super leuk zeg! Ik heb sinds zaterdag 2 katten van 4 en 5 jaar. Ik heb expres voor oudere katten gekozen omdat ik overdag werk, en ik 's nachts graag slaap! ;-)
Het is echt genieten geblazen he? Nou, veel plezier met ze hoor!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Kitty1986 »

Ze komen uit hetzelfde nest, guus is kortharig en een seal point kater, juna is een cinnamonpoint langharig poesje, beer is een chocolate lamharig katertje, waarsch smoke.

Ja zsm 10 berichtjes plaatsen haha.

Jantina, Oh ook leuk 2 katten die al wat ouder zijn, leuk! Heb je ze uit het asiel? Geniet van ze, doen wij ook :)
Cerna

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Cerna »

Oh leuk! Een toverballennest. Heb nog nooit een langhaar-point gezien, dus foto's! Je kan volgens mij in dit topic al wel een foto plaatsen daar heb je geen album of 10 berichten voor nodig.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door nellebel »

wat een snoepjes.....
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door BloemTetsu »

Wat zijn ze schattig.
Heel veel plezier met deze aanwinst :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Re: Sinds zondag zijn onze 3 kittens bij ons!

Bericht door Kitty1986 »

Ja he :) ze zijn geweldig
Plaats reactie