hoelang wegen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
anja1960
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:27

hoelang wegen

Bericht door anja1960 »

Hallo ik heb 3 kittens van de dierenbescherming ik weeg ze iedere dag nu zijn ze alle drie rond 900 gr. moet ik ze nu nog iedere dag wegen?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: hoelang wegen

Bericht door eveline1982 »

Deze kittens zijn nu rond de 8 weken toch? Als dat zo is, zitten ze prachtig op gewicht en hoef je niet meer te wegen, de gevarenzone is nu wel voorbij en je kan ook met het oog nu goed zien of ze afvallen of niet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: hoelang wegen

Bericht door Brittenbolletje »

Kittens van die leeftijden weeg ik 1 keer inde week om te kijken of ze goed blijven groeien en als ik twijfel zet ik ze tussendoor ook extra op de weegschaal. Maar dat is voor mijn eigen gemoedstoestand.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hoelang wegen

Bericht door mittenslief »

ja....ik blijf wel wegen, met name omdat de weerstand van de kittens dan afneemt en de enting eraan komt, ik weeg ze totdat ze met de nieuwe baasjes naar huis gaan...ook voor mijn eigen gemoedsrust en omdat je direct in kan grijpen als ze toch af gaan vallen...en ik vindt het altijd een gezellig momentje.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
anja1960
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:27

Re: hoelang wegen

Bericht door anja1960 »

Dan weeg ik gewoon door ze zijn 23 april geboren.
Ze zouden maandag ingeent en gechipt worden maar omdat ik naar het ziekenhuis moet is het dan niet mogelijk.
Dus een weekje later.
Bedankt voor jullie berichten.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hoelang wegen

Bericht door mittenslief »

ach een weekje later enten kan geen kwaad hoor.....het liefst ent ik ze pas als ze de kilo voorbij zijn, des te minder naweeen merk ik altijd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie