Trainen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Trainen

Bericht door lisaasil12 »

De meesten zijn buiten ala ik mickey train (vrijwillig hoor) of ik geef ze ook wat lekkers. Wat een goed idee trouwens met een hoepek,, ga het gauw proberen. Maar wil eerst graag dat hij de basiscomando's (zit af blijf sta) kent. Ben namelijk nu nog aan het oefenen voor Af zodat hij alle basis commandos kent en dan ga ik hrm nog veel meet leren, maar het meeste is voor een deel basis met een extra. (zoals spring is een combinatie van kom op en omhoog springen)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Trainen

Bericht door Adriana »

castratenkoor schreef:Ze hebben me goed afgericht.
Ze wijzen me gewoon de weg, daar staat het voer vrouw........met zijn allen naar de beige kast.
typisch gevalletje van katzels die hun baas trainen!

wat ik me al een tijdje afvraag is: Lisa, wat voor zin heeft om je kat te trainen/commanderen?
waarom moet dat dier op jouw commando gaan zitten?
.. omdat jij wil
dat hij/zij op dat moment gaat zitten.. of het nu nut heeft of niet..
en nee, het heeft geen nut want anders was het beest wel zelf op het idee gekomen om te gaan zitten.. toch?

kun je die tijd niet beter besteden aan spelen en borstelen van alle vijf van jullie katzels?

en praat eens thuis over 'macht' en de zin en onzin ervan..
waarom zou iemand macht over iemand anders of een dier moeten hebben?
geeft dat een goed gevoel als je ziet dat jouw Mickey jou gehoorzaamt? en wat voel je dan precies?
en waarom zouden de andere katten in je hand bijten als je probeert om hen te 'trainen',
al eens over nagedacht?

en ja, ik weet dat je 12 bent, .. schrijf je doorgaans samen met je moeder?
nadenken ergens over is nooit verkeerd, zeker over de zin en onzin van het trainen van katzels..

en nog een tip:
lees je berichten voor je ze plaatst nog eens rustig helemaal door en haal dan de fouten en rare woorden eruit pse.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Trainen

Bericht door eveline1982 »

Met zit, af, blijf doet het me eerder vermoeden dat je een hond traint. Ik snap dat sommige trainingen leuk zijn voor zowel kat als eigenaar maar je kan er ook te ver in doorslaan. Een hond vind het (over het algemeen, en zeker niet alle rassen) fijn om te werken voor de baas. Maar aangezien een kat never een baas heeft, weet ik nou niet of ze het wel zo fijn vinden om commando's te moete uitvoeren voor hun blikopener ;)

Ik sluit me aan bij Adriana over macht. Je moet geen macht hebben over je dieren, maar juist een liefdevolle band opbouwen, want die zijn onbreekbaar. En macht kan zich tegen je keren....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Trainen

Bericht door lisaasil12 »

castratenkoor schreef: wat ik me al een tijdje afvraag is: Lisa, wat voor zin heeft om je kat te trainen/commanderen?
waarom moet dat dier op jouw commando gaan zitten?
.. omdat jij wil
dat hij/zij op dat moment gaat zitten.. of het nu nut heeft of niet..
en nee, het heeft geen nut want anders was het beest wel zelf op het idee gekomen om te gaan zitten.. toch?

kun je die tijd niet beter besteden aan spelen en borstelen van alle vijf van jullie katzels?

en praat eens thuis over 'macht' en de zin en onzin ervan..
1. waarom zou iemand macht over iemand anders of een dier moeten hebben?
2. geeft dat een goed gevoel als je ziet dat jouw Mickey jou gehoorzaamt? 3. en wat voel je dan precies?
4. en waarom zouden de andere katten in je hand bijten als je probeert om hen te 'trainen',
al eens over nagedacht?
Als hij gaat zitten op comando krijgt hij een beloning, dit vind hij erg fijn om te gaan en ik vind het gewoon leuk als hij bijvoorbeeld naast me staat en dan lekker gaat zitten, het kan ook nog een heel handig zijn als hij naar de dierenarts moet. en Ik borstel trouwens alle katten al en speel ook veel met ze ik geef ze evenveel aandacht met de een loop ik een rondje om et huis de ander wil liever extra geaait worden, dus die tijd die ik "beter kan besteden aan de andere katten" doet ik al. 1. het gaat mij niet om de macht ofzo, ik vind het gewoon leuk om hem dingetjes te leren. 2. In priciepe niet. 3. gewoon ik vind het wel leuk 4. hij is te speels.
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Plaats reactie