hoe oud zou hij zijn

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
anja1960
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:27

hoe oud zou hij zijn

Bericht door anja1960 »

Hallo
Wij hebben zaterdag een kitten afgehaald bij mensen hij zou 8 weken oud zijn eet ook goed en ook harde brokjes alleen het gewicht is veel telaag hij weegt maar 400 gr dat was ons niet verteld.
En of hij een wormkuur had gehad konden ze niet zeggen( heeft hem nu wel gehad).
Wat kan ik doen om hem wat zwaarder te laten worden zijn geboortedag zou 11 april zijn geweest ik weet het niet of zou hij toch 8 weken zijn geweest?
Hij is erg levendig en speelt goed.

Oja zal mij even voorstellen ik heet Anja woon in het zuiden van het land heb altijd al katten gehad we hebben ook nog 2 poezen en ik vang een nestje van 3 kittens op die gevonden zijn op straat via de dierenbescherming.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door mittenslief »

als je naar het gewicht zal kijken zou hij 3 weken zijn......(bij geboorte 100 gr en daarna elke week 100 gr groeien)....zijn de oogjes al helemaal verkleurd???
nu vooral 5 keer per dag ook natvoer aanbieden en om de dag even wegen, als hij nu goed in zijn velletje zit komt dat gewicht meestal vanzelf wel (groeien soms wel 50gr. per dag) als dat niet het geval is kan je bij de dierenarts wat RC recovery voer halen....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
anja1960
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:27

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door anja1960 »

De oogjes zijn verkleurd ze zijn nu groen ik heb royal canin babycat 34 gekocht voor kittens van 1 tot 4 maanden.
Hij wilt niet echt eten ik heb kittenmelk met natte brokjes gemengd en met een spuitje gegeven maar hoeveel moet hij ongeveer hebben op een dag?
Hij speelt ook gewoon met de andere maar is een stuk stiller.
Het nestje is van 23 april dus ongeveer 7 weken.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door eveline1982 »

Klinkt alsof het inderdaad een jongere kitten is, helemaal als ze niet eens weten of ze zijn ontwormt. Het zou kunnen dat de kitten ondergewicht heeft door verwaarlozing, zou haar zowiezo ook even goed doorkammen of ze niet door vlooien word opgevreten, nog niet ontvlooien hoor daar is ze nog veel te klein voor! Ik zou zsm even met haar naar de dierenarts gaan, die kan vaststellen hoe oud ze is en wat ze aan voeding nodig heeft.

Hoeveel ze nodig is nog even onduidelijk, daarvoor zou je echt even naar de dierenarts moeten gaan, want als ze 7 weken is dan heeft ze een zware achterstand! Heb er helaas ervaring mee veel, en dat soort kittens kunnen na een verhuizing erg ziek worden omdat ze geen reserves hebben. Ik zou haar nu echt elke 2 uur een flinke spuit zachtvoer met water gemengd geven, en s'nachts er max 6 uur tussen laten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door mittenslief »

ben wel benieuwd hoe het nu met de uk gaat....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door Brittenbolletje »

Ben benieuwd naar een foto
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door AnneLore »

ja, ik ook. het klonk zo kwetsbaar...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door Dinky »

Ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat.
Misschien dat je ook nog iets aan deze website hebt om de leeftijd te bepalen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
anja1960
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:27

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door anja1960 »

Hallo allemaal
Sorry dat ik laat ben maar we zijn naar de dierenarts geweest ook omdat er diarree bij kwam en hij niet meer wilde eten, de huisarts wist ook niet hoe oud hij was maar hij heeft vocht onder de huid gespoten en penicelline gegeven.
Ook eten voor katten met diarree ors poeder.
Gelukkig heeft hij vanavond een beetje gegeten zal snel een foto proberen te maken.

We hebben al 30 jaar katten maar zoiets is nog nooit gebeurd nu maar hopen dat het snel beter wordt want hij was afgevallen van 410 naar 340 gram.
Bedankt voor jullie hulp.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door Brittenbolletje »

Kan je niet onder dwang eventueel gaan voeren? hilss AD wat je bij de dierenarts kan halen of conevelance support. Of het kitten is veeeeeeeel ste licht of het is echt amper 3 weken oud. Arm ding. succes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door mittenslief »

je kan wel al 30 jaar katten hebben....maar kittens is een ander verhaal...ik vang al jaren kittens op voor het asiel en vooral de nestjes zonder moederpoes verlopen meestal niet zonder problemen en vaak kom ik ook nog problemen tegen waarvan ik denk?????? het eerste wat je met kittens moet doen is zorgen dat ze dus niet afvallen.....dwangen...dwangen ....dwangen als het moet elke 2 uur ...hoop dat het niet besmettelijk is voor je andere nestje kittens, is daar moederpoes bij???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door eveline1982 »

Als de oogjes verkleurd zijn, en de oortjes omhoog staan heb je zeker weten met een kitten van min 6 weken te maken. Heb hier ook wel regelmatig kittens in de opvang die heel erg onder hun gewicht hangen. Het is inderdaad heel erg belangrijk dat ze blijven eten, desnoods met een sonde als het dwangen niet lukt. Ook zorgen dat ze genoeg water binnen krijgt! Een kitten op dit gewicht kan makkelijk in shock raken, heb dat helaas al een aantal keer moeten mee maken en dan ben je aan het knokken om ze er weer bovenop te krijgen!

Wat Mittenslief zegt klopt, 30 jaar ervaring met katten is heel wat anders dan ervaring met verwaarloosde kittens. Dat is hard werken om ze er bovenop te krijgen, en soms lukt het niet. Ik zou er toch vanaf nu s'nachts ook min 2x uit gaan om te voeden. Deze kitten moet heel snel bij gaan komen anders red hij het niet.

Wat voor antibiotica heb je gekregen? Ik werk hier vooral met doxoral, is een milde ab kuur en dat heeft niet te veel impact op het lichaampje.

Nog even een aanvulling. Ik zou de kitten zeker de eerste week in een bench zetten. Volop dekens en een warme kruik erbij, aangezien je nog meer kittens hebt. Het is nu even zaak dat al zijn energie word gebruikt om te herstellen en bij te komen. Daar is vooral rust en warmte bij nodig. De kitten mag er best wel afentoe uit maar houd dat op een half uurtje en dan bijv 3x per dag.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door Ms Maaike »

Een kleine noot: door doxoral kunnen de tanden bruin verkleuren vertelde m'n dierenarts. Tommy heeft om die reden iets anders gekregen.

Heel veel succes met het kleine wurmpje!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door eveline1982 »

Echt? Nog nooit mee gemaakt, en gebruik het toch regelmatig.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: hoe oud zou hij zijn

Bericht door Brittenbolletje »

Nee dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt met doxoral.
Plaats reactie