Stinkende Ontlasting Kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door Skirt »

Hallo allemaal,

Ik heb thuis een Kitten van 13 weken (Marley). Ik heb hem nu 2 weken en alles gaat goed. Ik merkte alleen sinds een paar dagen dat zijn ontlasting behoorlijk aan het stinken is en dat het ook steeds dunner is. :?:

Het voedsel wat hij krijgt is Whiskas Junior brokjes gemengd met wat brokjes van rc Kitten ( die hele kleine brokjes). Hij eet de whiskas wel op, maar de rc brokjes laat hij staan. Hij krijgt ook elke avond een half zakje whiskas junior natvoer. Dit moet ik wel eerst prakken met wat water, omdat ie anders alleen maar het gelei eet.

Wat is jullie advies over voedsel voor een betere darmwerking. Ik heb geen grote portomonnee, maar als het wat beter is voor Marley ben ik wel bereid wat meer te betalen. Ik krijg er zondag een 2e kitten bij van 8 weken en hij krijgt perfect fit junior. Kan ik dit ook voor Marley gebruiken?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Groetjes Sharon.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door mittenslief »

al vinden de kittens wiskas altijd lekkerder het is inderdaad niet zo goed voor de darmpjes......je hebt van RC ook de iets grotere kittenbrokjes....of je zal eens een ander beter merk kunnen proberen....wel langzaam overschakelen....ja kan ook de kuipjes van euroshopper proberen daar doen de kittens het hier wel goed....alles waar een sausje of gelei bij zit gaat bijna altijd stinken
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door eveline1982 »

Is hij al ontwormt? Zo nee dan zou ik dat eerst doen. Blijft het dun en stinken dan zou ik een giardia test laten doen bij de dierenarts.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door Skirt »

hebben ze bij de ah dan ook speciaal voer voor kitten van euroshopper. Hij is al ontwormd. Als het na andere brokjes en natvoer nog zo blijft dan zal ik het bij de da aangeven. Hij moet over ander halve week voor zijn 2e vaccinatie. Heeft het nog effect voor mijn andere kitten die zondag komt. DIe is dan 8 weken?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door lidewij020 »

8 weken is eigenlijk te jong voor een kitten om uit het nest weg te gaan. Liever laat je hem tot minimaal 12 weken bij de moeder. Er zijn zelfs deskundigen (van de fwf) die 16 weken aanraden. In de natuur worden kittens ook pas rond 16 weken zelfstandig. Het is niet voor niets dat raskittens verplicht tot 12 weken bij de moeder blijven. Kittens die te vroeg uit het nest zijn gehaald missen belangrijke opvoedingslessen van hun moeder. Ze vertonen op latere leeftijd bewezen meer gedragsproblemen als sproeien, angst en agressie. Ook zijn te jong gespeende katten tijdelijk veel vatbaarder voor ziektes, omdat ze antilichamen uit de moedermelk moeten missen. Wel fijn dat jullie straks twee kittens in huis hebben. Ze leren namelijk ook veel van elkaar.

Lees dit eens:
http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... scheiding/
http://www.yvonsweere.nl/Artikelen/Op%2 ... heiden.pdf
http://www.tinleygedragstherapie.nl/nl/ ... stleeftijd

http://s01.qind.nl/userfiles/203/File/T ... as2012.pdf
Laatst gewijzigd door lidewij020 op 29 mei 2013 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door Ikey »

Het zou heel goed kunnen dat Marley niet tegen whiskas kan, en dan zou het over moeten gaan als je ander voer koopt. Ik zou echter niet bij de supermarkt je voer kopen, maar het op zooplus.nl bestellen. Daar krijg je kwalitatief goed voer, voor een mooie prijs. Kijk bijv eens bij Royal Canin kitten. En misschien is het verstandig om je dierenarts nu vast te bellen en je probleem daar voor te leggen. Dan weten zij wel of je beter even langs kunt komen of dat het tot volgende week kan wachten.

Hoe erg stinkt het trouwens? Krijg je er kokhalsnijgingen van? Of valt dat wel mee? Ik heb wel vaker gehoord dat kittens van whiskas stinkende ontlasting krijgen. Het is echt geen goed voer..
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door Skirt »

@lidewij020.
Dat is toch niet waar ik de vraag over stel. Er is mij vertelt dat een kitten vanaf 8 weken wegkan bij de moeder. Ik haal mijn kitten zondag daarop en als hij er langer kon blijven had ik dat ook wel gedaan. Het is geen prettige omgeving waar die nu in zit en ik haal hem zo snel mogelijk daar weg. Dus vanaf 8 weken.

@ Ikey
Ik krijg geen kokhalsneigingen van de stank, maar of het echt meevalt. Het moet niet erger worden, want dan zal het wel gebeuren. Ik zat inderdaad al te kijken op Zooplus. Heb nu een probeerpakket bestelt van animonda. Even kijken hoe Marley daar op reageert. Ik had al Royal Canin Kitten gehad. Maar die brokjes zijn zo klein, dat hij ze der omheen eet. Hij vind ze niet lekker volgens mij. Ik had gelezen dat er ook kittenbrokjes zijn van RC voor grotere kittens klopt dat?

Dank je wel voor alle info, jullie helpen mij der echt heel erg mee.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door eveline1982 »

Als de ontlasting wel word veroorzaakt door giardia of een andere parasiet dan is dit ook besmettelijk voor je andere kitten, zelfs voor jou. Mocht het na overzetten op ander voer nog stinken en het blijkt een parasiet te zijn dan zal je ook de andere kitten moeten behandelen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Stinkende Ontlasting Kitten

Bericht door mittenslief »

ja je hebt RC babycat (=volgens mij 34) en dan RC kitten (- volgens mij 36).......je moet ook weer niet te veel wisselen hoor daar kunnen de darmpjes ook niet tegen......ik heb hier al heel wat pleegkittens gehad en die krijgen van het asiel gewoon Alexis van de Aldi....daar doen ze het hartstikke goed op hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie