oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
miauwkes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2013 20:29

oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Bericht door miauwkes »

Beste kattenliefhebbers,

Ik heb deze week een oudere kattin in huis genomen (10 jaar oud) die achtergelaten is geweest. Ze is ook deels gehandicapt. De vroegere hond des huizen heeft haar namelijk bijna dood gebeten en ze heeft er een blijvend letsel aan over gehouden aan haar poot. Hier kan ze namelijk niet meer mee stappen.
Nu is mijn ding, ik heb ook nog een kattinneke van ongeveer 1.5 jaar in huis ( ook een asielkatje ) en ze vechten niet maar ze blaast wel naar de oudere poes.
Het zijn onafhankelijk van elkaar ook enorme schatjes en de eerste poes is ook niet van karakter veranderd. Ook de tweede poes voelt zich na een goede 24 uur al echt thuis.

Heeft er iemand tips om de poezen goed met elkaar te laten overeenkomen? Het zijn namelijk mijn eerste 2 katten.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Bericht door Chiquita98 »

Geef het tijd en dan zal het wel goed gaan. Hoop niet de kat van anderhalf nog heel speels is en de oude gehandicapte kat gaat lastig vallen.
Check anders de introductiepagina
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
miauwkes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2013 20:29

Re: oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Bericht door miauwkes »

Nee hoor. De jonge kat ligt liefst van al op de zetel.
Gisteravond lagen ze toch alle 2 al in de zetel te slapen. Elk in een aparte zetel maar toch.
Greta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2013 13:32

Re: oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Bericht door Greta »

Wat fijn dat de oudere kat bij je mag wonen ;-) Ik hoop dat ze elkaars gezelschap snel gaan waarderen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: oudere kat in huis genomen. Wat nu?

Bericht door eveline1982 »

Lijkt erop dat het prima verloopt bij je thuis. Gewoon ze de tijd geven en niks afdwingen, weet ik zeker dat ze snel zonder geblaas door het leven gaan! Heerlijk dat het arme poesje een plekje heeft gevonden :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie