Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Goed idee!
Ik ga volgende week naar de DA en vraag of hij misschiem iets kan uitprinten over solo kittens en zeg dan tegen mn ouders dat hij me op het hart gedrukt heeft om er 2 te nemen ivm gedragsproblematiek.

Denk dat ze me dan misschien wat meer geloven, is dat een idee?
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door Dinky »

Dat is zeker een idee ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Nou, we hebben een gesprek gehad..

Grootste ruzie, ik moest al blij zijn dat deze kat er is (ben ik ook)
Ze geloven het allemaal niet, katten kunnen volgens hun prima alleen leven, iedereen heeft toch een kat..
Iets proberen te laten lezen over gedragsproblemen bij solokittens maar neeeee, dat is allemaal niet waar.
Heb gezegt dat ik er dan problemen mee krijg want dan kan ik er nooit een nieuwe kat bij zetten!
En dat ik wel een kat erbij wil als ik op mezelf ga en 40 uur werk, maar volgens hun vind een kat het helemaaaal niet erg om alleen te zijn.

Als ik iets wil uitleggen dan is het al voor ik wat zeg neee!

Ik weet het echt niet meer hoor.
Wat een ellende.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door Dinky »

Pfff wat een enorm vervelende situatie waar je in zit :(
Probeer met je mee te denken in elk geval maar ik weet het op dit moment dan ook eventjes niet meer..
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Ik zat al te denken om af en toe bij een andere kat te laten,
Maar iedere kat verdedigt even zijn territorium dus denk dat dat alleen maar vragen is om problemen.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Als ik er over zo'n 3-4 jaar twee kittens bij zou zeten evt een rustig ras, kan dat dan goed gaan?
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door BloemTetsu »

Dat is flink balen....:(
Tips heb ik nu ook niet voor je.

Of het over 3-4 jaar gaat lukken hangt helemaal af van de situatie op dat moment. De kans dat Milka het leuk gaat vinden is wel moeilijk.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door eveline1982 »

Dat is jammer maar je hebt je best gedaan. Tja ik denk dat het plassen echt een voorbode gaat worden op meer problemen. Ze hebben gelijk, er zijn kittens die heel goed alleen kunnen opgroeien, maar het is altijd een gok en kan (zoals in jouw geval) problemen opleveren. Ik dacht een keer, dat een kitten bij mij in de opvang makkelijk bij een iets oudere kat kon (5 jaar) aangezien ze heel erg op mensen gericht was en rustig van aard. Nou dat hebben ze geweten, kreeg het arme dier na 3 weken helemaal hyperdepiep terug, pas na 2 dagen spelen en rotzooien met de andere kittens werd ze weer wat meer zichzelf. Nu woont ze bij haar zusje en ze heeft nooit meer gedragsproblemen, zoals slopen en plassen in huis, gehad. Dus het kan goed gaan, met een dikke kans dat het niet goed gaat. Weet dat het niet leuk is om te horen, maar misschien moet je opzoek naar een huisje die een kitten van ong dezelfde leeftijd hebben. En dan begin je met 2 kittens als je je eigen plekje hebt. Zou voor alle partijen het beste zijn, maar snap dat het een heel moeilijke beslissing zal worden
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Hoi.

ja ik had er ook al overnagedacht maar Mika gaat echt echt echt niet weg!
hij is zo gefixeerd op mij dat ik ook niet denk dat het goed is.
Mijn ouders zijn overal erg moeilijk in zoals ontwormen hoeft niet want hij komt niet buiten evenals ontvlooiien en jaarlijkse entingen, ik doe dit wel gewoon omdat ik van mening ben dat dat wel nodig is.
Mika heeft al 2 nachten niet geplast, hoop dat het goed blijft gaan.

ik hoop dat mn ouders misschien over een jaar er anders over denken omdat Mika dan wat rustiger is, dan is een asielkat misschien een idee. Als mijn vriendin op vakantie gaat ieder jaar is het misschien een idee om die kat hier te laten zodat hij in ieder geval went aan andere katten. hij went wel aan honden want die komen hier nog wel ns.

Als ik op mezelf ga zou ik zeker kijkeb wat er bij Mika past, een asielkat van ongeveer dezelfde leeftijd en aard.
Of twee kittens (want mijn voorkeur gaat toch uit naar een raskat). in ieder geval een kat waar ik een wenperiode mee lan hebben dat als het niet gaat terug kan brengen. hij went ook aan dieren want hij knuffelt ook met de ratten hier in huis.

misschien als de ratten er niet meer zijn en Mika wat rustiger dat ze er mee instemmen een jonge herplaatser te kiezen uit her asiel.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door Dinky »

tasteofperfection schreef:Als ik er over zo'n 3-4 jaar twee kittens bij zou zeten evt een rustig ras, kan dat dan goed gaan?
Het kan goed gaan maar hoe langer het duurt voor er een andere kat/katten bij komen hoe kleiner de kans wordt dat het goed zal gaan ;)
tasteofperfection schreef: Als ik op mezelf ga zou ik zeker kijkeb wat er bij Mika past, een asielkat van ongeveer dezelfde leeftijd en aard.
Of twee kittens (want mijn voorkeur gaat toch uit naar een raskat). in ieder geval een kat waar ik een wenperiode mee lan hebben dat als het niet gaat terug kan brengen. hij went ook aan dieren want hij knuffelt ook met de ratten hier in huis.

misschien als de ratten er niet meer zijn en Mika wat rustiger dat ze er mee instemmen een jonge herplaatser te kiezen uit her asiel.
Volgens mij hebben de meeste asielen een proefperiode met terugbreng mogelijkheid?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Ja inderdaad, we zullen het zien.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door nellebel »

jammer dat je ouders niet zien dat mika juist rustiger wordt als er een vriendje bij komt.
ik hoop dat het goed gaat, maar mochten de problemen erger worden blijf vooral bij je ouders aandringen op het forum te lezen of voor te houden dat het komt door het alleen zijn
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 feb 2013 00:44

Re: Kitten zindelijk maar plast toch op bed..

Bericht door tasteofperfection »

Ja probeer ik ook. Gister een pak info mee gekregen over solokittens vam de DA maar na het lezen zeiden ze: Dat is alleen geldklopperij zodat jij weer met het nieuwe katje naar hun toe kan gaan......

Ze hebben echt een beetje een blok voor hun hoofd.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Plaats reactie