(Jordanie) nestje in linnenkast

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

(Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik heb een moederpoes die nog geen jaar oud is en ze heeft bedacht dat ze haar nestje in mijn linnenkast zou werpen. Precies op een nacht dat ik ziek was en niet opgelet heb.
Ze kwam wel eens stiekem door het raam, dat altijd op een kier staat voor mijn eigen katten.
Vraag: Ik wil het nestje verplaatsen. Ik heb een plek in gedachte waar geen kinderen kunnen komen en verder is het er rustig. De geiten van mijn schoonmoeder hebben er kortgeleden gehuisd.
Ik dacht in een kartonnen doos en met oude t-shirts en dan ook maar zolang iets uit de linnenkast voor de geur.
Ze is hier vier dagen en er komen geen nieuwe jongen meer. Ze heeft twee katertjes en een adoptiekatje dat dezelfde leeftijd heeft. Dat is een poesje en jongens hadden haar in de straat gevonden.
Als ik het anders moet aanpakken, wil ik het graag horen. Mijn dierbare echtgenoot is ontstemt, maar toen ik om een kartonnen doos vroeg, was hij er heel rap mee. :lol:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Is de moederpoes tam? Anders zou ik haar in een reismand of doos doen en meteen mee verhuizen, de kans is nl best groot dat ze haar nestje niet meer kan terug vinden aangezien ze naar een compleet andere plek verhuizen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Ja, de moederpoes is heel tam. Ik dacht het hele gezin in de doos te zetten, maar ze ging onmiddellijk haar kinderen terug brengen in de linnenkast. Ik zet nu wat voer in de doos en ze ging er wel in. Ik ga straks even naar het nieuwe onderkomen kijken. De kinderen zijn nu allemaal naar school, dus het is rustig in de straat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Hahahha fijn he, moederpoezen bepale doorgaans toch zelf wel waar ze bevallen en waar ze de kleintjes groot gaan brengen! De kans is groot dat ze de kleintjes naar je linnenkast blijft brengen ;) ik zou het even afwachten, want anders is het erg stressvol voor moeders en haar over een paar dagen nog een keer verhuizen. Alhoewel ik ook wel snap dat je je kledingkast terug wilt, lastig hoor...Heb je valeriaan in huis? Dan zou ik in haar nieuwe onderkomen even wapperen met een doekje waar je een paar druppels valeriaan op doet. Wellicht vind ze het zo lekker ruiken dan, dat ze besluit daar te blijven :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik heb alleen valeriaan om thee van te zetten.
Ik heb gekeken waar ik haar wil neerzetten en het bleek dat de moeder van "mijn" moederpoes daar ook een nestje heeft. Alleen zijn die kittens ouder. Ze huppelen al rond en de oogjes open. Heel schattig.
Je hoort wel hoe het afloopt allemaal. Bedankt weer zover.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Pfff, stress-volle dag. Moeder met kinderen naar nieuwe onderkomen gebracht. Ondertussen steeds tegen haar praten, wat ik altijd al deed. Ze pakte meteen een jong op, ging helemaal terug naar mijn huis. Ze is door het raam van de gastenkamer naar binnen gegaan. Daarvoor moet ze eerst wel een meter omhoog springen en dat met een jong in haar bek. Ik vond haar weer in de linnenkast.
Toch opnieuw weg gebracht. Ben er op een steen gaan zitten en na verloop van tijd ging ze wat eten van het voer wat ik meegebracht had. Tenslotte ging ze relaxed liggen. Ik ben toen weggegaan. Ik ben regelmatig gaan kijken en iedere keer was er een jong weg. Ze heeft ze naar de plaats gebracht waar ze zelf als kitten is geboren. Ik denk dat ze het zelf het beste weet. Ze zal wel weer opduiken vroeg of laat. Ik ben blij dat nu ook het laatste jong is opgehaald. Ik kom er net vandaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Moederpoes is zonet langs geweest. Ze heeft wel even naar de linnenkast gekeken, maar ze heeft niet haar jongen gebracht. Ik heb het idee dat het goed zit.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Ahhh fijn dat ze uiteindelijk zelf een goed plekje heeft gevonden :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof ze ander goed plekje heeft gevonden :)
Lees altijd weer met veel interesse jou verhalen en wat jij daar meemaakt in Jordanië ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast (vervolg)

Bericht door Hanna Abdullah »

Okay, ze is terug. Ze heeft een kitten hoog op een stelling in een kartonnen doos gedaan. Ze loopt nu wat heen en weer te dreutelen. Ik weet niet of de andere jongen nog leven. We zijn weer terug bij af. :???:
Wel schattig. De oogjes open nu en zo mooi blauw. Jammer dat ze niet blauw zullen blijven. :iluvu: I'm in love :verliefd:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Agossie wat vervelend! Misschien hebben de ukkies het niet gered, weet je waar ze ze had verstopt? Zou ik even gaan kijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Ergens bij de benedenburen. Ze hebben een bank met een hoes erover, misschien zitten ze daar onder. Zal even gaan kijken.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door BloemTetsu »

Meewerken doet ze niet. Gelukkig is ze wel tam.
Hopelijk kan je de andere kittens vinden. Hoe zit het met het pleegkitten?
Succes ermee!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

De pleegkitten is degene die ze vanmorgen hier gebracht heeft. Die twee van "mij" zijn denk ik een of twee dagen jonger. Ik heb hier wel gemerkt dat in de natuur de moederkatten meer investeren in sterke jongen. "Mijn" moederkat was aan haar bek gewond toen ze kitten was en de moeder keek niet meer naar haar om. Ik heb haar toen zachte dingen te eten gegeven, want ze was uitgehongerd. Tja, en als dank mag je oma worden van haar kittens. :-)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

O, my goodness!!!! Ik dacht ga vandaag eens tussen de lakens in mijn linnenkast kijken, want er moet het een en ander gewassen worden. We hebben beperkte watervoorraad hier en ik heb nu genoeg water om lakens te wassen. Maandag krijgen we weer nieuwe voorraad.
Er viel een dood jong tussen de lakens uit (met opruimertjes). Ik weet niet of het doodgeboren is, of gestikt onder de kussenslopen. En nog een tweede. Ik vond twee al zo weinig, want ze is heel dik geweest. Ze is wel een keer met dikke buik en al zo'n twee meter naar beneden gevallen en daarbij stuiterde ze eerst met haar buik op een muur.
Nou goed, de overblijfselen met vriendjes weggebracht naar de container boven op de berg. Daarna de bodem van de kast met chloor gedaan en later nog maar met dettol ofzo doen.
Ik heb beneden gekeken, maar verder geen kittens gevonden. Ook een buurjongetje gestuurd om te kijken, maar niks.
Ben nu als de wiedeweerga aan het was. Als manlief thuis komt, moet het een en ander weg zijn. We zullen het maar op voorjaarswas gooien. (Doen jullie dat hier dan niet? LOL!)
Duim maar weer voor ons.
Plaats reactie