(Jordanie) nestje in linnenkast

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door BloemTetsu »

Ach gossie :(
Ik duim heel hard voor de hun 2 broertjes dat je ze snel vind en kan redden!

Voorjaarswas...euhm nee, ben ook niet van de voorjaarsopruiming ;) sowieso niet van opruimen en wassen. Duim ook voor een succesvolle opruimcampagne die je man niet merkt!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Dinky »

Dat is dan wel even schrikken bij het opruimen zeg!
Hoop dat de overgebleven jongen het wel goed maken ;)

Hier ook geen poetser maar over een paar weken komt mijn schoonmoeder een weekje langs dus dan wordt er weer even flink gepoetst :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

De voorjaarswas was maar een grapje, hoor. Zo van, dat doen we in Nederland altijijijd. In Jordanie niet dan? Voor als hij vraagt waarom ik zoveel beddegoed was. :-)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door BloemTetsu »

:D Ik maar denken dat ik een slechte huisvrouw was ;)
Als het bij ons al overtuigend overkwam, zal het bij je man ook wel logisch overkomen.

Lukt het opruimen?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Goed nieuws! Ik heb net in de doos gekeken en er zaten nu twee jongen in. Misschien dat ze de derde ook gaat halen. Ik was zo blij. De buren beneden maken heel veel lawaai, omdat ze aan het klussen zijn. Ik denk dat ze daarom terug gekomen is. Ze is toch 6 dagen weg geweest.
Mijn man heeft niks gezegd over het wasgoed. Hij heeft gezien dat de hele bodem van de linnenkast leeg is. En wasgoed lag op de grond. Misschien denkt hij dat ik gewoon alles even wil wassen, omdat de kat erin gezeten heeft. Pffff.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Hahahah je hebt er het maar druk mee! Maar gelukkig is er alvast 1 weer terecht, duim mee dat ze derde nog haalt!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Het adoptiejong heeft twee dagen geschreeuwd en was alleen stil als ze sliep. Haar buikje voelde zacht aan, dus niet iets als verstopping ofzo. Ik denk eigenlijk dat het misschien iets gebroken heeft. Om via het raam naar binnen te komen, moest moeder een meter omhoog springen met haar kind. Ze is niet echt "klemvast" en misschien heeft ze toen het jong laten vallen. Helemaal naar beneden is toch gauw ruim twee meter.
Vanmorgen was het stil. Het adoptiejong lag apart en was overleden. Heb nog eens goed gekeken en gevoeld. Ook haar ene oogje was aan het dicht gaan. Ontstoken? Ik weet het allemaal niet. Ik ben blij dat ze niet meer lijdt. Moederpoes was ook van slag door het geschreeuw.
Het ene jong wat ze nog over heeft, slaapt steeds in haar armen, zou ik bijna zeggen. Ze houdt haar poot erover heen.
Ik had al met mijn man afgesproken om haar naar de opvang te brengen, omdat het jong zo schreeuwde. Nu eentje minder dus.
Ik voel me zo een verrader. Ze keek me altijd zo vragend aan en soms zo vol vertrouwen. Ik heb gehuild toen ik haar wegbracht.
Formulier ingevuld daar en toen is ze weggebracht. Ik werd later nog gebeld, omdat ik een brief geschreven had over hoe ze is en waar ze van houdt. Ze houdt van gezelschap bijvoorbeeld.
Er zijn vier mogelijkheden dat ze geadopteerd wordt en als niemand haar wil hebben, blijft ze in het centrum.
Mijn man toonde wel belangstelling voor het asiel en wil later daar nog eens kijken. Hij is leraar en er zijn ook awareness-lessen daar. Als hij erheen gaat en ze is nog niet weg, wil ik mee om haar even te zien. Het is te gek voor woorden, dat ik me zo verdrietig voel. Het is een straatkat, maar wel een heel bijzondere.
Bedankt voor al het medeleven. Ik laat wel weer van me horen als ik weer in nood zit.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door BloemTetsu »

Nou zeg :(

Het is toch logisch dat je verdrietig bent.....je hebt voor haar gezorgd en het was toch een beetje jouw kat....hopelijk vind ze een mooi mandje :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Dank je wel, Bianca.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Dinky »

Hanna Abdullah schreef: Het is te gek voor woorden, dat ik me zo verdrietig voel. Het is een straatkat, maar wel een heel bijzondere.
Ik vind dat helemaal niet te gek voor woorden hoor ;) Jij hebt je over haar ontfermd en voelt je dus verantwoordelijk voor haar, dan is het logisch dat het verdriet doet om haar daar achter te laten. Hoop dat ze een fijn thuis weet te vinden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Dank je, Mirjam. Hier wordt dierenliefde niet begrepen. Ben dan ook blij dat ik hier terecht kan.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Agossie wat sneu voor haar jong maar wat fijn dat de laatste wel nog steeds leeft, en daar zal ze wel extra zuinig op zijn :) . Niet je verdrietig voelen, ze heeft nu een dak boven haar hoofd en krijgt medische verzorging, weet niet hoe het daar werkt maar hier worden poesjes in asiels gecastreerd. Dus ze hoeft ws nooit meer zwangerschappen door te maken! super gedaan hoor :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Dank je wel Eveline. (zucht, snik)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door Hanna Abdullah »

Even een update. Ik ben gisteren naar het asiel geweest om te kijken of de poes er nog was, die ik weggebracht had. Ik mocht kijken in de adoptie ruimte. Een schone ruimte met ook allemaal dingen om op te klimmen en te liggen. Toen ik de ruimte binnen mocht kwamen heel veel katten naar me toe. Ze zagen er allemaal schitterend uit. Veel witte katten, ook een langharige. Ik had ze allemaal wel mee willen nemen. "Mijn" kat was er niet meer. Ze is geadopteerd en ook het jong was weg. Er wordt wel gekeken wie komt adopteren, bij twijfel vindt er geen adoptie plaats. Ik ben blij voor haar, maar ook een beetje verdrietig dat ik haar nooit meer zal zien. Ze vulde toch een beetje wat leegte op in mijn bestaan. Het heeft allemaal zo moeten zijn. Ik heb er nu wel vrede mee.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: (Jordanie) nestje in linnenkast

Bericht door eveline1982 »

Wat fijn dat het zo een mooi asiel is! Dat hoor je toch wel anders in het buitenland :) . Heerlijk dat mamma een huisje heeft gevonden en haar jong ook.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie